הראיון המלא של מסי והמעבר לאינטר מיאמי

איך מסי מרגיש?
“אני בסדר. אני מרגיש הקלה ואני רגוע אחרי שסיימתי את העונה. זאת הייתה שנה יוצאת דופן עם גביע העולם באמצע, מה ששינה הרבה דברים. עכשיו אני חושב על המשחקים הקרובים בנבחרת ועל החופשה”.

מהמועדון הם אמרו שזה 99% תלוי בך וצ’אבי אמר שאתה קובע, אבל משהו היה חסר – לא הייתה הצעה. איך חווית את זה?
“הקשבתי לקצת מכל מה שנאמר, ומה שיצא, ומה שצ’אבי אמר. לה ליגה נתנה אוקיי אבל זה לא מציאותי שההחלטה היא שלי כי המון דברים חסרים וזה היה קיץ ארוך ואני לא רוצה לעבור שוב את מה שכבר עברתי. אני מעדיף לקחת את ההחלטה הפשוטה לסיים את זה ופשוט לשבת מאחור ולחשוב על החופשה ובאמת לתכנן את עתידי עם מה שאני יודע שבפועל אפשרי”.

עם אילו תחושות המסע שלך לפריז מסתיים?
“תחושות מעורבות. האמת היא שהשנה הראשונה הייתה קשה מאוד, כמו שאמרתי לפני, מסיבות שונות. בעונה השנייה, בחצי השנה הראשונה הרגשתי מאוד, מאוד טוב, בנוח מאוד במועדון ובעיר עם המשפחה שלי. באמצע היה המונדיאל ואני חושב שהמונדיאל סימן קצת את העונה, עם תחרות כל כך חשובה באמצע בפעם הראשונה, אני חושב שהיה לזה השפעה עצומה על העונה. ציפיתי שזה יסתיים בצורה שונה, אבל ובכן, אלה היו שנתיים, ובאופן כללי זה היה קשה עבורי, אבל השנתיים האלה מאחוריי עכשיו”.

“השנה הראשונה כאן (פריז) הייתה קשה ומאז העזיבה שלי מברצלונה, תמיד המשכתי לעקוב אחרי המועדון ותמיד העלתי זכרונות מבארסה. הייתי בקשר רציף עם צ’אבי, דיברנו על המשחקים ועל הסיטואציה של המועדון. האמת היא שנהגנו לדבר הרבה”.

כבר החלטת שלא תחזור לברצלונה?
“כן, זאת האמת, רציתי לחזור והייתי מאוד נרגש לגבי זה. היה לי הרבה רצון והתלהבות. אבל מצד שני, אחרי החוויה שהייתה לי כשעזבתי, לא רציתי לעבור את אותה סיטואציה שוב. לא רציתי לחכות בחוסר אונים לראות מה יקרה ולהשאיר את העתיד שלי בידיים של אנשים אחרים. רציתי להחליט בעצמי ולחשוב על עצמי ועל המשפחה שלי”.

“כן, השנתיים האלה בפריז השפיעו על ההחלטה שלי קצת. אלה היו שנתיים שלא הייתי שמח בהם ולא נהנתי מעצמי. וזה השפיע על החיים של המשפחה שלי. התגעגעתי לחיים של ילדיי בבית הספר… כשהייתי בברצלונה, נהגתי ללכת ולדאוג להם, אבל כאן פחות והיו לי הרבה פחות פעילויות איתם. ההחלטה הזאת באה גם בגלל הרמה המשפחתית כדי להנות מהיומיום איתם. אני בר מזל כי היה לי הכל בספורט ועכשיו האישיו בשבילי הוא פחות קשור בספורט. כן, זה עדיין מעניין אותי, אבל אכפת לי המון מהמשפחה שלי”.

אתה בסטרס מהחדשות שמגיעות מברצלונה?
“לא, כי הרבה דברים נאמרו ואני לא יודע מאין הם הגיעו. אבל היו הרבה הדלפות, הרבה חדשות, ועיתונאים שלחו אותי להרבה מקומות. הם אמרו שאני בערב הסעודית ואז הם אמרו שאני בברצלונה. התעסקתי במה שבאמת קורה, לא במה שנאמר”.

כל הזמן הזה השם שלך נצעק בקאמפ נואו. איך חווית את זה?
“עבורי זה היה יפהפה ונהנתי מזה, כי האמת היא שעזבתי בדרך מוזרה, הייתי רוצה להגיד שלום כמו עכשיו עם בוסי, ג’ורדי, או כמו מה שקרה עם צ’אבי ואינייסטה לפני כן. רציתי לעזוב בצורה הזאת, להיות מסוגל להיפרד מהאנשים כמו שצריך. לכן הייתי כל כך שמח כששמעתי את השם שלי בקאמפ נואו ובברצלונה. בנוסף לעובדה שהאהבה תמיד שם והיא הדדית, היה לי מוזר לשמוע את הקריאות האלה בקאמפ נואו ולא להיות שם. אני מאוד אסיר תודה לאוהדי ברצלונה ומעריך את האהבה שלהם אליי”.

לאפורטה וצ’אבי יצרו איתך קשר?
“למעשה, דיברתי מעט עם לאפורטה, אולי רק פעם או פעמיים… אבל אני מתקשר הרבה עם צ’אבי, מאז שהוא הפך למאמן של בארסה. דיברנו גם על אפשרות החזרה שלי והוא היה נלהב משום שמאז שהנושא הזה עלה שוחחנו לגבי אם אני שוקל את החזרה והתדיינתי אם זה היה הכי טוב בשבילו ובשביל הקבוצה”.

מכל הסיבות, מה הייתה הכי משפיעה בהחלטה שלך?
“שההחלטה תהיה ההחלטה שלי. ושאני לא צריך לחכות שוב שמה שקרה בעבר יקרה. כמו שאמרתי, אחרי שהשגתי הכל הודות לאלוהים והזכייה במונדיאל, לה קיוויתי כל כך הרבה, רציתי לחפש משהו שונה עם קצת שלווה.
שמעתי שלה ליגה אישרה ושמהבחינה הזאת זה היה בסדר, אבל שמעתי שיש עוד המון דברים שצריך לעשות, שמעתי ששחקנים מסוימים צריכים להימכר ושצריך לבקש משחקנים לקצץ במשכורות, לא רציתי ללכת עם זה ולקחת אחריות על החלטה כזאת, שזה יהיה קשור בי.
בברצלונה כבר הואשמתי בהרבה דברים שלא היו נכונים לאורך הקריירה שלי, וזה כבר נעשה מעט מעייף, לא רציתי לעבור את כל זה שוב”.

כמה משמעותי היה הצד הכלכלי בהחלטה שלך? נאמר אפילו שאתה מוכן לשחק בברצלונה בחינם.
“האמת היא שהנושא הכלכלי בשום שלב לא היה בעיה או היווה מכשול עבורי. מעולם לא דיברנו על החוזה אפילו. רק העבירו פנייה, אבל זאת לא הייתה הצעה פורמלית כתובה וחתומה, כי עדיין היו חסרים דברים ולא ידענו אם זה אפשרי או לא. היה רצון לבצע הצעה, אבל לא היה אפשר להציע כלום, אפילו לא דיברנו על כסף מלכתחילה. אם זה היה קשור בכסף, הייתי הולך לערב הסעודית או למקום אחר, זה היה נראה לי כמו הרבה מאוד כסף. אז האמת היא שההחלטה שלי הייתה מהצד האחר ולא של הכסף”.

זמן קצר בלבד לאחר עזיבתך, ברצלונה ביצעה כמה עסקאות והחתימה בין היתר את פראן טורס ב-55 מיליון יורו. זה היה נשמע לך משונה?
“אני לא יודע. בהתחלה, הייתי כאוב ומתוסכל מאוד מהעזיבה שלי ומאיך שהיא קרתה. באותו רגע, הייתי קצת כועס כי לא הייתה לי אפשרות להישאר. קצת אחרי המועדון ביצע עסקאות וכנראה מצא פתרון. אבל עם חלוף השנתיים האלה, הבנתי ועיכלתי את הנושא הזה. השלמתי עם זה והפסקתי לחשוב על זה כבר. אם דבר כזה קרה, זה היה חייב לקרות בדרך הזאת וזה הכל…”

“ביליתי שנתיים רעות מאוד ברמה המשפחתית. הגעתי לפריז ונשארתי במלון במשך זמן רב. לא מצאתי הנאה במשך השנתיים. אחרי סיום החודש לאחר המונדיאל, שהיה מדהים, ביליתי את הזמן בצורה קשה מאוד מהבחינה הזאת. אני רוצה למצוא שוב הנאה עם המשפחה שלי. כל הסיבות האלה הובילו אותי לרצות לראות מה יקרה עם ברצלונה”.

“כל כך הרבה דברים נאמרו, כל כך הרבה שקרים, הדלפות, אני לא יכול כל הזמן לצאת ולהכחיש הכל. אבל ראיתי מספר עיתונאים שסיפרו שקרים בלי שום השלכות. כן, היו הרבה דברים שהפריעו לי, לדוגמה, הם אמרו שאחד מילדיי סבל בפריז ושהם אלה שרוצים לעזוב, בזמן שבמציאות זה הפוך כי להם טוב. כשהתקשורת מתעסקת עם המשפחה שלי ומתחילה לדבר על דברים שאין להם מושג בהם, זה מציק לי קצת”.

מה המשפחה אומרת לך?
“המשפחה שלי הייתה נרגשת מאוד מכל מה שהם שמעו על ברצלונה אבל בו בזמן לא היינו מאוד שמחים ולא היה לנו ביטחון כי המציאות הייתה שלא ידענו בדיוק מה הולך לקרות, אבל כמובן שהם רצו לחזור בצורה חזקה מאוד. הם גם תומכים בי וזו החלטה שהתקבלה ע”י כל המשפחה ולא רק על ידי”.

יש לך פצוע פתוח עם ברצלונה שלא הפסיק לדמם?
“כן. קצת, כן, קצת… לא להיות מסוגל להיפרד מהאוהדים כמו שרציתי, כמו שאני חושב שהגיע לי, כמו שהגיע לשחקנים אחרים במועדון והייתה להם פרידה, הלוואי שהייתי יכול ללכת בצורה כזאת. מצד שני, מה שלא אהבתי זה שנוצר רושם רע, אני הייתי הבחור הרע בסרט ולא אהבתי את זה כי זה לא היה המקרה.
הייתי רוצה להיפרד מתישהו מהאנשים שחייתי איתם, נהנתי איתם וסבלתי איתם כל כך הרבה. אלה היו כל כך הרבה שנים, ואני רוצה להגיד שלום כמו שאני מרגיש. יום אחד הייתי רוצה”.

אחרי שידעת שלא תחזור לבארסה, מה החלטת ישר?
“קיבלתי את ההחלטה שלי לעזוב למיאמי. זה עוד לא נסגר אבל החלטתי ללכת עם ההחלטה הזאת. מעולם לא רצינו לעזוב את ברצלונה, זה היה קשה מאוד, אבל הם תומכים בי ואת ההחלטה הזאת עכשיו קיבלנו כמשפחה. הם גם שמחים מהשינוי החדש, אבל גם עצובים לעזוב. בהתחלה זה היה קשה, אבל הם התרגלו לאווירה בפריז. יש להם חברים בבית ספר וכואב להם להיפרד. עכשיו הם גדולים, במיוחד תיאגו, הוא מבין את הסיטואציה והוא שמח ממה שמחכה”.

“כן, כמובן שאני רוצה לחזור יום אחד ולהיות קרוב למועדון. יותר מזה, אני אגור בברצלונה אחרי סיום הקריירה שלי. זה אחד מהדברים שאנחנו ברורים מאוד לגביהם עם אשתי והילדים. אני מקווה – אני לא יודע מתי ומה – אבל אני מקווה שיום אחד אוכל לתרום איכשהו למועדון ולעזור כי זה המועדון שאני אוהב כמו שתמיד אמרתי. אני מעריך את האהבה שקיבלתי מהאנשים במהלך הקריירה שלי והייתי רוצה להיות כאן שוב”.

אתה חושב שיש אנשים במועדון שחושבים שנוכחותך תיצור בעיות?
“אני לא יודע, אבל לבטח יש אנשים שלא רוצים אותי בחזרה בדיוק כמו שרצו שאעזוב כשנאלתי לעזוב. כמו שיש גם הרבה אנשים שאני יודע שרוצים שאחזור וביטאו את זה בצורה פומבית, אבל בטח יש אנשים מההנהלה שלא רוצים שאחזור וחושבים שהחזרה שלי לא טובה למועדון”.

כשאתה אומר שאתה רוצה לשמור על פרופיל נמוך, מה זה אומר? אתה רוצה לשמור על פרופיל נמוך מלהתחרות ברמה הגבוהה?
“לעזוב את אירופה. היו לי הצעות ממועדונים אחרים באירופה, אבל לא שקלתי אותן כי הרעיון היחיד שלי היה ללכת לברצלונה, ואם זה לא יצליח, אחרי ניתוח של העניין, לעזוב את הכדורגל האירופי, במיוחד אחרי הזכייה במונדיאל. הייתי נלהב מאוד לגבי חזרה, רציתי להיפרד כמו בוסי או אלבה אבל זה לא קרה”.

אתה מרגיש נוסטלגיה לגבי ברצלונה?
“אני מתגעגע לברצלונה, כמובן שאני מתגעגע לברצלונה. אני עוקב אחרי הקבוצה וצופה במשחקים, ואני תמיד מתגעגע לזכרונות ולרצות לחזור לזה. הייתי שמח מהזכייה של בארסה באליפות, מן הסתם. עקבתי אחריהם במשך כל העונה כמו כל שאר אוהדי ברצלונה בתקווה שינצחו. עקבתי אחרי הקבוצה גם בעונה הראשונה. דיברתי עם צ’אבי רבות על המשחקים, עקבתי בצורה מאוד קרובה”.

עזיבה עם בוסקטס ואלבה?
“זה היה אחד מהדברים שנאמרו. הם אמרו שאני הולך עם בוסי וג’ורדי לסעודיה ושתיאמנו את זה יחד. כולם מחפשים את העתיד שלהם, זה נכון שידעתי מה הם הולכים לעשות והתעניינתי בהם, אבל אף פעם לא סיכמנו ללכת לאנשהו ביחד. קיבלתי את ההחלטה שלי ואני לא יודע מה איתם. אני לא קשור באף אחד”.

מה הלב שלך רצה?
“ייחלתי שאוכל לחזור. אני גם נמצא ברגע שאני רוצה לצאת קצת מהפוקוס ולחשוב יותר על המשפחה שלי. כמו שאמרתי, היו לי את השנתיים האחרונות שהיו רעות ברמה הביתית שלא נהנתי בכלל, היה חודש שהיה מדהים עבורי אחרי שזכינו במונדיאל, אבל אז הייתה תקופה קשה בשבילי ואני רוצה למצוא את עצמי מחדש עם הנאה עם משפחתי וילדיי ולחיות יום נורמלי. בגלל זה ברצלונה לא יכלה לצאת לפועל.
רציתי לקבל החלטה משל עצמי ולא להיות מוכרח לחכות שוב, עם הסיכון שיקרה מה שקרה לפני שנתיים. כפי שאמרתי, אני גם רוצה, אחרי שהשגתי הכל ואת המונדיאל, לחפש גם משהו אחר ולקבל קצת שקט נפשי. עם גביע העולם, שהיה הדבר שהכי היה חסר לי, לסגור את הקריירה שלי בהיבט הזה, ולחיות את הליגה האמריקאית בדרך שונה, להנות יותר מהיומיום עם אותה אחריות כי אני רוצה לנצח ולעשות דברים בצורה טובה, אבל עם יותר רוגע”.

אתה חושב שברצלונה עשתה הכל כדי להחתים אותך?
“אני בכנות לא יודע. אני רק יודע מה דיברתי עם צ’אבי, שמעתי שהם קיבלו את האור הירוק מהליגה לקיים את העסקה, אבל זה לא המקרה כי חסרים הרבה דברים. המועדון היום לא נמצא בעמדה להבטיח לי שאני יכול לחזור, ואני מבין את זה. חוויתי את זה וקיבלתי את זה”

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו