קומאן: ״מצד אחד, אני מבין שאיבדנו את השחקן הכי טוב בעולם אבל תמיד יש חיים אחרי. אם המועדון ידע לשפר את המצב הכלכלי שלו, עם השחקנים הטובים שיש לנו, בארסה תמשיך להיות בטופ״.

הדברים המעניינים של קומאן בראיון לתקשורת הברצלונאית היום:

🗣״ביום הראשון שהגעתי, מסי רצה לעזוב עם הבורופקס המפורסם. אחר כך המצב הכלכלי העדין של המועדון, אחר כך הצבעת אי אמון נגד הנשיא והתפטרות שלו. הרבה בעיות. זה לא היה קל. דוגמא לעזרה שלי הייתה עם אמרסון: יכלתי לעמוד על רגליים אחוריות ולהגיד שהוא לא יזוז, אבל יש לנו את דסט, מינגסה וסרג׳י רוברטו, המועדון היה צריך את הכסף הזה כנ״ל לגבי גריזמן, היה לו חוזה יקר, זה היה חרא, אבל הסכמתי לעזיבה שלו בגלל המצב הכלכלי״.

״ההחתמה של לוק דה יונג היא לא אלתור, דיברתי איתו בתחילת אוגוסט על אפשרות שיגיע. רציתי חלוץ עם איכויות אחרות ממה שיש לנו בסגל. הוא יתן לנו יתרונות, במיוחד במשחק האווירי או בקרנות. איתו אתה יכול לשחק כדורגל ישיר יותר, אני מרוצה״.

🙋🏻 מראיין: ״זה לא משנה כמה עזרת למועדון כלכלית, אם אתה לא מנצח, אף אחד לא יזכור אותך״.

🗣 קומאן: ״זאת המציאות. מאמן נשפט לפי התוצאות. אף אחד לא חושב שאין לנו את אנסו, דמבלה וגם לא אגווארו״.

🙋🏻 מראיין: ״מעל הכל, היית הראשון לדחות את השכר שלך, מעשה ששחקנים אחרים מקבלים עליו מחיאות כפיים״.

🗣 קומאן: ״חשבתי שאני צריך לשמש כדוגמא ואני אוהב שהקפטנים ושאר השחקנים מושיטים יד למועדון בתקופה קשה״.

🙋🏻 מראיין: ״מתחרט שנפרדתם מלואיס סוארס? סקורר גדול ואלוף ספרד עם אתלטיקו?״

🗣 קומאן: ״מצטער אבל לא. הביאו אותי לבארסה בשביל לשנות דברים וחשבנו שזה יהיה דבר טוב אם הוא יעזוב. חשבנו שהוא ילך ליובנטוס ולא לאתלטיקו, אבל אסור להתחרט על משהו שעשית בידיעה שזה יתרום לקבוצה ולמועדון״.

״הרבה פעמים אמרתי לעצמי, וואו איך הכל דפוק כאן, אבל צריך לסובב את זה ולהתגבר על הקשיים. להעביר דף מלאבד את השחקן הכי טוב בעולם, הפצועים, המצב הכלכלי. אני הופך את זה לאתגר וזה מוסיף לי מוטיבציה. בסוף מה שחשוב לי זה התשוקה והאהבה שאני מרגיש עבור בארסה והעבודה שלי״.

״יש יותר דברים חיוביים מאשר שליליים. בלי ספק הדבר הכי טוב שהיה לנו היה גמר הגביע נגד בילבאו. שיחקנו משחק מושלם מההתחלה ועד הסוף. ליאו מסי הגיע בשיאו, היינו ברמה מבריקה״.

🙋🏻 מראיין: ״והרגע הכי מאכזב?״

🗣 קומאן: ״ההפסד לגרנאדה בבית. אם היינו מנצחים היינו מובילים את הטבלה, הובלנו 0-1 עד הדקה ה-70…״.

🙋🏻 מראיין: ״למה הקבוצה כשלה? למה היא לא התרוממה?״

🗣 קומאן: ״ניתחתי את זה ואני חושב שהייתה חסרה לנו אינטנסיביות. סבלנו מניתוק במשחק, במיוחד במחציות שניות. הגנתית השארנו הרבה חללים והענישו אותנו, כך שזה גם פגע בנו מנטלית. צריך ללמוד מזה, בגלל זה ביצעתי את החילופים האלה נגד סוסיאדאד וחטאפה״.

🙋🏻 מראיין: ״אחרי התצוגה בגביע לאפורטה לא גיבה אותך. אתה אוכל איתו ארוחת ערב ויש סיטואציה מוזרה בה הוא מבקש זמן לנתח את המצב. האם נפגעת?״

🗣 קומאן: ״כן זה נכון, אני לא רוצה לחזור לעבר. ברור שנפגעתי״ (קומאן ציפה להודעת תמיכה ופרגון שלא הגיעו)

🙋🏻 מראיין: ״ביום שני לאפורטה הגן עלייך בלי בעיות״.

🗣 קומאן: ״הקשבתי לראיון וזה נשמע לי מצוין. זה חייב להיות ככה. כולם יודעים שבעתיד המאמן יהיה תלוי בתוצאות, אבל לאפורטה הבהיר דברים, שאין ספקות לגבי המאמן על הקווים. באופן כללי אם יש ספקות, אז הכיוון לא טוב, לא למאמן שנראה ללא תמיכה ולא עבור השחקנים. אני מודה ללאפורטה על התמיכה הפומבית ביום שני״.

🙋🏻 מראיין: ״אתה אוהב שלאפורטה מדבר בפומבי על הכדורגל שהוא אוהב?״

🗣 קומאן: ״אני אוהב שהנשיא מדבר על כדורגל איתי ומראה שהוא מתעניין. השיחות האלה ישארו בינינו״.

״אני מאוד פתוח להשאר. רוצה להמשיך כאן להרבה שנים, למרות הרגעים הקשים שיש במועדון. הודות להחלטות שלנו יש הרבה שחקנים מבטיחים ואני מקווה להמשיך להיות המאמן שלהם״.

🙋🏻 מראיין: ״בראיון אוף דה רקורד, לאפורטה דיבר על אומטיטי, אתה בונה עליו?״

🗣 קומאן: ״אחרי הפציעה שהוא עבר, קשה לו לחזור לרמה הפיזית שהוא היה בה. לאחרונה אני רואה אומטיטי טוב יותר במובן הזה. השנה הוא כבר שיחק כמה משחקים וקיבל דקות. הוא צריך לדעת שיש עוד בלמים בסגל והתחרות מאוד גבוהה. אין לי משהו אישי נגד אומטיטי או נגד אף אחד. אם שחקן, לא משנה מה השם שלו, מראה לי באימונים שמגיע לו לשחק, הוא ישחק״.

🙋🏻 מראיין: ״יש אמונה שיש לך משהו אישי נגד ריקי פוץ׳״.

🗣 קומאן: ״בכלל לא. דיברנו עם ריקי הרבה פעמים, באימונים, מנתחים מה הוא צריך לשפר בשביל לקבל עוד הזדמנויות. יש אנשים שמחכים לתקוף אותנו אבל יש רק אמת אחת: אני רוצה לנצח, אני רוצה שהמועדון ינצח ואני תמיד אשים את הטובים ביותר בשביל לנצח. אם אנחנו מנצחים, אני מאמן טוב, אם אנחנו מפסידים, אני מאמן גרוע. אני מקבל את זה. זה המצב, לפחות תנו לי לקבל את ההחלטות שאני צריך לבצע״.

🙋🏻 מראיין: ״דיברת עם ריקי על הדברים שהוא צריך לשפר?״

🗣 קומאן: ״כן, בוודאי. הראנו לו קטעים מאימונים ומשחקים בהם הוא חייב להשתפר. הוא קשר ויש 3 כאלה בהרכב והקשר של היום צריך להיות מאוד שלם, עם הכדור ובלי הכדור. יש גם תחרות, יש עוד קשרים בסגל ואתה צריך להיות מאוד טוב כדי לקבל הזדמנויות״.

🙋🏻 מראיין: ״מי מהצעירים הפתיע אותך?״

🗣 קומאן: ״כשגאבי התאמן איתנו בפעם הראשונה הוא היה בן 16. הוא הרגיש כל כך בנוח באימון של הקבוצה הראשונה והפתיע אותי. כמו כל שחקן צעיר, יש לו לאן להשתפר, אבל יש לו את כל האיכויות כדי להפוך לשחקן ענק״.

🙋🏻 מראיין: ״יש לך תקוות מהחזרה של אנסו פאטי?״

🗣 קומאן: ״הרבה. אני מכיר אותו ויודע מה הוא יוכל להעניק לנו. אבל אנחנו לא רוצים למהר ואנחנו נוקטים בשיטת ׳סיכון אפסי׳ עבורו. הוא היה הרבה זמן מחוץ למגרשים ואין מה למהר. כנ״ל לגבי קוטיניו. אני משוכנע שמדובר בשחקן שיכול להצליח בברצלונה, אני אוהב אותו מאוד. הפציעה האחרונה שלו הייתה מכה והוא צריך להתאושש גם מנטלית וגם פיזית כדי לחזור חזק יותר מאי פעם״.

🙋🏻 מראיין: ״מה אתה מצפה מדמבלה?״

🗣 קומאן: ״קודם, שיחדש חוזה. זאת השנה האחרונה שלו והמועדון רוצה שהוא יחדש. הוא שחקן מאוד מאוד טוב כשהוא בכושר. יש לו אחד על אחד מצוין ומהירות, הוא יעזור לנו מאוד״.

🙋🏻 מראיין: ״מה עבר לך בראש כשלאפורטה התקשר ואמר שמסי עוזב?״

🗣 קומאן: ״זאת הייתה מכה קשה מאוד. כל התכנון של העונה הזאת היה איתו בקבוצה. אחרי מה שקרה עם הבורופקס, הוא היה עם סופר מוטיבציה לחזור וזה חבל. להפסיד את השחקן הכי טוב בעולם זה משהו שפוגע ומשפיע עלייך. זה לא רק מסי, מדובר בסמל שעזב את המועדון. אתה מאבד שחקן ששם לך תמיד 30 גולים בעונה ומבשל עוד כמות מכובדת, שחקן שהיריבה אוטומטית מפחדת אם הוא משחק. אין לנו ברירה אלא להעביר דף״.

🙋🏻 מראיין: ״האם זה יוביל לבארסה שתשחק אחרת?״

🗣 קומאן: ״זה לא מכריח אותנו טקטית לשחק אחרת. אבל יהיו איזורים בתנועה בלי כדור שהקבוצה תצטרך לשפר. אין לנו כבר את האיכות האינדבדואלית של ליאו, אבל במשחק הלחץ לדוגמא, הקבוצה טובה יותר כעת״.

🙋🏻 מראיין: ״היית לך השפעה על כך שמסי רצה לעזוב באוגוסט ובדצמבר החליט כבר להמשיך לעונה נוספת?״

🗣 קומאן: ״אני מאמין שכן, אם שחקן לא מרגיש בנוח עם המאמן שלו, עם הסגל, עם שיטת המשחק, הוא ירצה לעזוב. תמיד ניסינו ליצור סביבה בה מסי ירגיש נוח. הוא ראה שיש בסגל שחקנים צעירים עם הרבה עתיד והרגיש מאוד בנוח״.

🙋🏻 מראיין: ״פיאניץ׳ התלונן שבקושי דיברת איתו ולא הלכת לאימונים של המחליפים״.

🗣 קומאן: ״אני חושב שזה נובע מתסכול, אבל אני מבין אותו. בצורת המשחק שלנו, עם הכדור ובלי הכדור, הוא הפסיד את הקרב לקשרים טובים ממנו. אני מאחל לו בהצלחה, זה היה מורכב. ניסינו לשחק איתו ופשוט ראינו שיש שחקנים טובים ממנו. האם היה חסר לו משהו טקטית? אני לא רוצה לדבר עליו יותר, הוא לא שחקן ברצלונה, אני מכבד את הדעה של כולם, זה נגמר״.

🙋🏻 מראיין: ״האם אפשר לשאוף לזכות בכל התארים?״

🗣 קומאן: ״צריך להיות מציאותיים. זה יהיה מאוד קשה, אבל אני אופטימי ושאפתני״.

🙋🏻 מראיין: ״נאמר שאם מסי לא כאן, שחקנים אחרים יצטרכו להעלות הילוך, במיוחד פרנקי דה יונג״.

🗣 קומאן: ״כן, בגלל האיכות שלו הוא שחקן מכריע עבורנו. ביקשתי ממנו להגיע יותר לרחבה, לתרום ליותר שערים. כולם באופן כללי צריכים לתרום יותר שערים עכשיו״.

🙋🏻 מראיין: ״נכתב שאריק לא צריך להיות שחקן הרכב בברצלונה״.

קומאן: ״אבל הוא שחקן הרכב בנבחרת ספרד! הוא שחקן צעיר מאוד אבל אני אוהב מאוד את המודעות שלו למיקום. איך הוא מטפל בכדור, טקטית הוא מאוד טוב. ראיתי אותו משחק לפני שהוא חתם אצלנו ותמיד אהבתי אותו. ברור שהוא צריך לשפר הרבה דברים, הוא רק בן 20. יש לו עתיד מזהיר״.

🙋🏻 מראיין: ״יש הרבה דיבורים על שיטת המשחק, שהיא צריכה להיות לפי הרוח של קרויף״.

🗣 קומאן: ״נותנים לנושא הזה הרבה מקום אבל צריך לזכור שגם קרויף לא שיחק כל הזמן 3-3-4. בתקופה שלי שיחקנו רק עם 3 בלמים, איתי כפיבוט באמצע. איתי כמאמן על הספסל, שיחקנו את הכדורגל הכי טוב, הכי אפקטיבי עם 3 בהגנה. יש גיבוי לזה בתוצאות. אני אנסה להמר על 3-3-4 אבל אם אני חושב שנצטרך לחזור ל 2-5-3 אני אחזור, תמיד חושב על טובת הקבוצה״.

״אינטר, הקבוצה הטובה באיטליה, שיחקה 2-5-3, צ׳לסי של טוכל, זכתה באליפות אירופה עם 2-5-3. זה גם תלוי בשחקנים שיש לך בסגל״.

״אני בעד הקרויפיזם, אבל צריך להיות גם מציאותי. אני הייתי בלם מרכזי, יוהאן היה שחקן התקפה. אלה אוהבים להתקיף, בלמים אוהבים להגן. אני אוהב לתקוף כמובן, ובארסה רוצה להשיג את הכדור איתי. לפעמים אנשים חושבים שעם 3 בלמים אתה עולה להגן, אבל זה לא תמיד ככה. במשחק נגד סוסיאדאד הובלנו 0-3 והם צימצמו ל 2-3. הכנסתי את לנגלה, עברנו ל-3 בלמים והעלמנו אותם״.

🙋🏻 מראיין: ״נראה שהתנאים שלך לחידוש חוזה הם לזכות בליגה או בליגת האלופות עם 3-3-4 ודקות לריקי פוץ׳ או אומטיטי, מה אתה חושב על זה?״

🗣 קומאן: ״יש דברים שאנחנו מדברים עליהם במועדון שאסור שיצאו. נורמלי לדבר על בעיות, על העתיד, על השחקנים, על השיטה. אני בעד 3-3-4 אבל יש משחקים ורגעים שזה יכול להשתנות״.

🙋🏻 מראיין: ״אתה חושב שלהתנות את ההמשכיות שלך בזכייה בליגה או בליגת האלופות היא מוגזמת נוכח איבוד הכוכבים בקיץ, אתה מבין את זה?״

🗣 קומאן: ״בבארסה לא משנה מתי, צריך לשאוף למקסימום, אבל צריך גם להיות מציאותיים. הקבוצה הזאת מאוד צעירה, יש פה שחקנים בגילאי 17-21. עם השחקנים האלה, עוד 4 שנים, בארסה תהיה קבוצה חזקה מאוד. אני לא מחפש תירוצים אבל עם אנסו, דמבלה, אגווארו, קוטיניו, הקבוצה הזאת כבר יכולה להיות יותר טובה. עם כולם אפשר לשאוף גבוה. בסוף העונה נסיק מסקנות, מה זכינו מה לא זכינו, איפה נכשלנו. המילה האחרונה תמיד תהיה של הנשיא״.

🙋🏻 מראיין: ״דחו את המשחק נגד סביליה, מה דעתך?״

🗣 קומאן: ״אני מרוצה. בידיעה שיש לנו את באיירן באמצע השבוע והחזרה של שחקני הנבחרת לאימונים רגע לפני סביליה בחוץ, זה היה עדיף״.

🙋🏻 מראיין: ״אתה מודאג שהיריבה הראשונה היא באיירן שכבשה 8 נגד בארסה בפעם האחרונה?״

🗣 קומאן: ״אני לא מודאג כי זה משחק שאנחנו יכולים להראות שאנחנו טובים, להתחרות ברמה הגבוהה ביותר. אנחנו צריכים להשתפר בבניית המשחק מאחורה נגד קבוצות שלוחצות אותנו. צריכים גם יותר אפקטיביות כשאנחנו מגיעים לרחבה״.

🙋🏻 מראיין: ״למה לא שמרתם על משחק הלחץ הטוב שהיה נגד סוסיאדאד?״

🗣 קומאן: ״סוסיאדאד, בגלל צורת המשחק שלה, אפשרה לנו להפעיל לחץ טוב יותר עליהם. בילבאו שיחקה יותר ישיר, הפעילו לחץ גבוה ולא שיחקנו היטב. שיחקנו מסירות קצרות ואיבדנו מלא כדורים, הענקנו להם קרנות והיה לחץ. צריך לדעת מתי אפשר לבנות מאחורה ומתי אי אפשר״.

🙋🏻 מראיין: ״יש לך מסר לאוהדים?״

🗣 קומאן: ״מצד אחד, אני מבין שאיבדנו את השחקן הכי טוב בעולם אבל תמיד יש חיים אחרי. אם המועדון ידע לשפר את המצב הכלכלי שלו, עם השחקנים הטובים שיש לנו, בארסה תמשיך להיות בטופ״.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023