ראיון עם האיש שדואג שהטיקי טאקה ימשיך בכל הדרגים של ברצלונה

פאקו סריולו, “הפרופסור” הוא המנהל של האגף להטמעת מתודולוגיה בברצלונה. מוסד שנוצר במטרה לשמר, לשפר ולמצות את הסגנון והייחודיות של המועדון, מוסד ייחודי שקיים רק בברצלונה. במהלך התקופה האחרונה לא היה קל ל”פרופסור” בייחוד כאשר נכנסו אנשים שקידמו אידאולוגיות שונות מאוד מזו שייסד יוהאן קרויף לפני שלושה עשורים. עכשיו, עם חזרתו של הנשיא הכי ‘קרויפיסטה’ בהיסטוריה הוא מקווה לעדנה מחודשת בכל הרמות.

חאבי מיגל: ״מה היא ׳הזהות של המשחק׳?
פאקו: “היה לנו מזל גדול שזכינו ליוהאן קרויף ולחזון שלו בכדורגל. ממנו והלאה יצאו מספר מאמנים שאימצו את גישתו, ומהם, יצא פפ גווארדיולה, האחד שאיחד את יוהאן עם הזמנים שלנו. המשחק של פפ כולל מסירות קצרות, נגיעה ראשונה ומסירה לרגל השחקן. זה הבסיס שאנחנו מנסים לתחזק בכל הרמות, זו זהות המשחק”.

חאבי מיגל: ״זה לא תמיד היה כך?״
פאקו: “בזמן האחרון המועדון והסגל התרחקו מהקו הזה. הובאו רעיונות חדשים ששחקו את המתודולוגיה שהייתה נהוגה. למזלנו, לקראת סוף הקדנציה של ברתומאו נעשה ניסיון לחזור לשורשים והוקמה המחלקה למתודולוגיה. מאז אנחנו לוקחים מאמנים שמגיעים מבחוץ ומנסים להטמיע בהם את המתודולוגיה של המועדון. מאמנים היו מגיעים למועדון וחושבים שכל מה שצריך זה רק למסור הרבה מסירות קצרות, זה כל מה שהם הכירו. בשנתיים האחרונות הצלחנו לשפר את ההטמעה רבות”.

חאבי מיגל: ״דיברת הרבה על קרויף ופפ. הבא בתור הוא צ’אבי?״
“בהחלט. צ’אבי מזדהה באופן מוחלט עם סגנון המשחק הזה. אחריו יש את אינייסטה ובוסקטס, מילדות הם משחקים בסגנון שלנו.

חאבי מיגל: ״מה יש לך להגיד לאלה שממשיכים לסנגר על הכדורגל הפיזי’?״

פאקו: “הבעיה היא שאנשים לא מבינים שהכדור הוא הכלי המושלם, הוא הדמות המרכזית במשחק. אף אחד לא רץ יותר מהכדור. עם כמה שהשחקנים רצים, הכדור בסוף אף פעם לא מתעייף. צריך לגרום לכדור לרוץ בזמן ובמרחב הנדרש, זה הרעיון של הכדורגל. כמובן שצריך להיות מוכנים פיזית, אבל בעיקר בגלל שהיום משחקים יותר משחקים מבעבר”.

חאבי מיגל: ״סיטי זה המועדון היחיד שמשחק בסגנון האמיתי של בארסה?״
“אני לא בקיא מספיק בכדורגל בינלאומי כדי לחוות את דעתי המקצועית. אני חושב שיש מועדון דרום-אמריקאי שגם מתווה את דרכו בסגנון שלנו, אבל זה נכון שסיטי הם המועדון האדוק ביותר בסגנון המשחק, אם כי גם להם יש ניואנסים משלהם”.

חאבי מיגל: ״מה אתה חושב על קומאן?״
“קומאן אוהב לשחק כמו יוהאן, אבל הוא שם לב שזה בעייתי ביותר עם הסגל שעמד לרשותו”.

חאבי מיגל: ״עם ההגעה של נשיא קרוייפיסטה כמו לאפורטה, אתה חושב שהעבודה שלך תהיה קלה יותר?״
“אני בר מזל, אני היחיד במועדון שהיה פה שהכל התחיל ועדיין פה. יש לי ציפיות גבוהות מהנשיא, שיבנה לנו סגל טוב ויעצב את זהותנו. הנשיא הביא לנו לנו ימי תהילה רבים והפך אותנו למודל לחיקוי ברחבי העולם”.

אנדרס קוניג

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023