פרדיגמת גווארדיולה: חלק 4

כאחד שגדל בלה מאסיה, ידע פפ תמיד כיצד להוציא את המירב משחקניו. בדרך כל הוא היה שולף את הקלף של “זה כבוד לשחק עבור בארסה”, הוא נהג להדגיש לשחקניו כי הם לא מייצגים קבוצת ליגה רביעית זניחה, אלא את בארסה הגדולה בכבודה ובעצמה. ככל שהתקדמה העונה היה פפ מוצא פתרונות לבעיות הקבוצה באמצעות הסתמכות על אינסטינקטים, ניסיון לעורר מוטיבציה ולהוציא מהשחקנים שלו את המקסימום. (הערת המתרגם: אחחחח, הFEELING של פפ… בצד הזוהר שלו נמצא בוסקטס, בצד השני שלו יושב סיידו קייטע), כשהקבוצה הגיעה למשחקי הפלייאוף אמר להם פפ “הגענו ביחד כל כך רחוק, עכשיו זה הזמן שלכם לנצח, כדי לזכות בקידום”.

דרך נוספת לגרום מוטיבציה לשחקנים הייתה ההבטחה של פפ לקחת אותם לארוחת צהריים על כל רצף של שלושה נצחונות. זה הפך להיות יותר יקר ממה שפפ חשב. הוא לקח אותם לשלוש ארוחות צהריים במהלך העונה.

לפעמים היה פפ מאתגר את השחקנים. כשגיא אסולין חזר מהופעת בכורה בהרכב הנבחרת, אמר לו פפ: “השבוע אתה חייב לי גול”. גיא כבש אחד ובישל שניים.

לפפ היה הרבה מה לתת לשחקניו, אבל הוא עדיין נותר צנוע. הוא ידע שהגנה אינה הצד החזק שלו, ולכן פנה לעזרה. חואנמה ליו ראה את כל המשחקים של בארסה ב’, ולאחר כל משחק פפ היה מרים אליו טלפון ומקבל עצות. פפ גם היה הולך להביט באימוני ההגנה של רודולפו בורל, (כיום העוזר של פפ בסיטי), שאימן את אחד ממועדוני הילדודס. פפ הלך לשם כדי לראות וללמוד.

אם בשנים שלפני פפ הוזנחה הקבוצה השניה, הרי שתחת השפעתו של המיסטר ניתן היה לראות כיצד היא משתנה, עוברת מהפך, מסירה את קורי העכביש ומעלה את הפרופיל שלה.

בקבוצה הונהג משטר מקצועני כזה שאפילו בקבוצה הראשונה לא היה. הקבוצה השניה דהרה לאליפות הליגה הרביעית עם 25 נצחונות, 8 תוצאות תיקו ו 5 הפסדים בלבד. בחצי גמר הפלייאוף הוציאה בארסה תיקו 0 בחוץ במשחק מול קאסטיו CF, לפני שדרסה אותה 6-0 בבית. לאחר מכן באו נצחונות 2-0 ו1-0 בחוץ ובבית בהתאמה על ברבסטרו בדרך להעפלה לליגה השלישית (סגונדה ב’). בדיוק כפי שהבטיח פפ לצ׳יקי בגירסטיין, מספר חודשים לפני כן, כשהתחנן לקבל את התפקיד.

בינתיים, שחקן צעיר בשם סרחיו בוסקטס, הוקפץ מהנוער, ועשה את דרכו מהספסל אל הקבוצה תוך שהוא הופך לכוכב הגדול שלה. הרחק מהליגה הרביעית, קפצו הצמד פדרו ובוסקטס ארבע קומות למעלה, אל הקבוצה הבוגרת, שם הפכו לשחקני בית אגדיים ואלופי עולם, תחת ידו המנחה של פפ.
ההצלחה של פפ גרמה לכך שלמשחקי הקבוצה במיני אסטדי הגיעו יותר מאשר בכל ארבע השנים הקודמות של צ׳יקי כמנהל ספורטיבי בברצלונה. ציקי הבין שלנגד עיניו מתפתח משהו שישמש אותו בעתיד בקבוצה הראשונה. פפ היה משתמש לפעמים במערך ה3-4-3 שלא שוחק בקבוצה הבוגרת מאז ימיו של מספר ׳4׳ בדרים טים של קרויף. פפ גם שיחק לפעמים עם חלוץ בעמדת ה-9 מדומה, כמו שעשה עם מסי במשחק הטניס בביב. לפעמים היה פפ מתפקד את בוסי כחלוץ, עם שלושה קשרים מאחוריו (הערת המתרגם: מעניין, בקבוצה הבוגרת הוא נהג לגוון עם בוסי כבלם דווקא). גישת הצל”ש או טר”ש של פפ המחישה לצ׳יקי שהוא מוכן להנהיג כל קבוצה, בכל רמה שהיא.

במיני אסטדי נתקלו בשנה הזו בכמות הקהל הגדולה ביותר מאז ומעולם. אנשים באו לראות את השחקנים הצעירים חוגגים את הזכות לשחק בהרכב, משל זכו בליגת האלופות. אנשים החלו לשים לב לעבודה של פפ. חואנמה ליו היה אחד מהם. “מה שפפ עשה בבארסה ב’ גדול יותר מכל מה שעשה אחר כך עם הקבוצה הראשונה. מספיק להסתכל על שחקני האגף איך הם שיחקו בהתחלה ואיך בסוף. הקבוצה התקדמה ככלל וכאינדבדואלים. אני עדיין צוחק כשאני נזכר באנשים שאמרו שלפפ אין ניסיון מספיק כדי להיות מאמן הקבוצה הראשונה, כי כל מה שעומד לזכותו זה רק שנה בליגה הרביעית”.

בעוד החגיגות על כר הדשא במיני אסטדי נמשכות, הקבוצה הראשונה הייתה בירידה רצינית. חוסר משמעת ועצלנות אפיינו את הקבוצה, והיא סיימה במקום השלישי – 18 נקודות אחרי מדריד.

מעט מאד זמן עבר עד שצ׳יקי, שלא היה משוכנע שפפ יכול לקחת על עצמו את אימון הקבוצה השניה בליגה הרביעית, התחנן שפפ יקח את הקבוצה הראשונה. פפ סירב בהתחלה, אך אט אט דעתו השתנתה. הוא היה עד מהצד לקריסתה של הקבוצה הראשונה, והבין שהיא זקוקה לשינוי.

האגדה טוענת שקו פרשת המים היה במשחק אימון שנערך בין הקבוצות בדלתיים סגורות. פפ גילה שרייקארד מעשן, לרונאלדיניו נגמר האוויר אחרי 10 דקות ודקו פשוט זורק ז*ן. הילדודס מהמילואים רצו במלוא המרץ, כששחקני הקבוצה הראשונה כבר שפכו מנוע. אחד מחברי צוות האימון של רייקארד ניגש לפפ וביקש ממנו להגיד לשחקנים שלו שיורידו רגל מהגז, אחרת יהיה פה בלגאן.

פפ פקפק אם הוא ראוי לנהל את הקבוצה הראשונה, אבל צ׳יקי אמר לו שמה שבטוח זה שהוא יכול לעשות עבודה טובה יותר מזו שנעשתה בקבוצה באותו זמן.

וכך החל הסיפור הבא, המפורסם יותר, על פפ גווארדיולה, מאמן הקבוצה הראשונה של ברצלונה.

צוד בדיחי

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023