רציתי שצ׳אבי ילך הביתה, אבל עכשיו אני לא בטוח

טור אורח של האוהד אלמוג.

אני הייתי מאלה שהתנגדו להגעה של צ׳אבי, בגלל שהוא חסר ניסיון באירופה אבל אני מבין שלא היו אלטרנטיבות טובות יותר כשבעטו את קומאן הביתה. ואני כאן להזכיר שצ׳אבי בניגוד לקומאן קיבל רכש של 200 מיליון יורו בעונה המלאה שלו.

אני מאלה שקראו לצ׳אבי להניח את המפתחות בגלל הנסיגה ביכולת של הקבוצה. יש גם הרבה דברים שעיצבנו אותי אצלו: המערך, ההרכבים, המנטליות של השחקנים במגרש, החילופים מהבית (טורס במקום פליקס דקה 70), החסינות של לבנדובסקי וההרמות מהאגפים במקום לשחק כדורגל ישיר יותר.

אבל אני חובש עוד כובע, אני גם אוהד ארסנל (לצערי) ואז נזכרתי איך אני הייתי מהאוהדים שקראו להנהלה של ארסנל לפטר את ארטטה. בחצי העונה הראשונה שלו הוא סיים שמיני, ואז כולנו אמרנו ׳תנו לו עונה שלמה׳ ומה קיבלנו? שוב מקום שמיני. ואז אמרנו בעונה השלישית זה בטוח יהיה יותר טוב ומה קיבלנו? מקום חמישי ולוזריות של 12 הפסדים שהשאירה את ארסנל מחוץ לליגת האלופות.

ואני נזכר שהיו לי את אותן תלונות לארטטה, למה שיחקת 3-4-3 וקיבלת שלוש בבית מאסטון וילה, למה אתה מתעקש להכניס את ביירין, למה העמידה שלנו בקרנות כל כך גרועה שנותנים למינה לנגוח בלי הפרעה, למה אתה פחדן ועולה עם 5 בהגנה נגד ליברפול ועדיין אנחנו מפסידים כמו לוזרים, כמו תקליט שבור לכל אוהד כדורגל יהיו תלונות.

רק בעונה הרביעית של ארטטה, ארסנל, עם תקציב רכש גדול ותזרים הרבה פי 100 יותר טוב מברצלונה, הצליחה להגיע לסגנות. מה היה קורה אם היינו מצליחים לפטר את ארטטה אחרי שנתיים וחצי? היינו עושים עוד ריסט למועדון הזה ה-500 מאז שונגר עזב.

הכדורגל שארסנל משחקת בפרמיירליג הוא לפעמים באמת תאווה לעיניים אבל זה קורה כי הקבוצות משחקות הרבה יותר פתוח והשופטים מאפשרים למשחק לזרום. ברצלונה של צ׳אבי שיחקה לפרקים כדורגל יפה (בעיקר בחצי הראשון שלו ובחצי הראשון של האליפות) אבל מה שהאוהדים זוכרים זה כדורגל אפור נגד קבוצות בונקר, קבוצות שגם הקבוצה הגדולה של פפ גווארדיולה התקשתה מולם עד שהגיע הגול הראשון ומשם נפתח הסכר. עכשיו אם אני משווה לצ׳אבי אין כוכבים כאלה מקדימה כמו שהיו לפפ ומה שיזכרו לו שהוא גירד 0-1 כי פראן טורס הוא לא ליאו מסי ופליקס הוא אפילו לא דוד וייה.

כשצ׳אבי הודיע שהוא עוזב, הרגשתי הקלה. גם בשבילו. אני חושב שמאמן עם יותר ניסיון מסוגל להוציא יותר מהסגל (המוגבל) הזה, אבל עכשיו שאני שומע את השמות של המחליפים ואני קורא כאן עוד מידע יש בי חלחלה ואני מבין שהמצב של ברצלונה קשה יותר מסתם בעייה נקודתית אצל המאמן.

אם לא יהיה פיתרון ברמת המועדון שהוא יוכל להתחרות בעילית בלי תחבושות מאולתרות, נמשיך לחזור לנקודת ההתחלה. קלופ לא יהפוך את פראן טורס ל לרונאלדו R9, קונטה לא ילמד את באלדה להרים כדור וסקאלוני לא יחזיר את לבנדובסקי לגיל 25.

הרע עוד לפנינו, ואני עכשיו מבין את זה.

טור אורח

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023