צריך להנות מהדברים הקטנים. טור אורח של ברק אליאב


הטור הנוכחי לא יעסוק במספרים ונתונים וגם לא בשחקן ספציפי, אלא בדמיון הגדול בין תקופת הקורונה לברצלונה של היום.
חלקנו אוהדי ברצלונה ותיקים שראו את בארסה בתקופותיה הבינוניות, וחלקנו נכנסנו היישר לתקופת הזוהר אי שם ב2009 בה ברצלונה הפכה מקבוצה טובה לאימת אירופה במשך שנים לא מבוטלות. לא משנה באיזה קבוצת אוהדים אנחנו, כולנו חווים את הירידה הקשה גם במשחק הקבוצתי וגם ביכולת האישית וחווים אכזבה אחרי אכזבה ולילות שלמים של מחשבה מה היה קורה אם.

הקורונה נחתה על העולם כמו פצצה באמצע החיים, בשיא הטכנולוגיה ושיא הקידמה הרפואית, מגיע נגיף שגורם לכל המערכות ‘לקרוס’ ולסגור את הדלתות בפני כמעט כל דבר שהיה חלק מחיינו השגרתיים- מסעדות נסגרו, רחובות נחסמו ואפילו פגישות בין המשפחה נאסרו. החלומות הגדולים שלנו הפכו להיות מפגש עם ההורים או אפילו טיול מחוץ לבית, וכשהתאפשר הדבר כמה מאושרים היינו? למדנו להעריך את הרגעים הקטנים, להנות מהם והכי חשוב – להבין שהם ממש לא מובנים מאליהם.ברצלונה בעשור האחרון הייתה קבוצת על. מאריות אירופה ממש. עם קישור חזק, בלמים עם אופי וחוליית התקפה רצחנית. התרגלנו לתבוסות, לניצחונות, למהלכים קסומים. התרגלנו לכדורגל מושלם. לא היה לנו ספק אם ננצח קבוצות בינוניות בליגה בקלאסיקו הפחד היה שיגמר בתיקו ובאלופות השאלה שריחפה מעלינו הייתה אם הפעם ניקח או לא. מי חשב בכלל על תבוסות במפעל הזה?

הפכנו מקבוצה שחולמת בגדול, ששחקניה בשיא כושרם עם יכולות מהפנטות, לקבוצה שרק רוצה להציג כדורגל קבוצתי ולצאת עם איזה תואר.
היינו עסוקים בשנים האחרונות לקטול את הקבוצה בהפסדים המבישים באלופות למרות האליפות בליגה. התרגלנו לקטול שחקנים שבסופו של עניין חלקם ברמה בינונית ובעצם זה כל מה שיש להם לתת. התרגלנו לטוב, וכמו הקורונה שלימדה אותנו להעריך את החוויות הקטנות כך ברצלונה של היום צריכה ללמד אותנו. מתואר שהוא ‘על הדרך’ זה הפך להיות לתואר המשמועתי של העונה, מ’רק 1-0 ‘ זה הפך לקולות צהלה על 3 נקודות.

השחקנים הם לא אותם שחקנים, והקבוצה לא אותה קבוצה שחקנים שהיו פעם חלק מהקבוצה ההיא ירדו משמעותית ביכולתם ולאט לאט אנחנו מתחילים להפנים שאפשר וצריך להנות גם מהרגעים ה’קטנים’. בעצם זה הנורמה, קשה להיות בטופ כל הזמן.

אני לא יודע אם ברצלונה תצא עם תואר העונה, אבל זה ממש לא משנה. לפני חודש קיווינו לסיים במקום עם כרטיס לאירופה והיום אנחנו חולמים על אליפות. העיקר שנדע להעריך, שנדע להנות מהרגעים הקטנים ולזכור ששום דבר שהקבוצה מרוויחה הוא לא “רק”.
ויסקה בארסה לעד ❤💙

טור אורח

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023