לקראת סוסיאדד באנואטה

לפני המשחק מול סלטיק ציינתי זאת כעובדה שהראש כבר בחזרה בליגה עוד לפני שכף רגלו של מסי דרכה בגלאזגו בכלל… כן, הראש כבר בליגה – ולא בהכרח בגלל הקלאסיקו.

ב-04 לינואר 2015 הגיעה בארסה לאנואטה של ריאל סוסיידאד. בהרכב פתחו להם מונטויה, מאת’ייה, מוניר ופדרו. צ’אבי ואינייסטה כן פתחו אבל מסי, ניימאר, פיקה (אם איני טועה, או שהוא היה מחוץ לסגל) וגם אלבס ירדו לספסל. ג’ורדי אלבה כבש שער עצמי 2 דקות מן הפתיחה ובארסה לא יכלה מול הקבוצה הבאסקית העקשנית והפסידה 1-0. על ההשלכות לא מפסיקים לדבר עד היום כנקודת מפנה עבור בארסה שאנו כעת מכירים, סערת מסי וההנהלה, התפטרותו של זובי ואחריו גם פויול, הצעידה לבחירות ו… הטריפלט. כעת, אני מוכרח לומר בנימה אישית כאחד שמאוד אוהב את לואיס אנריקה כשחקן וסמל כביר, מעולם לא קראתי לפיטורי מאמן בתקופות רעות הרבה יותר של בארסה סביב ואן חאל, סביב רייקארד ואף סביב טאטא מרטינו, אבל אחרי ההפסד הזה היה ברצוני גם להחזיק שלט מאיר עיניים עם פנסים מהבהבים ודוגמנית מושכת תשומת לב שבמרכזו יהיה כתוב בפונט מאוד ברור ובולט: “לוצ’ו תתפטר”. הוא לא ו… בדיעבד, כנראה הוא גם לא היה צריך. ב-09 לאפריל 2016 הגיעה בארסה לאנואטה שוב. גם אז היה זה תזמון גרוע מאוד לאחר הפסד ביתי בקלאסיקו והסתבכות באלופות נגד אתלטיקו (משחק לפני ההדחה האמת). גם הפעם לוצ’ו פתח עם סרג’י רוברטו, טוראן, ראפיניה ומוניר וגם אז הפסד 1-0 משער בדקה החמישית, עוד הפסד שהחריף את המצב.

אני ממבקרי לואיס אנריקה אבל האמת היא שהפסקה האחרון היא דיקוי, שכן הנקודה כאן היא לא בהכרח ביקורת על לואיס אנריקה או איזה Heads Up אלא אמירה אחרת: יש סיבה מעבר למאמן שבארסה לא מצליחה לנצח באנואטה ב-2016, או 2015, או 2014, 2013 ובעצם כבר עשור. לחשוש האם לואיס אנריקה יעלה בהרכב בעייתי שוב כפי שעשה גם מול סלטה? וואלה, לגיטימי. אבל דקות ארוכות ארוכות שבארסה לא מצליחה לעשות את זה וזה הפך למעין קללה לא ברורה שיש לשבור אותה והיה צריך לעשות זאת לפני זמן רב. האחרון שעשה זאת היה סמו אטו בעונת 06-07 (ואינייסטה), בואו נקווה שהפעם, רגע לפני הקלאסיקו, נשבור את הכלים בסאן סבסטיאן. זה הזמן? כן, זה הזמן.

אנדרסיטו אינייסטה התאמן עם הקבוצה מעט ובעיקר המשיך בהתאוששות מהפציעה. אמן תחזור קפטן. אומטיטי אף הוא ממשיך לעבוד קשה בשביל לחזור לצי הבלמים בעוד שגם ארדה תוראן שחש כאבים ואלייש וידאל מסיבות אישיות נעדרו מהאימון. מרלון סנטוס שערך את הופעת הבכורה שלו מול סלטיק המשיך להתאמן עם הקבוצה יחד עם פאיק סנג הו, מויסס, מוחיקה וקרלס אלניה היהלום.

מאזן הצהובים מסכן מאוד את ניימאר שניצב עם 4 צהובים לקראת הקלאסיקו ומוכרח להיזהר. אחריו, בוסקטס ו… ליאו מסי עומדים על 3 צהובים כשתאורטית, צהוב בשני המשחקים הבאים ירחיקם מעוד משחק לא פשוט במחזור ה-15 עת נשוב לריינו דה נבארה המצחין של אוססונה. זהירות.

אגב, אתם זוכרים שלפני הקלאסיקו עוד פוגשים את הרקולס בגביע באמצע השבוע, כן?

מה שלומך סוסיידאד?

מתוך פרויקט פתיחת העונה של הליגה הספרדית:

שם מלא: Real Sociedad de Fútbol – ריאל סוסיאדד דה פוטבול
תאריך ייסוד: 1909
אצטדיון: אנואטה (32,200 מקומות ישיבה)
עיר: סן סבסטיאן
מחוז: חבל הבאסקים
מאמן: אוסביו סקריסטאן
הישג שיא בליגה: אליפות בעונות 1980/81 ו-1981/82
הישג שיא בגביע: זכייה בעונות 1909 ו-1986/87
עונות בליגה הראשונה: 70
מאמן: אוסביו סקריסטאן

הספרדי בן ה-52 החל את קריירת המשחק שלו כקשר בעיר הולדתו ויאדוליד, בהמשך הגיע לאתלטיקו מדריד ולאחר מכן היה חלק מה”דרים טים” של ברצלונה תחת אימונו של קרויף בתחילת שנות ה-90. הוא שיחק בנבחרת הספרדית כ-15 פעמים והיה חלק מהסגל שזומן ליורו 1988. את קריירת האימון שלו החל ב-2003 כעוזר מאמן בברצלונה, אך כמאמן בכיר קיבל הזדמנות רק ב-2008, כשמונה למאמנה של סלטה ויגו שהייתה אז בסגונדה. הוא פוטר בחודש האחרון של העונה לאחר שכשל לעלות עם הקבוצה ללה ליגה. משם קיבל את משרת האימון של ברצלונה ב’, אותה אימן כ-4 עונות עד שפוטר לפני שנתיים. בעונה שעברה הוא הגיע לריאל סוסיאדד בנובמבר לאחר פיטוריו של דיוויד מוייס שרשם פתיחת עונה נוראית עם הבאסקים. אוסביו שיקם את סוסיאדד, העלה אותה למרכז הטבלה ואף רשם ניצחון על ברצלונה לקראת סוף העונה. כעת הוא ינסה להמשיך במגמת השיפור במועדון.
העונה שעברה: מקום 9

הבאסקים החלו את העונה עם הבריטי דיוויד מויס ונכשלו טוטאלית בפתיחה, כשעד נובמבר סוסיאדד ירדה למקום ה-16, נקודה בלבד מהקו האדום. ההנהלה פיטרה את מוייס ומינתה את אוסביו במטרה לשקם את הקבוצה וזה אכן קרה – ‘לה ריאל’ הפכה לקבוצה בית טובה, יציבה ועקשנית. היא סיימה במקום התשיעי, אמנם רחוק מאירופה אבל רחוק גם מירידה, כשבדרך השיגה ניצחונות מרשימים על סביליה, ולנסיה ואף ברצלונה.
העברות:

אפשר להגיד שסוסיאדד נחלשה הקיץ. החלוצים חואנמי מסאות’המפטון ו-וויליאן ז’וסה מלאס פאלמס הם חיזוק משמעותי להתקפה, בנוסף השוער טוניו הגיע מא.א.ק לרנקה, אבל בכך הסתיים מסע הרכש. אפשר לציין גם את שוער המבטיח חרונימו רולי שעבר עונה נהדרת, נקנה על ידי מנצ’סטר סיטי אבל הוחזר לסוסיאדד עם אופציית קנייה שנשארה אצל האגלים. מנגד, ה’צ’ורי אורדין’ איבדו את ג’ונתאס, החלוץ הנהדר לרובין קאזאן, אלברטו דה לה בייה עבר לשחק בחוליית ההגנה של אולימפיאקוס והמושאלים ברומה ודייגו רייס חזרו לקבוצותיהם גלאטסראיי ופורטו בהתאמה.
הסגל המלא:

שוערים: חרונימו רולי, אנדר ברדאז’י, טוניו רמירס.
הגנה: קרלוס מרטינס, איניגו מרטינס, מיקל גונזלס, אריץ אלוסטונדו, יורי, סלדואה, ראול נבאס, הקטור.
קישור: אייארמנדי, מרקל ברגארה, גראנרו, צ’אבי פרייטו, רובן פארדו, סרחיו קנאלס, סורוטוסה, מיקל אויירסבאל.
התקפה: אגירצ’ה, קרלוס וולה, דוד קונצ’ה, חואנמי, וויליאן ז’וסה.

והיום

לעגו לא מעט לאוסביו האקס כאשר אימן בבארסה ב’, והנה הוא מגיע למשחק הזה לאחר שניצח כבר את בארסה במשחקו הראשון עם הקבוצה נגדנו באנואטה. האחד לא הכי קשור לשני ובכל זאת, גם העונה עומדת מולנו קבוצה ביתית מאוד שהפסידה משחק ביתי אחד בלבד העונה וגם אז היה זה לריאל מדריד במחזור הפתיחה. את משחקה הביתי האחרון, להמחשה, ניצחה מול לא אחרת מאשר אתלטיקו מדריד. אלא שהפעם אנחנו לא מתעסקים רק עם קבוצה ביתית אדירה אלא קבוצה נהדרת בכלל שמחזיקה ברצף ניצחונות פנטסטי. אז מה אם אין גריזמאן?

ב-5 במח’ האחרונים:

– מח’ 8: הפסד חוץ בדרבי הבאסקי נגד בילבאו 3-2 (סורוטוסה כובש ראשון, איניגו מרטינס מצמק בסוף).
– מח’ 9: ניצחון ביתי על אלאבס 3-0 (פרייטו, וויליאן ז’וזה, ולה).
– מח’ 10: ניצחון 2-0 אצל לגאנס (וויליאן זו’זה, פרייטו).
– מח’ 11: צמד פנדלים מנצח 2-0 את אתלטיקו בבית (ולה, וויליאן ז’וזה, 2 פנדלים כאמור).
– מח’ 12: ניצחון חוץ אצל ספורטינג חיחון (פרייטו, סורוטוסה, איניגו מרטינס).

ביטחון, מסורת, דרך קבועה וסגל שחקנים שרץ כבר שנים יחדיו. ככה תגיעו לסוד יציבותה של סוסיידאד העונה, יציבות אשר שמה את סוסיידאד במקום החמישי כרגע כשרק 4 נק’ מפרידות אותה מאיתנו, וזו גם יציבות שיותר ממסוגלת להעניק לבאסקים מקום באירופה עונה הבאה וזה בניגוד ליריבה הבאסקית מבילבאו אשר צנחה ושוהה כעת במקום השמיני. ושוב אני שואל – אז מה אם אין גריזמאן?

סוסיידאד הלוחמנית מביאה אותנו להכיר טוב כבר את הסגל שלה ואף את הרכבה המשוער – דבר ששמור משום מה רק ליריבות הישירות ולא למוקשים האמיתיים הללו.

ההרכב שפתח מול חיחון:

רויי.
ק. מרטינס, נבאס, איניגו, יורי.
פרייטו, יראמנדי, סורוטוסה (קנאלס).
ולה (חואנמי), וויליאן ז’וזה, אוירסבאל (קונוצ’ה).

הרכב די קבוע של הצ’ורי אורדין, מינוס איניגו זהו אותו ההרכב שפתח מול אתלטיקו מדריד ובכלל העונה. השאלה היא אמנם האם אוסביו יהיה שאפתן ויפתח באותו ההרכב, או שמא יחליף את סיי, אוירסבאל בקשר נוסף או קש”א נוסף. כך או כך, סוסיידאד מגיעה בסגל די מלא אם כי הוא יחסר את מארקל ברגארה, גסטאנאגה ואת רובן פארדו.

המשחק בראשון חשוב מאין כמותו, ממש לא פחות מהקלאסיקו, כולם ידעו את זה לפני שנתיים וגם לפני שנה, לוצ’ו מוכרח לדעת זאת בשלב הזה ועל כן, חרף משחק הגביע באמצע השבוע לא פחות מההרכב הכי חזק ראוי לעלות ביום ראשון ולנסות להשיג ניצחון במגרש הסופר קשה הזה. מוכרחים לשבור את האנואטה.

במפגשי העבר

סיקור מלא של מפגשי העבר אצל סוסיידאד עשוי להגיע בקרוב ואם אתם חפצים בסיקור מקוצר יותר, הוא מופיע בת’רד מאפריל האחרון.

בינתיים, נזכיר לכם כי מעטים המקרים בהם בארסה לא מצליחה לנצח במגרש מסוים כל כך הרבה זמן. אז דמיינו לכם כמה נדירים הם המקרים בהם בארסה מפסידה *כמעט* ברצף במשך כל כך הרבה זמן במגרש אחד. זה לא קללת לה קורוניה עדיין, אבל אין ספק שרקורד מזוויע כזה מתאים לרקורד חוץ שלנו אצל בילבאו בשנות ה-40 או משהו, לא לקבוצת הדאבל של 2011 או הטריפלט של לפני שנתיים. בעידן כזה להחזיק מעמד זמן כה רב מול בארסה הזאת זה חתיכת הישג וקחו גם את זה בחשבון – אף לא אחד מהמשחקים הבאים היו בגארבג’ טיים ורובם החלו בשערי יתרון ברסאיים.

– בעונה שעברה, הפסד 1-0 משער של אוירסבאל.
– בעונת 14-15, הפסד 1-0 משער עצמי של אלבה.
– בעונת 13-14, תבוסת 3-1 איומה מול עצמי של סונג, שוויון זמני של מסי ואז שערים של גריזמאן וסורוטוסה.
– בעונת 12-13, רמונטדת 3-2 הירואית של הבאסקים והשפלה לבארסה לאחר שערים של מסי ופדרו, צמד של קסטרו ושער ניצחון בתוספת הזמן של אגירצ’ה.
– בעונת 11-12, רק תיקו 2-2 באנואטה וגם כאן בעיטה בדלי לאחר שערים מהירים של אלקסיס וססק, אגירצ’ה וגריזמאן משווים ב-2 דקות במחצית השניה.
– בעונת 10-11, תיאגו אלקנטרה כובש ראשון בחלוף חצי שעה, דייגו איפרן וצ’אבי פרייטו הפכו את התוצאה ב-20 הדקות האחרונות.

אז כן, הולכים הרבה הרבה אחורה על מנת למצוא את הניצחון האחרון של בארסה באנואטה, קצת לפני שסוסיידאד נשברה כלכלית לחלוטין, ירדה ליגה והתאוששה במשך כמה וכמה שנים עד ששבה למקומה הטבעית בליגה הבכירה.

בארסה שוכבת על סוסיידאד אי שם בעונת 2006-07 הארורה ומסי מפרפר את הגנת הבאסקים אך לא כובש. עם זאת, הגאושו הגאון מספק שני בישולים פנומנליים לאנדרס אינייסטה וסמואל אטו וזה ניצחון 2-0 גדול בחוץ. אגב, עונה לפני כן בארסה ניצחה 2-0 (לארסון, אטו) אך כשלה לנצח בשלושה המפגשים באנואטה לפני כן. אם כן, ב-12 המפגשים האחרונים באנואטה שזה בערך זמן מדובר של 15 שנה, בארסה ניצחה פעמיים בלבד בחוץ. אמת לאמיתה.

תומר

כשאתה צריך את בארסה היא שם בשבילך ואתה מאושר. כשבארסה צריכה אותך, אז אתה צמא לה יותר מלכל דבר אחר. ואתה מאושר.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו