לקראת לאס פאלמס

נותרו רק שני מחזורים לסיום ו-6 נקודות בקופה. המצב ידוע לכולנו – רק אם ריאל מדריד תאבד 3 נקודות לפחות, יהיה לבארסה סיכוי תאורטי לזכות באליפות. בעוד ריאל מדריד תארח את סביליה, בארסה טסה לאיים הקנאריים במטרה להתארח אצל לאס פאלמס.

כנהוג במחזור לפני האחרון, הערב בשעה 21:00 שבעה משחקים בליגה הספרדית יתקיימו במקביל, כשהמשחק של בארסה לא ישודר באופן רגיל בערוץ ONE אלא רק פריצות במהלך אירועים. מומלץ להתארגן עם שידור אלטרנטיבי בהתאם.

מצב ההגנה של בארסה לקראת המשחק הזה לא מעודד כלל. בניצחון על ויאריאל ספג סרג’י רוברטו את הכרטיס הצהוב החמישי שלו העונה והוא מושעה מהמשחק הקרוב. שחקן נוסף שנשאר בברצלונה הוא ג’רארד פיקה, שמקבל טיפול בבית חולים בשל וירוס ממנו הוא סובל. שני חיסורים משמעותיים אלה בהגנה מצטרפים לפציעות של ראפיניה, ג’רמי מתייה ואלייש וידאל, וכך לואיס אנריקה ניצב בפני בעיה רצינית. מירב הסיכויים שנראה את הקבוצה עוברת למערך שלושה בלמים, עם מסצ’ראנו, אומטיטי ואלבה. מרלון הוקפץ לסגל אך לא בטוח שישחק. קרלס אלנייה, כדרך קבע במשחקים האחרונים, טס עם הקבוצה גם הוא.

מה שלומך לאס פאלמס?

הקבוצה של קיקה סטיין ידועה בכך שהיא משחקת כדורגל התקפי וחיובי באופן כללי. לאס פאלמס פתחה את העונה היטב והייתה בחצי העליון של הטבלה, אך בהמשך גלשה מטה למרכז הטבלה, וכיום היא ניצבת במקום ה-14. בתקופה האחרונה לאס פאלמס נמצאת בכושר מזעזע. מאז שניצחה את ריאל בטיס 4 – 1 ב-9 באפריל, הקבוצה מהאיים הקנאריים הפסידה 4 משחקים, כולל מאניטה שחטפה מאתלטיקו מדריד, וסחטה נקודה בודדת מדפורטיבו אלאבס. בחמשת המשחקים האלה כבשה שני שערים בלבד. סטיין כבר הודיע שיעזוב את תפקידו בסוף העונה, ועם העובדה שאין לקבוצה על מה לשחק – לא העפלה לאירופה ולא לחימה נגד הירידה – ודאי שהקבוצה תשחק רפוי ואדיש יותר מהרגיל.

אם נסתכל על הסגנון והטקטיקה של הקבוצה, נשים לב כי הקבוצה אוהבת לבנות את המשחק מאחורה, דרך הבלמים מאוריסיו למוס ופדרו ביגאס. הם מרבים להעביר את הכדור למנוע במרכז המגרש, רוקה מסה, או לשחקן היצירתי ג’ונתן ויירה, האחראי העיקרי לברק בקבוצה. חסה וטנה הקיצוניים עוזרים לרווח את המגרש והם נתמכים על ידי המגנים – כשאת מקומו של המגן השמאלי דני קסטייאנו הפצוע ימלא הלדר לופס, ובאגף השני נראה את מיצ’ל מסדו. הפרצוף המפורסם ביותר בלאס פאלמס הוא של קווין פרינס בואטנג, שהבקיע 10 שערים העונה, לרוב מעמדת החלוץ. בעיקרון החלוץ הטבעי של לאס פאלמס הוא מרקו ליבאיה, אך הוא מושעה מאז התיקו עם דפורטיבו אלאבס.

Jesé se lamenta en el partido ante el Atlético

לא שכחנו שבלאס פאלמס משחק אלן חלילוביץ’, שנמכר להמבורג עם סעיף רכישה והקריירה שלו עלתה על שרטון. בלאס פאלמס הוא ממלא תפקיד שולי, של מחליף לרוב, והוא לא מציג את הכישרון והפוטנציאל הגדול שגלום בו. כמו כן, לא שכחנו שחסה רודריגס המדרידאי משחק שם, והוא לא הסתיר את רצונו לעזור לריאל מדריד לזכות באליפות. בנימה אישית אני מקווה מאוד שנעשה לו בדיוק את מה שעשינו ליתר האקס-מדרידאים בשתי העונות הקודמות, כמו אדאן, שוערה של ריאל בטיס אשתקד.

היסטוריה

~ אלברט פרר מול מיגל אנחל ואלרון (אח של…) של לאס פלמאס, אי שם בעונת הגביע האגדית של 97′ ~

זוהי העונה ה-33 של לאס פלמאס בליגה, המפגש ה-33 כמארחת מול בארסה וה-66 בסך הכל. עברו 14 עונות בהן לאס פלמאס הסתובבה בין הליגה השניה לשלישית מבלי הצלחה לעלות בחזרה, אחרי שירדה ליגה אי שם בעונת 2001/02. הקבוצה התאומה לויאריאל חוותה את עונתה הראשונה ב-1950 וההפסקה שראתה עד העונה הקודמת מהליגה ראשונה היא הארוכה ביותר בהיסטוריה שלה, כאמור 14 עונות. עם זאת, לפני אותה ירידה למחתרת, שיחקה רק ב-2000 ו-2001 כשלפני כן לא שיחקה גם במשך 12 עונות בליגה הראשונה. למעשה, בין 65′ ל-83′ היה הזמן הרב ביותר בו שהו הצהובים מהאיים הקנאריים בליגה הראשונה (19 עונות רצופות).

רקורד החוץ של בארסה אצל לאס פאלמס מכיל מעידות רבות המסתכמות במאזן שלילי של 11 ניצחונות, 17 הפסדים ו-4 תוצאות תיקו.

  • עותק זה לקוח היישר מעונת 51-52, אז נפגשו השתיים למשחק הליגה הראשון בהחלט אצל לאס פלמאס. היה זה בסטאדיו אינסולאר הישן של הצהובים (שעד היום כבר נסגר ונהרס) ושם ניצחה בארסה 2-0 משערים של מנשון מולינה ובאסורה האגדי. גם קובאלה הגדול שיחק באותו משחק. זו הייתה גם עונתה הראשון של לאס פלמאס בליגה למעשה אותה סיימה כבר כאחת מהיורדות.

~ בארסה מוחקת את לאס פלמאס באינסולאר, עונת 1959 ~

  • לאחר כמה שנים בליגה השניה, שבה לאס פלמאס בעונת 1955 שם ניצחה את בארסה בפעם הראשונה 2-0. היה זה מפגשם השני בסך הכל. היא תנצח שוב בעונת 56′ רגע לפני שתיתקל ברצף הניצחונות הראשון של בארסה אצלם בבית – עד היום רצף הניצחון הארוך ביותר מול לאס פלמאס בחוץ, והוא רצף בן 3 משחקים בסך הכל. אבל אילו ניצחונות אלה היו. בעונת 58′ התארחה בארסה וניצחה 7-0 את לאס פלמאס (באסורה2X, וילוורדה2X, יולוחיו, טחאדה, אבריסטו), מה שנראה היה כניצחון הגדול ביותר אצל לאס פלמאס והזמן שיקח לשחזר היסטוריה שכזו… ובכן, עונה לאחר מכן, לואיס סוארס האגדי ויולוחיו מרטינז מנצחים ‘רק’ 2-0, אבל אז בעונת 60′ משחזרים את ההיסטוריה עם תוספת בצד: בלי באסורה הפעם אבל כן עם לואיס סוארס שכבש שלושער, צמד של אבריסטו ועוד שערים של גנסנו, יולוחיו מרטינס ו-וילוורדה, 8-0 אדיר בחוץ והניצחון הגדול ביותר אצלם עד כה.

~ בארסה אצל לאס פלמאס בסוף שנות השישים ~

– אחרי אותה שמינייה, שוב ירדה לאס פלמאס לליגה השניה וחזרה רק באמצע שנות השישים. משחזרה, גרמה לבארסה לראות את רצף ההפסדים הראשון שלה בחוץ, רצף המונה 4 הפסדים ומסתכם בתבוסה הגדולה ביותר שלנו אצל הצהובים עד כה: 4-1 בעונת 67-68… וזה רק קצה הקרחון, שכן בארסה חוותה תקופה שחורה ואומללה ביותר במגרשה הביתי של לאס פלמאס במשך 15 שנים מאז אותה השמינייה. עד כמה? ובכן, בארסה ניצחה פעם אחת בלבד מעונת 65′ ועד עונת 79′. הניצחון הזה הגיע בעונת 72′ (2-1) והפריד בין רצף ההפסדים הנ”ל ורצף הפסדים נוסף, הארוך ביותר אצל לאס פלמאס ועומד על 5 משחקים עם 0 נק’ עבורנו. בנוסף, רצף המשחקים הארוך ביותר ללא ניצחון אצל לאס פלמאס עומד על 7 משחקים וארע פעמיים – שניהם באותה התקופה השחורה המדוברת.

~ נפגשים גם בשנות השמונים – עונת 87′ ~

– מהמשבר בארסה יצאה בתחילת שנות ה-80 עם 2 ניצחונות, האחד 1-0 מינורי והשני 4-1 (רמירס, לנדבורו, סימונסן, קיני בפנדל) בעונת 81′. עד 87′, בארסה שוב לא תנצח באינסולאר. הניצחון בעונת 87′ הוא הנ”ל.

~ ריבאלדו מנצח באינסולאר ~

– בפעם המי יודע כמה לאס פלמאס נעלמת לה מאז סוף שנות השמונים והפעם לזמן רב. בעונת 2001 היא שבה לליגה הראשונה למשך שתי עונות נוספות, בארסה מקבלת את פניה עם הגולאסו הנ”ל של ריבאלדו בנובמבר 2000 בניצחון 1-0 קטן גדול, האחרון שלנו עד כה. ממש שנה לאחר מכן, עונת 01-02, נפגשנו באצטדיון האינסולאר בפעם האחרונה זמן קצר לפני המעבר של הצהובים לגראן קנאריה. המשחק נגמר ב-0-0 משמים.

https://youtu.be/oEN9zTZDdno

המפגש הראשון באצטדיון החדש של לאס פאלמס היה קשה במיוחד עבורנו והסתיים בניצחון 2 – 1 דחוק. ניימאר וסוארס המבקיעים.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו