״נחזיר את בארסה למקום הראוי שלה. השחקנים הטובים בעולם יחזרו לשחק כאן״.

לפניכם כל הדברים הסופר מעניינים שאמר המנכ״ל פראן רברטה בהצגת דו״ח הביקורת הפנימית על מחדלי ההנהלה של ברתומאו.

״החוב הרשמי של המועדון: 1.35 מיליארד יורו. המצב היה כל כך מורכב באפריל שהמועדון הגיע לאי ספיקת מערכות. אם זאת הייתה חברה פרטית, היינו נכנסים להליך פשיטת רגל. לא היה כסף נזיל, לא היה אפשר לשלם משכורות״.

“גילינו חשבוניות בהן יש הוכחות שההנהלה הקודמת שילמה כסף לעיתונאים” ⚠️

״ההנהלה של ברתומאו השמידה מסמכים וגרסה דפים. קשה לנוע עם החקירה ככה״.

״לא התקבלה החלטה מה עושים לגבי ההנהלה הקודמת. נתייעץ עם הגורמים המשפטיים ונפעל לפי ההמלצות שלהם״.

״יש שוני משמעותי בין תקרת השכר בספרד ובין שאר אירופה. כאן הרבה יותר נוקשים, וזה פגע בבארסה המון״.

״היו חוזים של שחקנים שהתחילו עם שכר של 9 מיליון, עלו ל-19 וקיבלו 28 מיליון יורו בשנה השלישית. אלה הוצאות תפעול חבויות שפגעו בנו והקשו עלינו מאוד להעזיב שחקנים שיודעים שמחכה להם משכורת עתק בהמשך החוזה״.

״אני לא הולך להכנס לנושא של מסי שוב. אנשים חושבים שהגענו במרץ וידענו את כל התעלומות האלה. גילינו הכל יום אחר יום ואנחנו עדיין ממשיכים לגלות את ההתנהלות ההרסנית של ההנלה הקודמת״.

״מסי לא יכל לחכות עד ה-31 באוגוסט כדי להגיד כן או לא. זה מסביר את המצב הנורא שהיינו בו״.

״העזיבה של גריזמן הורידה 25 מיליון יורו מתקרת השכר. אפשר להכניס בחלק ממנה את החוזים החדשים של פדרי, אנסו וגאבי (!)״

״יש כאלה שאומרים שזה לא הזמן הכי טוב לחפש ספונסר חדש. נהפוכו, חלקנו לא מבינים כמה חזק המותג של ברצלונה בעולם״.

״ההנהלה של ברתומאו ניפחה את עלות בניית איצטדיון יוהאן קרויף מ-4 מיליון, ל-19 מיליון״.

״כל פרויקט השיפוץ נמצא במצב מסובך. דיברו על עלות של 600 מיליון ועכשיו זה 900 מיליון. מתוך זה ביזבזו כבר 119 מיליון בשביל 5% מעבודות השיפוץ״

״הקאמפ נואו היה צריך לעבור שיפוץ חירום שיאפשר לו לארח אוהדים. 900 ליקויים בסה״כ, מתוכם 124 קריטיים. היו צריכים גם שיפוצים במתחם האימונים״.

״תקציב השכר בעונת 16/17 היה 471 מיליון יורו. היום הוא 835 מיליון יורו. 108% יותר ממה שאנחנו מכניסים. בארסה רכשה 3 מתוך 5 השחקנים היקרים בהיסטוריה ועם 4 שחקנים בלבד היה לה תקציב שכר גדול יותר מרב הקבוצות באירופה״.

״בין 2017 ל-2020 ההכנסות עלו ב-30% והבזבוזים עלו ב-55%. זה לא הגיוני״.

⚠️ ״עסקת המכבסה של ארתור ופיאניץ׳ בסופו של דבר עלתה למועדון 8 מיליון יורו״.

״הגענו למועדון עם שחקנים ותיקים שהחזיקו בחוזים ארוכי טווח, ועם שחקנים צעירים שהחזיקו בחוזים קצרים שצריך לבצע מו״מ עבורם״.

״לא הייתה בקרה מספקת. מה שהוביל לסיפור עם החשבוניות הפיקטיביות, החביאו אותן כדי לא לעבור בבקרה״.

⚠️ ״ההנהלה של ברתומאו רכשה שחקנים בלי לחשוב האם אפשר לשלם עבורם. גריזמן הוחתם במהרה ונלקחה הלוואה עבורו. קוטיניו עלה 16.5 מיליון יורו אקסטרה בהוצאות תפעול (!)״

״הקורונה העמיקה את ההפסדים, 43 מיליון ב 19/20 ו 65 ב 20/21, אבל ההתנהלות של ההנהלה הקודמת הייתה מובילים להפסדים בלי קשר״.

״עבור רכישות שחקנים, בארסה לקחה עוד 100 מיליון יורו בהלוואות. שום תכנון איך להחזיר את זה, 0 בניהול״.

״הזזנו את רב החוב לטווח הקצר והפכנו אותו לטווח ארוך בעזרת ההלוואה של 595 מיליון יורו מגולדמן זאקס. ריבית של 1.98% והחזר על גבי 10 שנים״.

״השנה הורדנו את תקציב השכר ב-155 מיליון יורו״.

״יש לנו תוכנית אסטרטגית לצמצום החוב בסך 1.35 מיליארד יורו. היא תמשיך עד 2026 ותראה את חוזק המותג של ברצלונה״.

״ב 2014 פרויקט השיפוץ אושר אבל בהנהלה הודיעו לסוסיוס שאם המועדון יגיע לתקרת חוב מסוים, הוא לא יבוצע. ב 2017 הם שינו כבר את הקריטריון כדי שהוא יצא לפועל גם עם חובות גדולים״.

״בארסה הפסידה בעונה שעברה 481 מיליון יורו. בלי הקורונה ועם ההתנהלות של ההנהלה הקודמת, היא הייתה מפסידה 390 מיליון יורו״.

״בארסה עברה המון משברים בעבר וצלחה אותם תמיד. עכשיו יש לנו תוכנית לצאת קדימה מהמשבר הזה״.

״אנחנו צריכים להמר על הלה מאסיה. לחדש את המתקנים שיניבו הכנסות נוספות. בגלל זה פרויקט השיפוץ חשוב. צריך לחפש מקורות חדשים של הכנסות, אפשר להתמקד באוהדים שיש לנו, יותר מ-400 מיליון. יש למועדון ערך מותג שאין לאף אחד אחר. מותג בן 122 שנים״.

״אם נעשה את העבודה, נוכל להחתים שחקני חיזוק בעונה הבאה״.

“יש לנו 20 מיליון לרכש בינואר. המו”מ עם אנסו פאטי ופדרי לחידוש חוזה מתקדם היטב”.

“אין דיבור על הפיכה של המועדון לחברה בע״מ. המודל של הסוסיוס ימשיך להתקיים. אנחנו עם תוכנית להפוך את המצב עם צעדים דרסטיים״.

״אוופ״א הולכת בכיוון מנוגד למה שבארסה הולכת אליו. הסופרליג תהיה תחרות יותר אטרקטיבית. אוופ״א עם הפייר פליי החדש שלא נאכף בכלל, צועדת יד ביד עם המועדונים שנשלטים בידי המדינות (פאריס וסיטי). זה בניגוד לאינטרסים של ברצלונה. בארסה תקבל מיידית 270 מיליון יורו בהצטרפות לסופרליג. הרבה יותר מההסכם עם CVC״.

״אנחנו במסלול הנכון לחידוש חוזה עם נייקי עד 27/28 בתנאים טובים יותר. יש גם כיוון לפשרה בתביעה על סך 50 מיליון יורו שההנהלה של ברתומאו הגישה נגד החברה בגלל עיכובים ופגמים בחולצות של עונת 20/21״.

״מכירה של BARCA STUDIOS נמצאת על הפרק (יכולה להכניס 100 מיליון יורו), אבל יכולה להדחות בעוד שנה להמשך המו״מ עם תקווה להכניס סכום גדול יותר״.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023