לקראת דפורטיבו אלאבס

אסור לעצור. בין גומלין רבע גמר הגביע נגד אספניול לבין המשחק הראשון נגד ולנסיה בחצי הגמר, לבארסה אסור למצמץ גם נגד דפורטיבו אלאבס הקטנה שבאה להתארח בקאמפ נואו. מובילת הטבלה תרצה לשמור על הפרש 11 הנקודות מאתלטיקו מדריד (שתשחק לפנינו בבית נגד לאס פאלמס) תוך שמירה על רעננות הסגל – משחק שכזה מזמן רוטציות מצדו של ארנסטו ואלוורדה.

יש תחושה טובה מאוד בקאמפ נואו הודות להופעת הבכורה של קוטיניו במדי ברצלונה. היום בערב הוא עשוי לערוך את הבכורה בהרכב, בהתאם להחלטתו של ואלוורדה. כאמור, אנו צפויים לראות רוטציות מסוימות בהרכב, וזה אומר שיש סיכוי טוב שנראה את דין במקומו של אלבה, את סמדו במקומו של רוברטו, את אינייסטה מחכה על הספסל. מי שבוודאות לא יקחו חלק במשחק הם ורמאלן ודמבלה, שפצועים לתקופה הקרובה, ואנדרה גומש שסובל מכאבי בטן.

אומטיטי ולואיס סוארס נמצאים במרחק צהוב אחד מהשעיה. במידה ויקבלו צהוב הערב, הם יושעו ממשחק הליגה הקשה בביתה של אספניול, שתשמח לפגוע בריצה של בארסה לאליפות. במקרה של אומטיטי, יש רק אופציה אחת להחליפו בהרכב: ג’רי מינה הקולומביאני שמחכה להופעת הבכורה שלו. מסצ’ראנו עזב לסין, וכפי שהוזכר לפני כן, גם ורמאלן פצוע.

מה שלומך אלאבס?

Image may contain: 3 people, people playing sports and outdoor

אלאבס פתחה את העונה מזעזע, הפסידה על האפס את כל 5 המשחקים הראשונים וגם אחרי שהבקיעה הפסידה לריאל מדריד. מאז ההפסד שלה לנו בסיבוב הראשון היא החליפה מאמן שלוש פעמים, וכעת אבלארדו עובד קשה מאוד כדי לייצב את הקבוצה. הוא בהחלט מצליח במשימתו ואלאבס עלתה מעל הקו האדום, הרבה בזכות 4 ניצחונות ב-7 המחזורים האחרונים. מי שעומד במרכז העניינים אצל אלאבס וכן בתשומת הלב שלנו הוא מוניר שמושאל מאיתנו. לזכותו 4 שערים ו-4 בישולים בליגה – המוביל של הקבוצה בשתי הקטגוריות האלה.

ב-5 המשחקים האחרונים:

גומלין שמינית גמר גביע: ניצחון 2 – 0 על פורמנטרה (דמירוביץ’, פדרסה)
מח’ 19: ניצחון 1 – 0 על סביליה (מנו גארסיה)
רבע גמר גביע: הפסד 2 – 1 לוולנסיה (סוברינו)
מח’ 20: תיקו 2-2 עם לגאנס (מוניר,פדרסה)
גומלין רבע גמר גביע: ניצחון 2 – 1 והדחה בפנדלים (מוניר, סוברינו)

 

תקציר המשחק נגד לגאנס:

ההרכב שפתח נגד לגאנס:

פאצ’קו
רואנו, אלי, לגוורדיה, אגירגביריה
פדרסה, טורס, פינה, גומס
גידטי, מוניר

תקציר המשחק נגד ולנסיה:

https://www.youtube.com/watch?v=lDcQvyifBk0

ההרכב שפתח נגד ולנסיה:

סיברה
דוארטה, לגוורדיה, אלי, אגירגביריה
פדרסה, דניאל טורס, פינה, איבאי גומס
גידטי, סוברינו

באמצע השבוע הקודם אלאבס פגשה את ולנסיה במטרה להפוך הפסד 2 – 1 במסטאייה ולהעפיל לחצי הגמר. בגומלין אלאבס הייתה הקבוצה הטובה יותר ואפשר לומר שהגיע לה לעלות. מוניר עלה מהספסל ונתן אפקט מידי עם השער שהיה יכול להעלות את אלאבס לשלב הבא. היתרון לא החזיק מעמד זמן רב, ולנסיה השוותה, ובהמשך סוברינו דאג שהמשחק יילך להארכה. בפנדלים, רק תומאס פינה ומוניר הבקיעו את בעיטותיהם, בעוד 3 השחקנים האחרים החטיאו, וכך אלאבס פספסה הזדמנות להדהים את העטלפים. ללא ספק אלאבס תגיע די מותשת להתמודדות מולנו. לשחק 120 דקות לפני עוד משחק ליגה זה לא עסק קל לאף אחד.

במחזור הליגה הקודם, אלאבס ארחה את לגאנס והיא בעטה בדלי, איבדה יתרון שני שערים. מה שחשוב לשים לב אליו מהמשחק הוא שתומאס פינה הכסחן קיבל את הצהוב החמישי שלו והוא מושעה מהמשחק מולנו, כמו גם רודריגו אלי הבלם שהורחק בכרטיס צהוב שני. החבורה של אבלארדו טסה עם סגל די חסר לברצלונה. למעט שני המושעים, בורגי, הקטור הרננדס, מאנו גארסיה ודני טורס ייעדרו בשל פציעות. בויאן, יקיר לבם של כמה אוהדי בארסה, לא ייקח חלק במשחק. קרלוס ויגאראי הבלם החלים מפציעתו ונכלל בסגל שיתארח בקאמפ נואו. כדאי להיזהר מאוד מגידטי, שהצטרף בחלון ההעברות הנוכחי ומחזק את ההתקפה של הקבוצה הבאסקית.

היסטוריה

נכתב על ידי תומר, עודכן על ידי.

~ כשמסי בן העשרה פגש את אלאבס ~

הרומן הקצר שלנו עם אלאבס התחיל לו כבר בעונה השנייה של הליגה הספרדית, ב-1930. אלאבס שיחקה שתי עונות בליגה הראשונה לפני שירדה ליגה. היא שבה רק בשנות ה-50, למשך שנתיים שוב, והפעם הבאה בה הגיחה חזרה הייתה לפני בסוף המאה ה-20. היא שרדה 4 שנים, גנבה ניצחון בקאמפ נואו, ירדה, עלתה לעונה בודדת וירדה עוד פעם. בעונה הקודמת היא חזרה אחרי העדרות של 10 שנים והיממה את בארסה של לואיס אנריקה עם ניצחון 2 – 1 בביתה של בארסה.

– הייתי אומר יופי של מפגש ראשון בקאמפ נואו. בעונת האליפות של 98-99 נפגשו בארסה ואלאבס במח’ 16 של הליגה וזו העולה החדשה לליגה הרגישה אומללה מול האלופה של ואן חאל כשזו סיימה מחצית רק ב-2-0 והמשיכה עם עוד חמישייה במחצית השניה. זו הייתה חגיגה מדהימה מדהימה שבה לקחו חלק פותח יודאס פיגו, ריבאלדו עם צמד, אוסקר עם צמד ו… לואיס אנריקה עם צמד (כבש את השני וכן חתם את החגיגה). לצערנו, הסרטון של המשחק המלא הוסר מיוטיוב וכיום אני מתקשה למצוא אפילו תקציר של המשחק.

– בעונת 99-00 העגומה, אלאבס עשתה היסטוריה עונה אחת מאז התבוסה המשפילה בקאמפ נואו. היא הגיעה בחודש פברואר למקדשנו וניצחה 1-0 קטן וגדול. הניצחון הראשון של אלאבס על בארסה בקאמפ נואו ולא האחרון. זה היה ניצחון שהשלים דאבל על בארסה שכן אלאבס ניצחה את בארסה גם באצטדיונה העתיק.

– עונת 00-01, שוב צמד של ריבאלדו שמעלה את בארסה ליתרון ביתי מבטיח, קלייברט חותם את השלישי. אלאבס הצליחה לצמק למותחן של 3-2 אך לא מעבר.

– בעונת 01-02, שחזור התוצאה בבית מהעונה הקודמת, הפעם בעזרת צמד של הארנבון הבוגדנון סביולה ועוד אחד של פביו רושמבאק.

– עונה לאחר מכן אנחנו כבר עם ריקלמה בהרכב וזהו סרטון המתאר את ה-6-1 הענק הזה של בארסה בבית על אלאבס באותה עונה תוך התמקדות בריקלמה הפנטסטי. גם קלייברט עם שלושער, מנדייטה, צ’אבי ושוב לוצ’ו היו שותפים לחגיגה הזו.

– בעונת הדאבל של רייקארד והגאושו, מנצחים 2-0 מצוין בינואר 2006.  מי שכבש במשחק הזה היה דווקא ליאונל מסי בשערו הרביעי בסך הכל בקריירה בליגה (!). וואו, מי ידע אז שהוא יבקיע עוד מעל ל-300 כאלה בהמשך. על הראשון אחראי היה הנריק לארסון, וזה 2-0 בסך הכל.

https://www.youtube.com/watch?v=H3jUWkPsCCg

– בעונתו האחרונה של לואיס אנריקה כמאמן בארסה הוא בחר לעלות עם הרכב משני מאוד נגד דפורטיבו אלאבס: ללא מסי, סוארס, פיקה, אומטיטי, רוברטו, אלבה, אינייסטה… וזה עלה ביוקר. אלאבס ניצלה את כל החיסורים עד תום והיממה את הקאמפ נואטו עם ניצחון 2 – 1. דווקא מתייה איזן זמנית, והייתה לו גם הזדמנות להעלות את בארסה ליתרון, אך הוא בעט עקום מאוד. מסי עלה מהספסל ולא גאל את הקבוצה. הפסד שרצוי לזכור כשניגשים למשחק הבא נגדם.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו