שתיים, שלוש… שחרר!

התוצאות האחרונות, בליגה, בגביע ואולי עוד מעט באירופה, מלמדות על דבר אחד ברור, ברצלונה של השנה היא פשוט לא קבוצה טובה. זה עמוק הרבה יותר משחקן כזה או אחר.

הרי זה לא שאם לבנדובסקי היה טוב הכל היה מסתדר. או אם קונדה היה סביר, הכל היה מסתדר. או אם היו רוכשים קשר אחורי נורמלי ולא רומיאו הליצן.

כשהחיים מורכבים יותר מדי מאם ואם ואם, אז אתה מבין שיש בעיה עמוקה יותר. זה בערך כמו להגיד שהייתי יכול לעשות קריירת אנ.בי.איי כמו שאקיל א׳וניל אם רק הייתי גבוה ב-40 סנטימטר, אתלט יותר, מוכשר יותר ומסיבי יותר – זה אולי נכון, אבל זה יותר מדי ״אם״.

ולכן, אפשר להסכים שהעונה הזאת פשוט הולכת לפח. כן, יכולנו אולי לשדוד גביע, או לשדוד סופר קאפ, אבל בפועל זה לא קרה.

אפשר אולי איכשהו לגרד אליפות, אבל רוב הסיכויים שהקבוצה הזאת לא תתחיל לדרוס פתאום את הליגה ותדהר לאליפות. היא פשוט לא טובה העונה, היא צריכה ריסט רציני. ריבוט אם תרצו. אם היא היתה ממיר טלוויזיה, בתמיכה הטכנית היו מבקשים מכם להוציא מהחשמל ולהמתין לפחות 5 דקות. בסיכוי סביר שגם היו מבקשים ממכם להחליף ממיר. זה המצב, בואו נסתכל לאמת בפנים ונפסיק לטייח אותה.

לצעירים שביניכם כדאי להגיד, ברצלונה כבר ידעה עונות כאלה. יותר מאחת. גם בעונות ההן היו לבארסה שחקנים טובים, אגדות כמו צ׳אבי, אינייסטה, פויול, ריבאלדו ועוד. ובכל זאת, דברים לא הסתדרו.

עונה לאחר מכן, פתאום הכל קיבל צורה חדשה. זה קרה, זה יקרה, זה פסיק בהיסטוריה של בארסה.אבל… אם החיים נותנים לך לימונים, תעשה לימונדה וזה בדיוק הצ׳אנס של צ׳אבי להתחיל לחגוג. העונה הלכה? בוא נתחיל לבנות את העונה הבאה.

קונדה שלא יהיה חלק מהקבוצה, על הספסל, לבנדובסקי שיעלה על מטוס לסעודיה בסוף העונה, על הספסל. ראפיניה הליצן, על הספסל. במקומם הילדים, לאמין, הקטור פורט, קובארסי, מארק גיו, רוקה. לקבוצה הזאת הרי יש כשרון בלתי נגמר. הרים של כשרון שיושבים על הספסל ומתים להראות שהם יכולים להיות הצ׳אבי, הפויול, הג׳ורדי אלבה והרומאריו הבאים. הם רק צריכים לקבל את הצ׳אנס שלהם.

בוא נכריז על העונה הזאת כעונה שמשחררים בה. יהיה נס מול נאפולי? אחלה, זה לא באמת יספיק מול סיטי, באיירן, פאריז או ריאל. אנחנו מבינים את זה נכון?

בואו נשחרר ונתחיל להנות. ילדים על המגרש, כדורגל התקפי אמיתי, כזה שלא לוקח שבויים. סופגים שער? מחזירים שלושה. סופגים שלושה, מחזירים חמישה. כדורגל של ילדים שידחפו קדימה, יחפשו את השער, יחפשו להנות מהמשחק. כן, נראה מלא טעויות, כמו של קובארסי ביום חמישי, החמצות כמו של לאמין באותו משחק ממש, אבל כמה כדורגל כיפי נראה? כמה ניצוצות נראה במקום לראות שוב את קונדה, שחקן של 70 מיליון יורו משחק כמו שחקן ליגה שנייה בישראל? תחשבו מה קורה אם לאחר סיבוב כזה, בעונה הבאה נקבל את גאבי חזרה, את לאמין מבוגר בשנה ואולי עוד 2-3 ברגים שיכולים לתרום לקבוצה.

בואו נהפוך את הקבוצה באמת לילדים של צ׳אבי, בואו ניתן לפרויקט של צ׳אבי צ׳אנס להצליח באמת. בלי לחץ, כשכל מה שצריך לעשות זה לסיים בארבע הראשונות שאת זה להערכתי אפשר לעשות עם יד אחת קשורה מאחורי הגב.בואו נהפוך את ימי שבת/ראשון של השנה הקרובה למהנים, בואו נצא מהעונה הזאת עם מארק גיו כשחקן ליגה לגיטימי, עם לאמין משופשף, עם קובארסי בטוח בעצמו. בואו ניקח את הלימונים ונעשה מהם אחלה לימונדה מתוקה שבעולם.

אתם בפנים? עכשיו צריך רק לשכנע את צ׳אבי, למישהו יש את הוואטסאפ שלו?

ויסקה בארסה, ויסקה ישראל ושיהיה קצת טוב פה ובכלל.

יעוז סבר

יש גם החלטות טובות, למשל ברצלונה, ההיא שהתחלתי לאהוד באמצע שנות השמונים, ברצף האליפויות המטורף של מדריד והוגו סאנצ׳ז. למה התחלתי לאהוד את בארסה? האמת לא יודע. אמא שלי אומרת שלא יודע זו לא סיבה, אבל מצד שני, זה הצליח אז למה להתווכח.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023