אין עוד מלבדו

ליאו מסי, מי אם לא הוא, עם צמד ובישול סידר לבארסה ניצחון ענק וזכייה עשירית בסופרקופה, על חשבונה של רעל “קונג פו” מדריד.

לפני שאנחנו ניגשים לנתח את מה שהיה לנו היום, צריך להכניס דברים לקונטקסט הנכון: עדיין מדובר בקדם עונה. זה המשחק התחרותי השני של בארסה העונה, והראשון שהיא בהרכב כמעט מלא. דברים יראו בוודאות אחרת עם התקדמות העונה, במיוחד דגש על המשחק הלחץ שכמעט לא היה קיים בצמד המשחקים מול המנדרילים.

 

במסיבת העיתונאים לאחר המשחק אמר גווארדיולה: “אנחנו נזכור את הסופרקופה הזה. היו פה הרבה רגשות מול יריבה שהקשתה עלינו, וכל זה בפרק זמן מאוד קצר בין 2 משחקים. המאמץ של השחקנים שלי היה אכזרי בגלל שהרבה שחקנים נמצאים הרחק מרמת כושר מספקת. אנחנו בשום פנים לא במקסימום שלנו, לא לקחנו כדורים בהזדמנות שנייה, אנחנו חייבים קילומטרים ברגליים. בגלל זה הסופרקופה יותר מפתיע מאשר מספק”.

 

המאמן גם דיבר על תקרית האוזן של בונקריניו וטיטו וילאנובה: “דברים כאלה לא צריכים לקרות”, שיבח את מסצ’ראנו הרב גוני והביע צער שלא יכל לשתף את אלכסיס שנפצע בחימום לפני המשחק.

 

היה גם משחק: בארסה שיחקה היום סביר פלוס. לא טוב, ולא מצוין. סביר פלוס. ניכר שהכושר האופטימלי שלנו עדיין רחוק מלספק, בעוד שרעל מדריד (שוב נכניס לקונטקסט), הריצה את ההרכב החזק ביותר שלה במשך כמה משחקים לפני. עדיין, החניכים של החמוריניו, מלבד כינויי גנאי למורטאל קומבט 7 שהם עשו על המגרש מפעם לפעם, ראויים למחמאות על משחק לחץ טוב ומשחק טוב באופן כללי.

 

השחקנים שלנו היום על המגרש נלחמו וזה ראוי להערצה. מלבד זה, הסתמכנו בעיקר על גאונות של מסי ותנועה אדירה של אינייסטה בדרך לואסלינה המענגת על קסיאס בשער הראשון, העקב הגאוני של פיקה שאיפשר למסי להשלים דאבל פס ולסיים בקור רוח מקפיא בצ’יפ דליקטס מעל קסיאס, והמשולש בין ססק, מסי ואדריאנו בדרך לשער השלישי והכל כך משמח של הפרעוש. לבארסה היו עוד הזדמנויות (מסי X2, פדרו), אבל ניכר שאנחנו לא במקסימום, אפילו לא בחצי.

 

על מי נזרוק עגבניות? משחק ההגנה של פיקה ומסצ’ראנו היה לוקה בחסר. משחק ההגנה של בארסה באופן כללי במצבים נייחים (ולא מדובר בתופעה של העונה הזאת, אלא במשהו תדיר בקבוצה של גווארדיולה) – נוראי. משחק הראש בהעדרו של פויול גם לוקה בחסר. לא יתכן שנקבל 3 שערים ממצבים נייחים, מול קבוצה של מאמן שבנה לעצמו קריירה מניצול של מצבים נייחים.

 

בצדדי ההגנה אבידאל רשם משחק סביר, בעוד שמהצד השני דני אלבס רשם משחק יוצא מן הכלל דפנסיבית (7 תיקולים מוצלחים מול כריסטיאנו לבד). התקפית, כרגיל מול המנדרילים, הוא כמעט ולא עולה.

 

בוסקטס במשחק לא טוב הרבה לאבד כדורים (14, יותר מכל שחקן אחר בקישור), וגם לא ירד מספיק לקבל כדורים מההגנה. חלק מזה נגמר בכדורים סתמיים של ואלדס למעלה. צ’אבי ואינייסטה היו סבירים למדי, לבטח מול החולשה היחסית של וייה (פשוט לא טוב) והסביר פלוס של פדרו.

 

מסי היה מסי. הוא יכל לסיים עם רביעייה אבל סיים עם צמד ובישול. וכל זה עם מספר הנגיעות הכי נמוך במגרש. קראק אמיתי שדי, באמת, נגמרו לנו המילים. אין עוד מלבדו.

 

ידידנו פברגאס נכנס ל-10 דקות, הניע טוב את הכדור ונדמה שהוא מעולם לא עזב. החגיגות המטורפות עם מסי בשער השלישי הראו כמה הוא אוהב את הצבעים האלה.

 

הסופרקופה הזה אולי נחשב כתואר לא חשוב במיוחד, אבל הוא היה חשוב לנו האוהדים, ומסתבר שהוא היה גם חשוב לשחקנים. להשחיל מאניטה ב-4 ימים לרעל מדריד ללא משחקי ההכנה זה הישג טוב מאוד, לראות את מוריניו מתבכיין ואת שחקניו שוב יורדים לבושידו זה גם לא פחות מספק.

 

ביום ראשון לא תהיה ליגה, מה שיתן לנו עוד קצת זמן להעביר בגאמפר ולהתכונן טוב יותר לסופרקאפ מול פורטו ביום שישי. ויסקה בארסה!

 

הטוב: להיות אוהד בארסה.

 

הרע: להיות מנדריל.

 

המכוער: האם מרגול שלחה את קצבי רעל מדריד?

 

ההרכב:

ואלדס.

דני אלבס, מסצ’ראנו, פיקה, אבידאל.

צ’אבי, בוסקטס (קייטע 86′), אינייסטה.

פדרו (ססק 81′), מסי, וייה (אדריאנו 68′).

 

שפט: פרננדס בורבלאן. צהובים: צ’אבי, מסצ’ראנו, ואלדס. אדום: וייה.

 

92,965 צופים בקאמפ נואו

סשה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023