Featured Video Play Icon

הסיפור מאחורי ההגעה של סמואל אטו לברצלונה

אם השערים שכבש מולם פעם אחר פעם לא מספיקים, סמואל אטו מתכוון להרביץ תורה במנדרילים גם הקיץ עם מעבר לברצלונה. רועי ב. לוי מפרט.

“מה מתכוונים לעשות בריאל מדריד היום?” שואלים מנהלי ברצלונה כבר יותר ממאה שנים. המועדון הקטלוני תמיד בדק את עצמו לא רק לפי מעשיו שלו, אלא גם לפי אלו של המועדון ממדריד. היום, למשל, מחכים בבארסה לראות מה יקרה ביום הראשון לאחר פקיעת תאריך היעד שבו יכלו במדריד להשוות את ההצעה של בארסה לרכישת סמואל אטו ממיורקה, בהתאם להסכם בין מיורקה למדריד שחילק את הבעלות על אטו בין שני המועדונים. נשמע מסובך? קחו מחשבון, הצטיידו בלקסיקון משפטי וקחו נשימה עמוקה. הסיפור רק מתחיל.

התסבוכת הראשונה קשורה לספירת שבעת ימים שבהם ריאל מדריד יכלה להעביר לשורותיה את סמואל אטו. בבארסה התחילו לספור אותם ביום שני שעבר, היום שבו ז’ואן לאפורטה, נשיא ברצלונה, העביר למתאו אלמאן, נשיא מיורקה, את הצעתו (21 מיליון יורו). האופציה של מדריד להשוות את ההצעה הסתיימה לפי החשבון הזה בחצות ליל אמש. אבל במדריד, כמו תמיד, רואים את הדברים בדרך שונה. לפי הספירה שלהם השבוע לא התחיל ביום שני שעבר, אלא דווקא ביום חמישי, שבו מיורקה התבקשה לדווח על פרטי ההצעה של לאפורטה (כולל הסעיפים בחוזה המפרטים את התנאים הכספיים האישיים של אטו בברצלונה).

מיורקה כבר עידכנה את ריאל מדריד על ההצעה של ברצלונה ביום שני, הזדרזה להיענות לבקשה ושלחה לפלורנטינו פרס פקס שבו נכללו באופן פרטני גם תנאי ההעסקה של אטו. אל הפקס שנשלח צורפה הערה קטנה אך חשובה, שכוונה במיוחד לעיניו של נשיא ריאל: “כל ההיבטים החוזיים האישיים של אטו הם באחריותה הבלעדית של מיורקה, שלה שייכות הזכויות המינהלתיות עליו”.

חוסה מאריה מסאייס, נציגו של אטו, הצהיר בתחילת השבוע שמשמעות הצעד הזה היא שלמדריד לא נשארו עוד תירוצים ביורוקרטיים לעכב את העסקה. “הגיע הזמן שהם יחליטו אם הם רוצים לממש את האופציה שלהם”, הבהיר מסאייס, “אם לא, החתימה הרשמית של אטו בברצלונה תתקיים עוד השבוע”.

קרב ההתשה של ריאל נראה אבוד. תרגילי ההסחה השונים והמשונים שדון פלורנטינו נקט בשבוע האחרון התנפצו אל חומת הנחישות שהציב מולו החלוץ הקמרוני הצעיר. במדריד ניסו, למשל, להשתעשע באפשרות לרשום את אטו לסגל הקבוצה רק לליגת האלופות, מה שיאפשר לו (תיאורטית) לשחק בכעשרה משחקים לכל היותר בעונה. “במצב כזה אני מוכן לא לשחק כדורגל שנה שלמה”, נעלב אטו, “במדריד מתייחסים אלי כמו אל עובד זר לא חוקי, אבל אני כבר מזמן לא שחקן נוער שאפשר להשאיל מקבוצה לקבוצה בלי להתחשב ברצונו”.

בניסיון נוסף לסבך עוד יותר את ההעברה הצפויה, עשו במדריד שימוש בקשרים ההדוקים שלהם עם עיתונות הספורט הספרדית. ב”אס” פירסמו השבוע, ממש לפי הזמנה, כתבה שעסקה בחובות העבר של מיורקה לאטו. החובות המסתכמים ב-750 אלף יורו לא נידונו במו”מ בין שתי הקבוצות. אבל גם לבעיה הזאת מצא אטו פתרון: “אני מוכן לוותר על הכסף הזה כדי לשחק בבארסה. זה לא מה שיעצור אותי”.

לכאורה אטו, שבשנה שעברה הביך בכמה הזדמנויות את ריאל על המגרש, הצליח לנצח אותה גם במקום שהיא לא רגילה להפסיד בו: בחדר הישיבות. אולם למעשה, למרות כל הצהרותיו הלוחמניות, הוא המשיך לשמש ככלי משחק בידיו של נשיא ריאל, שעיכב את סאגת הרכישה של אטו אף שהוא יודע שהקמרוני לא יוכל לשחק במדים הלבנים של ריאל העונה (מכסת הזרים בקבוצה מלאה).

פרז לא התכוון לשלם 14 מילון יורו בעד אטו והמטרה העיקרית שלו היתה כנראה רק לפגוע עוד יותר במוניטין של יריבו, ז’ואן לאפורטה. אבל המאורעות של השבוע החולף לימדו אותנו שוב כמה מהר נעה מטוטלת הביזיון בכדורגל הספרדי. לפני שבועיים היה זה הנשיא הקטלאני שאכל הרבה קש על סיפון היאכטה של פרס, “לה פיטינה”. דון פלורנטינו סירב להצעה הראשונית לרכישת אטו ונהנה מגלי הביקורת שמתחו בתקשורת על לאפורטה בעקבות מסע העלייה לרגל הכושל והמביך שלו.

השבוע המטוטלת נעה לכיוונו של פרס, שההתעקשות הקטנונית שלו בפרשייה גרמה לו לאבד את נקודות הכבוד שהרוויח על היאכטה. דון פלורנטינו יודע שגדולים הסיכויים שאטו יוצג עוד השבוע לעיני התקשורת בקמפ נואו. כל נותר לו לעשות זה לאיים לגרור את המועדון הקטלאני ואת השחקן לתהליכים מעייפים ומורטי עצבים בערכאות המשפטיות של ההתאחדות הספרדית.

בלית ברירה פרס גם יסתפק בפרסום רכישת שחקן גלקטי נוסף בדיוק באותו יום שאטו יוצג בברצלונה כדי לקלקל להם קצת את המסיבה. הכל כדי שבבארסה לא יפסיקו לשאול “מה מתכוונים לעשות בריאל מדריד היום?”

רועי ב. לוי

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו