מסי: “המשפחה מעל הכול”

לאו מסי, בן 31, לא מפסיק להשתפר מיום ליום. העונה הגענו לפגרת חג המולד כשהוא מקום ראשון בשערים, בישולים, בעיטות, דריבלים, מסירות מפתח, פגיעות בקורה ובמשקוף וכן הלאה וכן הלאה. הוא מספר 1. לא רק על המגרש אלא גם מחוצה לו, כפי שהראיון הענק במארקה מגלה לנו. תיהנו!

עוד שנה, נעל זהב חמישית. איך אתה מרגיש, אתה לא מתעייף מלזכות?

זה תואר יפה בזכות ההכרה על מה שעשית, משהו בעל משמעות עבור כולם. זה תואר עבור הקבוצה. בדיוק כמו שכששוער זוכה בפרס הזאמורה זה פרס שבעצם כל הקבוצה זכתה בו. אני שמח על כך שהייתה לי הזדמנות נוספת לזכות בתואר.

5 נעלי זהב, 5 כדורי זהב, חסרה לך זכייה חמישית בליגת האלופות כדי להשלים את הסדרה?

זה יהיה טוב. כמו שאמרנו בתחילת העונה, ליגת האלופות היא תמיד מיוחדת בגלל המשמעות שלה ואנחנו נשמח לזכות בה שוב. אנחנו מאוד מקווים לעשות זאת.

חברך לקבוצה מארק אנדרה טר שטגן היה שוער מחליף במדי גרמניה במונדיאל. זה נראה לך לא צודק אחרי העונה הטובה שהייתה לו בבארסה והפציעה הארוכה שהייתה לנוייר בבאיירן?

עבורי זו הייתה הפתעה. למארק הייתה שנה גדולה. השוער הפותח של גרמניה היה הרבה זמן בחוץ, הגיע למונדיאל עם מעט זמן משחק. אבל הוא הגיע והיה שחקן הרכב. אף על פי כן, זה עניין שלהם ושל המאמן שלהם, שיש לו את הסיבות שלו. ואני לא יכול להביע את דעתי על מה שקורה שם. באופן אישי אני יכול לומר שזה הפתיע אותי.

מה תרצה יותר, שיהיה לך חבר לקבוצה שחקן צעיר ומבטיח כמו לירוי סאנה או שתחזור לעבוד יום אחד עם פפ גווארדיולה?

זה תמיד כיף לשחק עם שחקנים גדולים. אף על פי שזה קשה, הייתי רוצה לחזור לעבוד עם גווארדיולה. הוא אחד המאמנים הטובים בעולם. בגלל זה ארצה זאת, אבל כבר אמרתי לך שאני חושב שזה מורכב מדי.

בהולנד מדברים הרבה על דה ליכט ועל דה יונג, עכשיו גם פה… ראית אותם משחקים? האם אתה מאמין שהם שחקנים שיכולים להתאים לסגנון של בארסה?

הם באים מאסכולה דומה מאוד לשלנו. שם עובדים ברמה העקרונית בצורה זהה. הם משחקים כמונו עם הכדור, החזקת הכדור, משחק הרגל החזק… הם שחקנים צעירים שמשחקים עם דיוק רב, שני כדורגלנים טובים מאוד.

מהו החלום הבלתי אפשרי של לאו מסי? משהו שהיית רוצה לעשות, אבל אתה יודע שלעולם לא תוכל להשיג?

אין דבר שהוא בלתי אפשרי. אנחנו נלחמים ונותנים את המקסימום כדי להגשים את המטרות שהצבנו לעצמנו. עם הרעיון הזה, עבדה ומאמץ, אין דבר שהוא בלתי אפשרי.

בינך לבין הבעיטות החופשיות יש ממש סיפור אהבה. יש איזשהו סוד? נאמר לי שהרבה פעמים כמה שחקנים נשארו בסוף אימון כדי להתאמן על בעיטות חופשיות, כולל כמה התערבויות.

זה נכון שהרבה פעמים אנחנו נשארים לבעוט אחרי האימונים. לא רק בעיטות חופשיות, אלא גם בעיטות מחוץ לרחבה. מתרגלים לבעוט את הכדור בצורה מסוימת, ואתה לומד איך לעשות את זה טוב יותר כל פעם. בסופו של דבר, הכול זה עניין של אימונים ותרגול.

Video thumbnail

לפני זמן מה אמרת שהיבט שאתה צריך להשתפר בו הוא בעיטת פנדלים. מה אתה עושה כדי להשתפר בכך? האם אתה צופה בסרטונים של שוערים? מתרגל בעיטות?

מתאמן ומסתכל. בימים אלו הכול נחקר: הבעיטות, הפנדלים, המשחקים. הכול נחקר ושום דבר לא נותר ליד המזל. צריך להתאמן ותמיד לנסות לשפר דברים עוד קצת.

בבעיטות חופשיות, כשאתה מחזיק בכדור כדי להניח אותו על הדשא זה כבר חצי שער. יש הבדל גדול בין בעיטות חופשיות ופנדלים?

זה שונה. בבעיטה חופשית יש לך חומה, המרחק גדול יותר, זה סוג אחר של בעיטה… אין לך את הלחץ של להבקיע ויהי מה, כי אם אתה מחטיא בעיטה חופשית, בסוף לא קורה כלום, בעיטה חופשית יכולה להיכנס או לא. בפנדל יש לך הרבה יותר מה להפסיד מאשר להרוויח. כאן השוער מרגיש יותר בנוח. אם מבקיעים לו שער זה נורמלי, זה פנדל. מי שבועט מחויב יותר להבקיע מאשר השוער מחויב להדוף. הלחץ שונה מאוד.

בשנה שעברה דיברנו בתקופה הזו שברצלונה שברה יותר שיאים הגנתיים מאשר התקפיים. אתה הסברת שעם העזיבה של ניימאר, הקבוצה הייתה חזקה יותר במרכז המגרש ומסודרת יותר. מה קורה השנה שהקבוצה סופגת כל כך הרבה שערים?

השנה חזרנו לשחק 4-3-3. בשנה שעברה הצבנו שני קווים של 4 והשארנו מעט מאוד שטח כשקירבנו כמו שצריך את שני הקווים האלה. ולכן היה קשה יותר להבקיע לנו שערים. עכשיו עם 4-3-3 אנחנו מחזיקים יותר בכדור, משחקים טוב יותר, אבל אנחנו פחות מוכנים כשמגיע הזמן לחזור אחורה. במתפרצות, הקבוצות יריבות מוצאות כך את המרווחים ששנה שעברה לא השארנו להן. אבל אנחנו מרגישים בנוח עם הכדור, אנחנו מגנים עם הכדור ואנחנו לוחצים במעלה המגרש. זה מה שתמיד עשינו. במשחקים האחרונים חווינו שיפור בהיבט ההגנתי ואני מקווה שנמשיך להשתפר בהיבט הזה.

תמיד הגנת על המודל של מחלקת הנוער של ברצלונה. אנחנו רואים בחורים צעירים כמו אלניה, מירנדה, ריקי פוץ’ שמתחילים לצמוח בקבוצה. האם השחקנים האלה מפתיעים אותך?

בהתחלה כן, אבל זה כבר זמן מה שהם מתאמנים איתנו ואתה מבין שהם שחקנים שונים. המועדון פועל היטב בהעלאתם ובצירופם לאימונים איתנו. כך הם יתפתחו יותר וזה טוב עבור המועדון שיעלו שחקני בית כי כבר די הרבה זמן שלא ראינו מישהו עולה. חשוב לחזור למודל הזה עבור מחלקת הנוער והמועדון.

האם אתה מאמין שיום אחד נחזור לראות 11 שחקני בית בו זמנית על המגרש במשחק רשמי של בארסה כמו שכבר קרה עם טיטו וילאנובה כמאמן?

בימים אלה זה יהיה מסובך. זה חשוב להמר שוב על הילדים של מחלקת הנוער ולתת להם הזדמנויות. שיראו שזה לא בלתי אפשרי לעלות ולהגיע לקבוצה הראשונה של ברצלונה. אני מעריך שבעתיד יהיה אפשרי לתת הזדמנות ל-11 שחקני בית לשחק ביחד כי יש לנו מחלקת נוער טובה מאוד, אבל זה ייקח זמן.

בוסקטס אמר לפני כמה ימים שבאופן כללי, ששחקנים צעירים היום ממהרים יותר להגיע למעלה ושהרבה פעמים דעתם מוסחת עם יותר מדי ‘שטויות’, כך הוא הגדיר זאת לגבי הרשתות החברתיות. אתה מסכים?

אנחנו באים מתקופה אחרת. היום אנחנו במצב אחר ואנחנו מתאימים את עצמנו למה שיש. זה קורה קצת לכל אחד. זה נכון שהצעירים מקבלים הצעות מפתות. זה לא קל לקבל החלטה כשלא רק מציעים לך כסף אלא גם שיפור בהיבט הספורטיבי. זה נוגע קצת למה שדיברנו מקודם, אלה שלמטה רואים שזה מסובך לעלות לקבוצה הבוגרת, בעוד שבמקומות אחרים נותנים להם את ההזדמנות הזו בנוסף לכסף. זה מפתה. מהסיבה הזו, זה טוב שאנשים טובים ממחלקת הנוער לא יעזבו, שיתנו להם את ההזדמנות ושכל אחד יהיה במקום בו הוא ראוי להיות.

לג’ורדי אלבה אין מחליף קבוע בסגל כמו שדין היה, לאומטיטי יש בעיה מתמשכת בברך, ראפיניה נפצע עד סוף העונה… עם כל זה, נראה שהסגל של ברצלונה קצר מאוד. בנוסף למורייו שהצטרף כעת, אתה מאמין שהקבוצה צריכה להתחזק בינואר כדי להגשים את היעדים שהציבה לעצמה?

זאת סוגייה של הצוות הטכני ושל המועדון. באופן אישי אני חושב שיש לנו קבוצה טובה. בנוסף, יש שחקנים במחלקת הנוער שכבר דיברנו עליהם, ששיחקו בלי בעיות והביאו תרומה ברמה הגבוהה ביותר. זה כך במקרה של מירנדה, ריקי או אלניה. אלניה שיחק במשחקים האחרונים וכבר נמצא איתנו יותר זמן. מהבחינה הזו אנחנו רגועים.

אתה מתגעגע לאינייסטה?

ברור שכן, על המגרש ומחוצה לו באותה המידה. שנים רבות חלקתי כל כך הרבה דברים עם אנדרס, הרבה ימים, אימונים, משחקים, מצבים מחוץ למגרש… ברור שאתגעגע אליו.

הליגה השנה תחרותית ושוויונית יותר מאי פעם, היא הכי צפופה מהליגות הגדולות באירופה. האם זו חולשה של הגדולות או גדולה של מי שנחשבות חלשות יותר?

היום קשה מאוד לנצח כל אחת מהקבוצות, בכל משחק. איבדנו הרבה נקודות, בעיקר בבית, משהו שלא קרה לנו בעונות אחרות. הליגה שוויונית מאוד ויהיה מאוד קשה לזכות באליפות.

Video thumbnail

האם זה טוב שהליגה תהיה צמודה לטובת התחרות אף על פי שזה אומר שיהיו יותר מעידות לשלוש הגדולות הרגילות – בארסה, מדריד ואתלטיקו?

תמיד אמרתי את זה לגבי הליגה הספרדית. המציאות היא שיש הרבה מסגרות שבהן קורה אותו הדבר: שתיים או שלוש קבוצות תופסות גובה והאחרות כבר משחקות אליפות אחרת. זה טוב עבור התחרות והקהל שאנחנו קרובים אחד לשני ונלחמים על האליפות, על העפלה לאירופה, על הישארות בליגה. זה טוב שיהיה קשה לנצח נגד כל קבוצה.

מדברים הרבה מאוד על הנושא הזה. הפתיע אותך שהיית חמישי בדירוג של כדור הזהב?

אם להיות כנה איתך, אני לא נותן לזה חשיבות אם כי מדובר בפרס מאוד רלוונטי. כבר ידעתי שהעונה לא הייתה לי האפשרות לזכות בו. שמעתי את השמות שעלו וידעתי שאני לא הולך להיות שם. מהנקודה הזו, לא חיכיתי לראות אם אני שלישי, רביעי או חמישי. במובן הזה, לא הופתעתי כי לא ציפיתי לשום דבר.

השנה היו לכם משחקים יוצאי דופן בליגת האלופות. באמת יש מוטיבציה מוגברת במסגרת זו?

תמיד יש מוטיבציה לזכות בליגת האלופות. היא ייחודית ומיוחדת, היא הכי יפה שיצא לי לשחק ברמת המועדונים. זו תחרות לגמרי שונה שכולם רוצים לזכות בה.

הגול שדמבלה הבקיע נגד טוטנהאם היה יוצא דופן. יש לו מאפיינים של כוכב אמיתי, אבל הוא נותן תחושה שבשל גילו הצעיר יש לו עוד מה להתבגר מחוץ למגרש…

במגרש הוא פנומן, שחקן גדול. יש לו יכולות ייחודיות. זה תלוי בו לאן הוא רוצה להגיע, יש לו את כל האפשרויות כדי להיות מה שהוא רוצה. בלי ספק הוא יכול להיות אחד הגדולים בעולם בזכות היכולות שלו. ומצד שני, הוא בחור צעיר שמסתגל לעיר ולמועדון. כמה שפחות שמדברים על כך, כך יותר טוב. צריך לעזוב אותו בשקט כדי שיוכל להרגיש בנוח. הוא כבר עושה את זה. הוא הבין את הטעויות שעשה. הוא תיקן את דרכו והוא חזר להיות דמבלה המקורי שכולנו אוהבים. אני רגוע, הוא ילד טוב מאוד וביחד נעזור לו כך שיתרכז בכדורגל.

מפתיע אותך שריאל מדריד מתגעגעת כל כך לכריסטיאנו?

בתחילת העונה כבר אמרתי שריאל מדריד היא קבוצה גדולה מאוד, מהטובות בעולם, ויש להם מספיק שחקנים טובים, אבל כריסטיאנו יחסר בכל קבוצה בעולם שבה יהיה ויעזוב. הוא יחסר כי הוא מבקיע הרבה שערים כל עונה ובנוסף הוא נותן עוד הרבה דברים אחרים על המגרש. לא מפתיע אותי שהם מתגעגעים אליו, אבל זה לא פוסל את זה שמדריד תמשיך להיות אחת הקבוצות הטובות בעולם עם שחקנים גדולים.

האם אתה מתגעגע קצת לדו-קרב העצום הזה שהיה לך עם כריסיטאנו במשך שנים על כל התארים, הפרסים האישיים והשיאים?

זו הייתה תקופה יפה מאוד שחווינו יחד בכך שהיינו באותה הליגה וניסינו לזכות באליפות, כל אחד בקבוצתו שלו. כריסטיאנו היה שחקן גדול עבור הליגה ומדריד והמאבקים האלה היו יפים מאוד, אבל אני תמיד מסתכל על אותו הדבר, רק על הקבוצה שלי ועל איך להגיע איתה להישגים, בין אם הוא נמצא או לא.

היית מודע לכך שמדובר במשהו שלא יחזור על עצמו?

לא יודע אם הייתי מודע לכך. זו הייתה יריבות בריאה מאוד במובן הזה ששנינו רצינו להשתפר יום אחרי יום כדי לתת את הטוב ביותר כל אחד בקבוצתו. אני חושב שזה היה טוב גם עבור הצופה.

נגמר שלב הבתים של ליגת האלופות. מי הייתה הקבוצה שאהבת הכי הרבה: יובנטוס, סיטי, פריז…?

את פריז לא ראיתי כל כך כי שיחקנו באותן שעות. אני מכיר את השחקנים שלה כי אני עוקב אחרי הליגה הצרפתית, אם כי היא שונה. יובנטוס היא קבוצה חזקה מאוד. היא כבר הייתה כזו לפני כן ועם הצירוף של כריסטיאנו אף יותר. היא מועמדת גדולה לזכייה בתואר. סיטי היא קבוצה ששובה את העין, שמשחקת כדורגל טוב מאוד עם שחקנים איכותיים מאוד. באיירן גם שבה לגדולה. זה קשה לבחור קבוצה אחת מבין כולן, משום כך התחרות הזו כל כך יפה.

האם אתה מאמין שיש אפשרות כלשהי שניימאר יחזור לברצלונה?

אני חושב שזה מסובך. נשמח שיחזור בגלל מה שמשתמע מכך, הן כשחקן והן כחבר בחדר ההלבשה. אנחנו חברים, חווינו יחד דברים יפים מאוד, וגם לפעמים קצת פחות יפים, אבל בילינו זמן רב יחד. אף על פי כן, אני חושב שזה אפילו יהיה קשה שיעזוב את פריז. פריז לא תיתן שיקחו ממנה את ניימאר.

ומה לגבי זה שמסי יקבל את ההזמנה של כריסטיאנו להמשיך את הדו-קרב ביניהם בכדורגל האיטלקי יום אחד? הצחיק אותך האתגר של הפורטוגלי?

אני לא צריך שום שינוי. אני בקבוצה הגדולה בעולם. האתגרים שלי מתחדשים שנה אחרי שנה. אני לא צריך לעבור קבוצה או ליגה בשביל לקבוע לעצמי יעדים חדשים. אני בביתי, בקבוצה הגדולה בעולם ואין לי צורך בשינוי.

Video thumbnail

מה דעתך על התוספת של ה-VAR, האם זהו שינוי לטובה?

טוב, בהתחלה התנגדתי, האמת היא שלא ראיתי שזה שינוי לטובה. אבל היום אני מאמין שזה טוב מאוד לליגה הספרדית ולכדורגל. זה התקבל בצורה יוצאת דופן, הן בקרב האוהדים והן בקרב השחקנים. ההתאמות לכך בוצעו מהר מאוד.

בשלב הזה בחיים, האם הכדורגל ממשיך להיות העדיפות מספר אחת או שהמשפחה תפסה את המקום הראשון?

ברגע שנולדו לי ילדיי, העדיפות מספר אחת תמיד הייתה המשפחה. זה הדבר החשוב ביותר, החשוב באמת. ודאי שאני אוהב כדורגל, זה מסב לי אושר ואני חי עבור המשחק, אבל המשפחה היא מעל הכול.

שלושה בנים זה מספיק או שתרצו גם בת?

סירו רק התחיל לעמוד על הרגליים. אנטונלה ואני, שנינו נשמח שתהיה לנו בת. נראה בהמשך, זה עדיין מוקדם.

הילדים שלך רקדו בסרטון משעשע במיוחד, אותך ראינו קורע את רחבת הריקודים לצלילי מוזיקת קומביה בחתונתך… אתם כל כך אוהבים ריקודים במשפחתך? אתם מתרגלים ריקודים בבית?

מתאו יצא יותר כמו אשתי. תיאגו, להבדיל ממנו, יותר כמוני. הוא יותר מופנם וביישן. למתאו יש אופי חזק יותר, הוא אוהב יותר מוזיקה וריקודים, כמו אמא שלו.

ראינו אותך עם תיאגו במשחקי הכדורגל, בקאמפ נואו ובגמר הליברטדורס בברנבאו. איזה שאלות הוא שואל אותך? מה תפס את תשומת לבך?

שני הילדים אוהבים מאוד כדורגל. תיאגו מבין יותר כי הוא גדול יותר כבר. הוא מתייחס לדברים שקורים במשחק, הוא מדבר על כל מה שהוא רואה וקורה. הוא מעורב במשחק.

הוא דורש הרבה מאבא שלו?

כן, כן… כבר קיבלתי כמה וכמה ביקורות (צוחק). הוא עוקב אחרי ברצלונה, הליגה, ליגת האלופות… הוא אוהב, הוא שואל, הוא מתעדכן וכשאין תוצאות טובות מספיק, הוא אומר לי משהו על כך.

זה נכון שכשבארסה מפסידה, בבית לא מדברים על כדורגל?

זה היה כך לפני, אך כעת זה כבר לא כך. תמיד קשה לקבל הפסדים או תוצאות רעות, אבל תיאגו מחייב אותי להתייחס למה שקרה במשחק ולהסביר לו למה לא ניצחנו. עכשיו אנחנו מדברים על כדורגל הרבה יותר.

אתה נוסע עכשיו לחופשה בארגנטינה עם המשפחה. איך אתה חוגג את החגים האלה?

תמיד כשיש ביכולתנו, אנו מעבירים את חג המולד שם. אלה זמנים מיוחדים ויפים: אנחנו מתאחדים כולנו, מזג האוויר, החגיגה… אלה ימים שונים ועם הילדים אף יותר. איתם אפשר ליהנות הרבה יותר מסנטה קלאוס וכל הנושא של המתנות.

Video thumbnail

מה תגיד אם יירד מהשמיים מלאך ויגיד לך שהבן שלך יהפוך לשחקן הגדול בהיסטוריה של המשחק אבל רק אם ישחק בריאל מדריד?

אני לא יודע מה תיאגו יעשה בעתיד, אם יקדיש את זמנו לכדורגל או לא, הוא עדיין צעיר מאוד. אני רק רוצה שייהנה ממה שהוא עושה ושימצא את דרכו. לא משנה לי אם יהיה כדורגלן או לא, אני רק רוצה שיהיה שמח ממה שיעשה.

תיאגו כבר בועט ברגל שמאל?

לא. יותר ימני ממנו זה בלתי אפשרי.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023