בואו, יש מכות

זה מה שהיה לאספניול להציע, וזה מה שהפריקוס עשו בדרך ל 0-0 משמים בקורניאה.אתם מופתעים שאשפניול באה לפרק? שהשופט היה ביזיון? שלוצ’ו לא עשה שינוי טקטי? אף אחד מכם לא נשמע ב-5 השניות האחרונות כמו פרסומת ל-YES, נכון?

 

מי שחשב שהפריקוס המאוסים יבואו ככה להעביר דרבי בכיף ולתת לבארסה לשחק כדורגל, מוזמן לחזור לכדור הארץ בזמנו החופשי. המאמן שלהם, קונסטנטין גאלקה, קיבל את הג’וב לא מזמן, אבל כבר למד איך העסק עובד. לפני המשחק הוא אמר שהם לא ישחקו בצורה הגנתית (כן, זה השלב להריץ בראש תמונות של אנשים נקרעים מצחוק) ושהוא “לא מפחד”. אז הם באמת תקפו. את השחקנים של בארסה. והכי מגוחך היה לשמוע בסיום את בורגי שמושאל מריאל. הוא פחות או יותר “האשים” את השופט במשחק האגרסיבי של אספניול כי “הוא קובע מה מידת האגרסיביות המותרת”.

 

צורת המשחק של אספניול הזכירה את המשחק המלוכלך שאימצו הבלאנקוס בימי מוריניו, ויותר ספציפית – את גמר הגביע ההוא. הזכיר לי איך הם באו לעשות עבירות קטנות ומציקות שמפריעות לייצר מהלכי כדורגל, איך הם יצרו פרובוקציות, איך עשו עבירות ואז היתממו. מבחינת הפריקוס זה אולי לגיטימי, אבל באותה מידה, עם שופט רציני (כלומר, לא ספרדי) הם מסיימים את המשחק עם 9 שחקנים. מקסימום.

 

היה כל כך צפוי שהשופט המגוחך שעל הרבה פחות מהבושידו של אספניול בדרבי, הוא שרק לפנדל לריאל – לא ינהל את המשחק באופן מידתי. בפעם הראשונה שהוא שלף צהוב, הוא הוציא כרטיסים לשחקנים משני הצדדים. אספניול עשתה 22 עבירות – יותר מפי 2 מבארסה (10) וסיימה את המשחק עם 5 צהובים. בארסה? עם 3. לאוהד הממוצע זה אולי נשמע כמו תירוצים, אבל מי שעוקב אחרי הכדורגל הספרדי יודע שהמשחק הזה הוא רק מראה לרמה של השופטים בליגה. הם עד כדי כך מביכים.

 

בכל מקרה, בשנים האחרונות בארסה סובלת כשמשחקים מולה אגרסיבי וחזק. במשחקים כאלה, שבהם השופט נותן לפרק, אתה חייב אחד משני דברים: גול מוקדם שיגרום ליריבה לשבור את הראש ולרדוף אחריך או לשחק חזק באותה מידה. אף אחד מהשניים האלה לא היה אתמול. עכשיו תוסיפו לכל זה את הבעיות שגם ככה יש בקבוצה ותקבלו את המתכון ל-0:0 הזה.

 

מסי עדיין לא מסי מאז החזרה מהפציעה. אני מאמין שזה רק עניין של זמן, אבל אי אפשר להתעלם מזה. אלה לא רק ההחטאות, אלא גם קבלת ההחלטות, למשל הבעיטה במקום המסירה לראקיטיץ’ שהיה נשאר מול השוער. מסי פשוט לא חד וזה לא רק המשחק הזה מול אספניול. גם התפקוד שלו מאז החזרה – יותר במרכז – לא ממש עוזר, בלשון המעטה, מול צפיפות. במשחקים כאלה הוא וניימאר צריכים להתחיל את ההתקפות מהצדדים, מה שימנע מההגנה היריבה להתמקד בסוארס. יש חילופי מקום וכו’, אבל זו צריכה להיות נקודת המוצא.

 

ראקיטיץ’ תורם הרבה הגנתית ומאזן את בוסקטס ואינייסטה, אבל התקפית הוא חסר ואני משווה את זה לעונה שעברה, לא לסביליה. אולי כל העבודה השחורה שלו שוחקת אותו יותר והעובדה שאין מחליף גורמת לירידה שלו. ואולי בגלל זה לוצ’ו מנסה את מסי יותר במרכז כדי להתמודד עם זה. כשיהיה לבארסה את אלייש וידאל – שחקן קו ימין קלאסי – זה יכול להיות הרבה יותר אפקטיבי. כשלא הולך, וידאל יהיה בימין, ניימאר בשמאל ומסי מאחורי סוארס כשבוסקטס ורק קשר נוסף באמצע.

 

אתמול בארסה עדיין הייתה בלי וידאל וטוראן (שחקן עם היכולות שלו יעזור מאוד), ובלי יותר מדי אפשרויות על הספסל, אבל אני לא קונה את הקטע הזה ש”אין אף אחד”. סנדרו ומוניר על הספסל? אתה חייב גול? תשתמש בהם. כן, אני יודע מה חושבים על שניהם, אבל אם הם עד כדי כך גרועים, אז בשביל מה הם על הספסל? חילוף התקפי יותר היה עושה קצת שינוי. בארסה הייתה צריכה לנצח גם עם ההזדמנויות המעטות שהיו לה, וכן – היה חוסר מזל, אבל הקבוצה לא הצליחה להבקיע והייתה צריכה גול. אפשר לשנות, להפתיע. אף אחד לא ימות מ-4-2-4 למשך רבע שעה. להכניס את סנדרו לא אומר שהוא חייב לכבוש, זה יכול ליצור מצבים אחרים על המגרש לשחקנים האחרים. וכל כך היה צריך את השינוי שישנה את התבנית שהייתה על הדשא.

 

בסופו של דבר, יש תחושה שעם כל חוסר המזל, השופט, האגרסיביות של אספניול והכל, בארסה גם שילמה קצת על האמונה העיוורת ב-MSN והמחשבה ש”הם יעשו את זה” באיזשהו שלב, כך שיש גם משהו חיובי במשחק הזה. המזל הוא שאפשר לתקן וכבר באמצע השבוע מול אותה אספניול. אחרי המשחק אתמול הפריקוס עקצו עם ציוץ בטוויטר ש”איבדנו 2 נקודות”. הגיע הזמן לסגור את החשבון.

סשה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023