לקראת אתלטיק בילבאו

בארסה נוסעת היום לחבל הבאסקים כדי להתארח אצל אתלטיק בילבאו, במשחק בעל משמעות אדירה למאמננו ארנסטה ואלוורדה. עבורו זו תהיה הפעם הראשונה בה בארסה מול הקבוצה הקודמת שאימן עד הקיץ האחרון. למרות כל הסנטימנטים, הוא בהחלט ישמח שבארסה תחזור לקטלוניה עם כל 3 הנקודות מהסאן ממס הקשוח כדי לבסס את מקום הקבוצה במקום הראשון בטבלה.

באמצע השבוע בארסה עצרה רגע מהאתגרים המתישים של הליגה וליגת האלופות, והיא התארחה אצל מורסיה במסגרת הסיבוב המוקדם של הגביע. היא עמדה במשימתה עם ניצחון 3 – 0 גדול, כשמה שחשוב יותר זה שכל שחקני המפתח בהרכב הפותח קיבלו מנוחה חשובה. לאחר ההפסקה הזו, חוזרים היום בערב לשיגעון של הליגה הראשונה בדמות המבחן בסאן ממס.

Image may contain: 4 people, people standing and outdoor

למשימה הלא פשוטה היום ניגשת בארסה עם חיסור משמעותי מאוד: הקפטן אנדרס אינייסטה חש אי נוחות בירך והוא לא זמין למשחק. אליו מצטרפים גם תומאס ורמאלן שסובל מכאב במותן (איך לעזאזל?) וחאבייר מסצ’ראנו שחולה. ראפיניה ודמבלה עדיין מחלימים מפציעותיהם ולא יחזרו בזמן הקרוב. כדי למלא את החלל, זומנו מבארסה ב’ שני שחקנים – אוריול בוסקטס הקשר האחורי ודויד קוסטס הבלם. כמו כן, ג’ורדי אלבה, שנעדר משלושת המשחקים האחרונים בשל פציעה, החלים באופן מלא והוא נוסע עם הקבוצה לחבל הבאסקים.

יהיה מעניין לראות מי יתפוס את מקומו של אינייסטה בהרכב, כשיש מספר די גבוה של אפשרויות, בין אם זה גומש, פאוליניו, דניס או סרג’י רוברטו. כמו כן, עולה השאלה האם דאולופאו יפתח פעם נוספת בהרכב, אחרי שפתח כבר 3 משחקים רצוף.

מה שלומך בילבאו?

נראה שבילבאו היא קבוצה שלא אוהבת שינויים גדולים. לאחר שארנסטו ואלוורדה עזב את הקבוצה בקיץ, מי שמונה כמחליפו הוא מאמן קבוצת המילואים, בילבאו אתלטיק, ב-6 השנים האחרונות, קוקו סיגנדה. בילבאו דוגלת במדיניות מאוד נוקשה לגבי השחקנים שיכולים לשחק במדיה: רק שחקנים באסקים או עם שורשים באסקים. משכך, מאגר המטרות של המועדון בקיץ דליל מאוד, ולמעשה מאז ראול גארסיה ב-2015 לא הצטרף אף שחקן רכש לקבוצה. אפילו השחקן היחיד שהיא הודיעה על החתמתו במהלך הקיץ הזה – אנדר קאפה – יגיע רק בקיץ הבא למעשה. לכן כמעט כל הפרצופים שנראה במשחק היום יהיו מוכרים לנו משנים קודמות.

ב-5 המשחקים האחרונים:

מח’ 7: הפסד 3 – 2 אצל ולנסיה (אדוריץ, ראול גארסיה)
מח’ 8: ניצחון 1 – 0 על סביליה (מיקל וסגה)
מח’ 3 בליגה האירופית: תיקו 2 – 2 אצל אסטרסונד השוודית (אדוריץ, אינייאקי)
מח’ 9: הפסד 1 – 0 אצל לגאנס
בגביע: 1 – 1 אצל פרומנטרה הקטנה (ראול גארסיה)

ניתן לראות שהקבוצה של קוקו סיגנדה חווה תקופה לא קלה, עם ניצחון בודד ב-10 (!!!) המשחקים האחרונים, ניצחון על סביליה באמצע אוקטובר. בליגה, בילבאו ניצבת בפתיחת המחזור במקום ה-11 עם 11 נקודות. בליגה האירופית יש לה שתי נקודות בלבד אחרי 3 מחזורים, למרות בית די נוח שכולל את אסטרסונד, זוריה והרטה ברלין.

תקציר ההפסד ללגאנס:

ההרכב שפתח נגד לגאנס:

אריסבלגה
בובדה, נונייס, לאפורט, סבוריט
מיקל סאן חוסה, וסגה
איניאקי ויליאמס, ראול גארסיה, אינייגו קורדובה
אדוריץ

במחזור האחרון האריות הבאסקים יצאו ללגאנס, אחת מקבוצות ההגנה הטובות בספרד בעונה הזו, והם חזרו משם עם הפסד 1 – 0. הגנת הפלדה של לגאנס ניטרלה כמעט לגמרי את ההתקפה של בילבאו. בילבאו שלטה במשחק והחזיקה בכדור, אבל בעטה לשער רק 7 פעמים והגיעה לשני מצבים טובים בלבד כל המשחק – האחד במתפרצת של איניאקי ויליאמס שהסתיימה בהדיפה של שוער לגאנס והשני, כדור קרן שמיקל סאן חוסה נגח למשקוף. לגאנס הצליחה לעקוץ שער מחטיפת כדור במרכז המגרש וזה בהחלט הספיק לה.

Balenziaga, junto a Xabi Clemente, durante la sesión vespertina en Lezama.

בסגל של בילבאו יש 4 חיסורים בשל פציעה: איקר מוניאין קרע את הרצועה הצולבת וייעדר לפחות עד 2018. מיקל בלנסיאגה ואוסקר דה מרקוס נקעו את הקרסול וטרם התאוששו מכך. יראי אלברס טרם חזר לכשירות לאחר מאבקו השני במחלת הסרטן. סיכוי גבוה מאוד שההרכב שיפתח היום יהיה זהה להרכב שפתח נגד לגאנס.

היסטוריה

מיותר לציין שהיריבות בין שתי הקבוצות היא עתיקה, היסטורית ורוויה, בהתאם לעובדה ששתיהן נמנו מאז ומתמיד על הליגה הראשונה והרבו להאבק על גביע המלך. בילבאו אירחה את בארסה 86 פעמים בליגה (שהרי היא אחת משלוש הקבוצות שמעולם לא ירדו ליגה בספרד). עד כה בארסה רשמה רק 25 ניצחונות במפגשים אלה, לצד 19 תוצאות תיקו ועוד 42 (!) הפסדים.

בארסה חוותה את ההפסד הכבד ביותר שלה בסאן ממס של בילבאו. 12 – 1 ב-8 בפברואר 1931. באטה הבאסקי הבקיע שביעייה (!!!) לרשת של בארסה.

היו דיבורים על כך ששחקני ברצלונה היו לא מרוצים מהמשכורות שקיבלו מההנהלה ועשו סבוטאז’ מכוון. חלק משחקני הקבוצה, כמו הכוכב ז’וזפ סמיטייר, כלל לא נסע עם הקבוצה לבילבאו.

בעונת 2011/2012, היה זה קרב השלוליות בסאן מאמס בסופו ליאו שלנו הציל נקודה בודדה עם עוד מעידה שהובילה לצמיחת הפער בינינו לבין מדריד. לי קשה לשכוח את המשחק הזה, ודווקא משום שהחמצתי אותו. הייתי במסע בפולין, התעדכנתי דרך אייפונים של אנשים רנדומליים, וכ”כ כ”כ כעסתי על המעידה הזו, וכ”כ כ”כ שמחתי על השער המפתיע שהביא לנו נקודה…

אבידל אוהב את הסאן מאמס, בו גם כבש את אחד משני שעריו היחידים במדי בארסה, בגביע המלך.

לקראת סוף עונת האליפות עם טיטו, בארסה הייתה כבר כמעט באופן ודאי האלופה כשהתארחה אצל בילבאו. השתיים נפרדו בתיקו 2 – 2 שנזכור ממנו בעיקר את הגולאסו המטורף של מסי הפצוע.

הנה הקרב מעונת 2013/2014, הפסד 1-0 זוועתי לבילבאו. ההפסד הזה הפסיק לזעזע אותנו, בטח לא כי זו בילבאו אלא כי התרגלנו לזה בעונה ההיא. מה שכן מזעזע אלה 4 עונות ללא ניצחון בסאן ממס, החדש או הישן, ולמזלנו זה נעצר שם.

הרבה זמן בארסה חיכתה למאניטה הזו בסאן ממס. כבר כמה עונות שבארסה לא מנצחת שם וזה לא הפך להיות קל יותר – זה גם לא יהיה. אבל הערב ההוא, ערב אחד בלבד אחרי שריאל מדריד הובסה 4-0 מרגלי אתלטיקו, בארסה התפוצצה על בילבאו ולא השאירה לה הרבה סיכוי עם חמישייה נפלאה בחוץ.

את עונת 2015/16 פתחנו ישר בסאן ממס, וזה אחרי שחטפנו שם תבוסה 4-0 בסופר קופה. למרות החמצת הפנדל של מסי, סוארס חצב 3 נקודות באצטדיון הקשה והמעייף הזה.

גם אשתקד בארסה חצבה 3 נקודות בסאן ממס. ראקיטיץ’ נגח פנימה הרמה של ארדה טוראן, השער שהביא 3 נקודות יקרות מפז.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו