לקראת בילבאו בגביע

אם כן… הפגרה מגיעה לה לסיומה והגעגועים? גדולים מתמיד. בארסה מסוגלת להעביר בנו געגועים בין משחק שמתקיים הבוקר לעוד אחד שיתקיים כבר הערב, אבל העונה במיוחד מחמת הספקולציות, החששות, הספקות והאומטיטי, קשה שלא להתמלא בליבך בגאוות בלאוגראנה ואם התוצאה קשה, אם שוב ראיתם אנדרה גומש בהרכב, אם ראמוס כבש לכם בסלון הביתי בדקה ה-90, תרצו להגיע למשחק הבא רק מהר יותר ויותר, לאפשר לבארסה לתת לך הזדמנות מחודשת לתקווה ואושר בפעם הבאה. לואיס אנריקה או לא.

משחזר אנדרס אינייסטה ומשחזר להרכב סמואל אומטיטי, אנו באים בתקוות מחודשות להמשך העונה עד ש… ייאמר אחרת. בארסה עזבה לפגרה אחרי ניצחונות נאים על גלדבאך במחזור האלופות האחרון, ניצחון חוץ לא קל אצל אוססונה ועוד רביעייה נהדרת על אספניול שהבטיחה רבות וקרסה מול ה-MSN, בעיקר תצוגה של ליאו מסי. כן, עוד אחת מאלה. הפגרה החלה, השחקנים בילו וחגגו עם משפחותיהם, ניימאר לא הפסיק להשתתף במשחקי ידידות עם ברזיל ובינתיים, ג’ורג’ מייקל נפטר.

לחזור מפגרת החורף היישר אל שלב שמינית גמר הגביע זה דבר שלא זר לנו וגם הפעם, בארסה עושה זאת עם כל הכבדות של לשוב לשחק לאחר פגרה שכזו, אלא שהפעם עומדת יריבה שכבר הוכיחה כי מסוגלת במומנטום מסוים להקשות על בארסה מאוד ואולי לנצל את ההזדמנות בשביל לחבל לנו במפעל הגביע ואין ספק, זהו סיכון ראשון ממשי העונה להמשך שלנו במפעל זה. זו כמובן יריבתנו הקלאסית למשחקי הגביע, אתלטיק בילבאו, סגנית הזכיות של בארסה בגביע המלך. נאחל לבחורים רק הצלחה, לפחות במשחק החוץ הראשון והקשה הזה.

כידוע לכם, ה-MSN שבו מחופשתם ולקחו חלק באימון הערב אתמול (היו אמורים לחזור להתאמן היום). היום נערך כבר אימון לכולם ומחר ייערך אימון נוסף לקראת משחק החוץ הקשה אצל בילבאו. כל שידוע לנו בינתיים הוא על היעדרותו של סילסן מהמשחק מה שיכניס לתמונה כנראה את מאסיפ, וכאמור חזרתו של ז’רמי מאת’ייה לאימונים (שיהיה בריא רק לא בבארסה). אחרי המשחק בחמישי, בארסה תמשיך לעוד משחק חוץ קשה מאוד אצל ויאריאל בליגה לפני הגומלין בקאמפ נואו נגד הבאסקים שוב. בהמשך החודש, אגב, תארח בארסה את לאס פלמאס, תתארח אצל אייבאר ותמשיך לעוד משחק חוץ בליגה אצל בטיס. בתחילת פברואר שוב תפגוש בארסה את בילבאו, הפעם בליגה והפעם בקאמפ נואו. אגב 2 – אם תצליח לעבור את בילבאו, בארסה מסתכלת על עוד צמד משחקים החודש בין לאס פלמאס לאייבאר ושבוע לאחר מכן, בין אייבאר לבטיס (ה-18 לחודש וה-25 לחודש).

מה שלומך בילבאו?

על בילבאו נרחיב יותר במפגש הליגה בעוד חודש, מספיק לומר שאתלטיק בילבאו העונה היא קבוצה ביתית במיוחד כתמיד אשר ניצחה את כל משחקי הבית שלה בליגה מלבד שניים – תיקו מול אוססונה וכמובן, הפסד ביתי לבארסה ואיבן ראקיטיץ’ במחזור השני של העונה – הפסד הבית היחיד של בילבאו העונה בכל המסגרות.

בליגה כאמור, 6 ניצחונות ביתיים מתוך 8 משחקים בסן ממס, 2 ניצחונות חוץ בלבד ורק הפסדים כמעט בכל השאר. בילבאו נלחמת על המקומות האחרונים בליגה האירופית לעונה הבאה (ולא שוכחים גם את עתידה במפעל הזה העונה) עם אתלטיקו מדריד וריאל סוסיידאד. נכון לעכשיו היא במקום השביעי ואיננה במקומות לאירופה. בליגה האירופית בילבאו הובסה בשלב הבתים אצל ססואלו וגנק, אך ניצחה את כל משחקיה הביתיים נגד אלו וכן נגד רפיד ויינה. בשלב 32 הגדולות תפגוש באפואל ניקוסיה.

בשלב 32 האחרונות בגביע המלך פגשה בריאל סוסיידאד לדרבי באסקי לוהט במיוחד. במשחק הראשון באנואטה, האמינו או לא, בילבאו יצאה עם ידה מונפת באויר במשחק מתוח מאוד שהוכרע עם 3 שערים במחצית הראשונה כאשר ראול גרסיה מיודעינו כבש פעמיים בפתיחת המשחק ובחלוף חצי שעה (אחרי שסוסיידאד דווקא איזנה). הגומלין הלך הרבה יותר קל ללאונס עם שערים של אצ’ייטה, ראול גרסיה ואינקי וויליאמס.

לא תופתעו לגלות שבילבאו מתאמנת למשחק הזה זמן רב יותר מבארסה ובצדק – זוהי הזדמנות פז עבורם לתפוס את בארסה מעט עייפה, לא מוכנה, פוסט פגרה בקיצור לטוב ולרע. הבאסקים ערכו אימון היום, יערכו מחר וביום המשחק גם כן. נעדכן על חיסורים בהתאם.

במפגשי העבר

בגמר גביע המלך של עונת הטריפלט, אתם יודעים, שניה לפני שמסי עשה כל שרק רצה מול הבאסקים, דיברנו על מפגשי הגמר הגדולים בין השתיים – והיו הרבה כאלה. החל מגמר הגביע של 1932 שם בארסה הפסידה, גמר 1953 שם בארסה החזקה ניצחה את בילבאו 2-1, הגמר המכוער של 1984 שנגמר לטובת הלאונס, ה-4-1 המדהים של טורה, מסי, צ’אבי ובוז’אן בטריפלט הראשון ב-2009 ועד לכאמור הטריפלט השני לפני 2 עונות.

למעשה, וזה די מדהים, נדיר לראות את השתיים נפגשות שלא בגמר הגביע כבר במשך שנים. לפני שנפגשו בעונה שעברה ברבע הגמר, בארסה ובילבאו נפגשו בשלב שמינית הגמר בעונת 10-11. לפני כן? נפגשו שלא בגמר רק בעונת 1989-90 שם בארסה ניצחה בחוץ ובבית, בשתי הפעמים היה זה ניצחון בפנדל של רונאלד קומאן.

אבל נשוב לעונת הדאבל המטורפת של 2010-2011. בארסה באמת בשיאה: מאניטות על היריבות הכי גדולות בליגה (וסוסיידאד), פיקה את פויול הם צמד הבלמים הטוב בעולם, בוסקטס כבר מזמן השכיח את יאיא טורה, צ’אבינייסטה אלופי העולם הטריים מראים עליונות נדירה מול כל יריבה שמגיעה מולם ונותנים משמעות חדשה למושג “פפסטיישן”, דוד וייה מגיע חדור אל מה שהתבררה כעונת חלומותיו, פדרו מדהים את העולם בחוש הכיבושים המטורף שלו ומסי? מסי באמת עושה כל מה שהוא רוצה מול איזו יריבה שהוא רוצה וכמה שהוא רוצה, בין אם זו שטוטגארט, ארסנל, ריאל מדריד או מנצ’סטר יונייטד בגמר ליגת האלופות. אז… למה בשמינית הגמר, אחרי 165 דקות מאופסות מול בילבאו העקשנית, דווקא אריק אבידל, בן אדם שיכולת כיבוש השערים שלו גורמת למסצ’ראנו להיראות כמו פטריק קלייברט, הוא ולא אחר כובש את השער המיוחל בסאן ממס אשר מעביר את בארסה לשלב הבא?

בעונה שעברה נפגשו השתיים בשלב רבע גמר הגביע אי שם לקראת סוף ינואר. קשה זה לא הלך, האמת, חרף המשחק הראשון בסאן ממס. מוניר אל חדאדי כבש שער ראשון די קליל מבישול של איבן ראקיטיץ’, ניימאר אחראי על השני רק 7 דקות מאוחר יותר. גם שער מצמק של אדוריס לא ממש הלחיץ אותנו. בגומלין בקאמפ נואו, לעומת זאת, הקהל די נדם עת אינקי וויליאמס כבש לאחר 12 דקות בלבד וסיכן את מה שעתיד להיות הדאבל שלנו. הלאונס היו גם קרובים לא פעם להכפיל את היתרון באותן הדקות. כעת, כשמדובר בטבע של בארסה, הרבה פעמים זו בעיה כשמובקע שער מוקדם. ולפעמים זו בעיה שמובקע שער מוקדם… בשביל היריבה. לבארסה היה את כל הזמן להתעשת ולטרוף את בילבאו באצטדיון הביתי וכך, רק אחרי 54 דקות של משחק, הגיע שער מרגיע ביותר של לואיס סוארס ששחרר את בארסה אף יותר ופחות או יותר גמר את בילבאו שאפשרה עוד ועוד התקפות לאחר מכן רק ממחשבה מתישה על אפשרות פיקטיבית להארכה. ג’רי פיקה כבש את השני מהרמה מושלמת של אלבס ושער המשחק, אולי שער הקמפיין, שייך לניימאר עם גול ענק כמעט מהמקום לחיבורים. 3-1 בסיום, בארסה המשיכה עד הגמר מול סביליה וזכיה מס’ 28 בגביע המלך.

תומר

כשאתה צריך את בארסה היא שם בשבילך ואתה מאושר. כשבארסה צריכה אותך, אז אתה צמא לה יותר מלכל דבר אחר. ואתה מאושר.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו