הפרשנות האישית של שי לראיון של ברתומאו אמש לסיכום הקיץ:


ברתומאו העניק אתמול ראיון של שעה ב Barca TV. במקום תמלול בנאלי של הדברים שאמר (חלקם מעניינים, חלקם חצאי אמיתות, חלקם שקרים), אתן לכם את הפנינים שהוא אמר ביחד עם פרשנות אישית שלי.


ראשית צריך להבין את הקונטקסט. ראיון של ברתומאו בבארסה TV די אקוויולנטי לאלירז שדה מראיין את ביבי בליכוד TV.


פאנל המראיינים הורכב מלאורה אפריסיו, מנחה בערוץ, ארנסט פולץ׳, העורך של ׳ספורט׳, סנטי נויה, העורך של מונדו דפורטיבו וטוני רומרו, העורך של ל׳אספורטיו – אולי הגורם האובייקטיבי היחיד שם.


ברתומאו התחיל עם פרויקט השיפוץ של מתחם הקאמפ נואו והאיצטדיון עצמו. אישר שהמיני אסטדי המיתולוגי יהרס בימים הקרובים, באיחור של שנה וציין שזה סיפור מורכב היות והורסים מבנה בתוך שכונת מגורים.


הוא אמר שהתקציב עכשיו של השיפוץ הכולל עלה ל 685 מיליון יורו, 85 מיליון יותר ממה שהצהיר ב 2014 (וגם אז אמר שהעבודות יחלו כבר בעונת 17/18) החריגה מהתקציב המיועד מצריכה את ברתומאו לקבל אישור מהסוסיוס באסיפה הקרובה באוקטובר, אבל זאת לא צריכה להיות בעיה: הכסף הרי לא יוצא מהכיס שלהם ומחירי המנויים שלהם ישארו קבועים.


ברתומאו הדגיש שוב שעלות השיפוץ לא תפגע בתקציבים של שאר המחלקות במועדון, אבל כן אישר שחלק מההכנסות של המועדון ילכו למימון השיפוץ. רש״י: כשהרווח נטו פר עונה עומד על כמה מיליונים בודדים (עם כביסה של סילסן ונטו), לא ברור אילו הכנסות יממנו את השיפוץ…🤷🏼‍♂️


הנשיא אמר שההנהלה החליטה לסגת מהסכם עם ספונסר לשם של הקאמפ נואו כי הוא חושב שהמועדון יוכל להשיג עסקה טובה יותר. יכול להיות שכן, יכול להיות שלא. רש״י: זה אותו ברתומאו שהצהיר בעבר לא פחות מ-3 פעמים ש״בחודשים הקרובים נודיע על ספונסר מעולה שיתן תמורה מלאה לטייטל רייטס״.


גודל האיצטדיון החדש ע״ש יוהאן קרויף עלה לדיון לא מעט (6,000 מקומות בלבד), ברתומאו הצדיק זאת כגודל המינמלי עבור תחרויות של אוופ״א והליגה, וגם כי היה מבאס (אמת) לראות מיני אסטדי 2/3 ריק במשחקים של בארסה ב׳ (ממוצע צופים של 2,000 מקומות). הוא כן אישר שאיצטדיון יוהאן קרויף תוכנן לכך שיהיה אפשר להגדיל את התכולה שלו.


בימים הקרובים יצא הסקר השנתי של המועדון בין הסוסיוס לתפקוד של המועדון, הנשיא, המאמן ומחלקות הכדורסל. ברתומאו כבר מדליף שהסוסיוס נתנו ציון 8 בציפייה לשנים הקרובות. כפי שאתם בטח יודעים, לא מדובר בסקר הכי אובייקטיבי שיש.


על ההצבעה האלקטרונית שמקדם ויקטור פונט, ברתומאו אומר שההנהלה בעד אבל גם מודאגת (כמובן) בגלל שהשיטה עוד לא בטוחה במאת האחוזים. הוא אמר שהמועדון בינתיים עובד על שיטות אחרות שלא יצריכו אוהדים להגיע לקאמפ נואו להצביע. הנושא הזה יהיה תפוח אדמה לוהט באסיפת הסוסיוס, אם ויקטור פונט יצליח לגייס בערך 3,000 חתימות כדי לדון בעניין.


בנוגע לממשיך שלו במועדון, ברתומאו סירב לחשוף את השם, ״שימשיך להצעיד את המועדון קדימה״. לגבי התמודדות שלו בעתיד אמר שיש סיבה שהחוקה של המועדון מגבילה ל-2 קדנציות, וצריך מישהו עם אנרגיות חדשות ורעיונות רעננים שיכנס לכס הנשיא.


הסביר שהוא כרגע ממלא את מקום סגן הנשיא הספורטיבי. על האופציה שיגיע סגן נשיא מבחוץ: ״נראה״.


על קרלס פויול: ״אנחנו מדברים איתו, זה לא סוד. יש לו הרבה להגיד ויש לו קונספט ברור על כדורגל והלוואי שנגיע להסכם, אבל אין לחץ״. לי אישית קשה לראות איך קרלס פויול משתחל לעמדת הג׳נרל מנג׳ר כשאריק אבידאל צובר כוח משמעותי במועדון, אבל נראה. מה שבטוח הוא שפויול לא ירצה להיות בובה בחלון ראווה.


על תקציב השכר הלא הגיוני שיש במועדון לא אתגרו את ברתומאו יותר מדי, הוא רק ענה שזה ׳נורמלי לגמרי, אבל אפשר לשפר את זה׳. רש״י – זה לא נורמלי לגמרי וחייבים לשפר את זה.


על הלה מאסיה ברתומאו אומר שהמועדון תמיד יהמר על הילדים (כן, כן), ו-20 המיליון שהוא משקיע שם הם הכי הרבה באירופה (סיטי משקיעה בוודאות יותר). הוא ציין את אבל רואיס, אנסו פאטי, ריקי פוץ׳ ואילאייש מוריבה כשחקנים שיכולים להגיע לקבוצה הראשונה. הוא גם אמר שהחזרה של פאקו סיירולו נועדה להעניק כוח למתדולוגיה (של קרויף) מהילדים ועד הקבוצה הראשונה (רש״י – שפפ סגורה החריב).


בנוגע לגריזמן, ברתומאו אישר שהמועדון לקח הלוואה של 35 מיליון יורו ב-6 תשלומים כדי לשלם במכה אחת את סעיף השחרור שלו ו-(שימו לב) ״זה משהו שבארסה עושה באופן קבוע״ (מההההה). הוא אמר שהקלות בה המועדון קיבל את ההלוואה מעידה על כוחו מול הבנקים. אמממ, זה כשמסי בקבוצה, מה נעשה אחריו?


לקראת בחירות 2021, הנשיא כבר קורץ לסוסיוס ולמנויים ומכריז שלא יעלה את המחירים השנתיים שלהם, למרות ש״זה יכול להיות כסף קל ומהיר״ו-״על הנשיאים העתידיים להמשיך במסורת הזאת״. רש״י – ברתומאו יעדיף למכור לתיירים כרטיסים לסלביה פראג במחירי קלאסיקו מאשר לפגוע בבייס של המצביעים שלו ושל יורשו.
לגבי החוב של המועדון, ברתומאו אומר שמדובר רק ב-180 מיליון יורו, ולא מעל 500 מיליון כפי שפורסם במספר כתבות בעיתונות הכלכלית של ספרד. למי אתם מאמינים?
בואו נדבר על רכש.


ברתומאו אומר שהמועדון עמד ביעדים שהציב הקיץ: מגן שמאלי (פירפו), קשר (דה יונג) וחלוץ (גריזמן). הוא מאמין שהסגל עם 21 שחקנים יותר תחרותי משנה שעברה, וכמובן שוב הביע אימון בואלוורדה שיש לו ״רעיונות מאוד ברורים״. אף אחד בפאנל לא שרף אותו בשאלות על המאמן שהרב המוחלט של אוהדי בארסה רוצים לראות אותו מחוץ למועדון.


בראיון האחרון של ברתומאו ביולי הוא אמר שאין ׳קייס ניימאר׳, ועכשיו הוא אישר שאכן היה בגלל שבמועדון ראו שניימאר רוצה לעזוב ופאריס פתחה את הדלתות לעזיבה שלו. הנשיא התעקש שלחדר ההלבשה אין מילה ברכש וזהו דיון שמתקיים רק בין אבידאל, פלאנס ו-ואלוורדה (פחחח).


״אם ניימאר נמצא בשוק, הסבירו לי שכדאי שנלך עליו, והוא יכול להיות דמות מרכזית בפרויקט ספורטיבי חדש, אז הסכמתי. היו הרבה שמות על השולחן בתקשורת בעסקה הזאת אבל בארסה מעולם לא שמה אותם על השולחן, הכל הגיע מפאריס סן ז׳רמן. רש״י – נכון, זה השופר של פאריס שם את ראקיטיץ׳ ודמבלה על השער וקרא להם להסכים להכלל בעסקת ניימאר 🙄 לבארסה לא היה מספיק כסף והמטבע היחיד שהיה לה להציע הוא חילופי שחקנים.


״ניימאר הסביר לנו שהוא אמר לפאריס שהוא רוצה לעבור רק לבארסה ועשינו הכל כדי שיגיע. יש סוסיוס מאוכזבים, ויש סוסיוס מאושרים. בטוח שיש שחקנים מאוכזבים בחדר ההלבשה. ההחלטה ללכת עליו הייתה ספורטיבית, לא בגלל בקשות של חדר ההלבשה״.


הנה משהו מעניין: ברתומאו אישר שהיה שלב במו״מ עם פאריס שהצדדים הגיעו להסכמה על ניימאר, אבל אז פאריס ״הרימה עוד בקשה״, הוא סירב להכנס לפרטים. רש״י: זה הטיק טו של אותו יום חמישי המפורסם.


האם בארסה תחזור להמר על ניימאר בעתיד? ״כרגע הוא מחוץ לתוכניות, אבל שיגיע ינואר ופברואר, נעריך את זה מחדש. זה תלוי האם פאריס תמשיך באותה עמדה. זה קשה לקחת שחקנים מפאריס, זאת האמת. אבל זה נורמלי״.


״ריאל מדריד רצתה את ניימאר? היו יותר מ-3 מועדונים שרצו את ניימאר, אבל ניימאר אמר הרבה פעמים לפאריס שהוא רוצה לעזוב רק לבארסה״. רש״י – חבל שהוא לא אמר את זה גם לשאר העולם.


על החיזוק המאסיבי בכדורסל: ״אנחנו רוצים שהתקווה שיש בכדורגל תהיה גם בכדורסל, שזאת תהיה אטרקציה לסוסיו להגיע לפלאו בלאוגרנה״.


על הסעיף של מסי שמאפשר לו לעזוב ביוני 2020: ״זה נכון, אבל זה אותו סעיף שהיה לצ׳אבי, אינייסטה ופויול. אלה שחקנים שהרוויחו את הזכות לקבוע את העתיד שלהם. יחד עם זאת, מסי ׳קולה׳ אמיתי ואני מצפה שהוא ימשיך פה מעבר ל 2021״.


על הפשאלות בליגת האלופות ועל העובדה שמ-15 שחקני רכש נשארו רק 6: ״כל שנה וכל קיץ אנחנו עושים הכל כדי לשפר את הקבוצה, אבל אנחנו לא עושים זאת כדי שמסי יהיה מרוצה, אלא כדי שהאוהדים יהיו מרוצים. זה נכון שהיו לנו הופעות רעות אצל רומא וליברפול״ מיד אחרי זה עבר ל: ״6 מ-15? טוב זה קשה להתחרות במסי, סווארס, בוסקטס וסרג׳י רוברטו. שחקנים מגיעים עם רצון להתחרות ואחר כך מבקשים לעזוב (???), אבל זכינו ב-8 אליפויות מתוך 11. אליפות אירופה, גביע העולם למועדונים, אבל זה נכון שבמשחקים הנקודתיים האלה לא הופענו כפי שציפינו להופיע״.


רש״י – המערבל עבד ביג טיים, ואף אחד לא ניצל את ההזדמנות לשאול על ואלוורדה.
הוא סיים עם ״הקבוצות הכי טובות הן אלו שזוכות בהכל, אבל המטרה מספר אחת נשארת האליפות בליגה, זה הטורניר עם הכי הרבה עקביות. אחר כך ליגת האלופות והגביע, צריכים לנסות ללכת עד הסוף שם״.


בשורה התחתונה: הייתי שמח למראיינים קצת יותר חריפים מהפאנל שראיין את ברתומאו וראיון שהיה מתקיים במקום יותר פתוח מאשר אולפן הבית של המועדון. מעט מאוד שאלות אתגרו את הנשיא, ואלה שכן, גרמו לו להפעיל את הבלנדר. בפלטפורמה אחרת וללא שאלות מוכנות, הוא היה מזיע יותר. הרבה יותר.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023