הראיון עם אומטיטי שאתם חייבים לקרוא

“מסי הוא השחקן הטוב ביותר בעולם. הוא מייצג את הפערים הגדולים בכדורגל. עם תארים או לא, אין על כך כל עוררין ומיותר לדון בנושא”.

“ליאו עושה את ההבדל. מסי הוא שחקן שאף פעם לא נכשל אינדיבידואלית”.

“המטרה שלי היא להתחרות, אבל אני מעדיף לא לפגוש את מסי על המגרש (בנבחרת). אני לא רוצה לדמיין את עצמי נאלץ לעשות הגנה מול ליאו”.

“מסצ’ראנו אמר שהוא סובל על המגרש? אני לא, אני אוהב את זה. אלה החיים שלי, מלבד החופשות”.

“גריזמן ולקאזט בבארסה? הם חברים טובים שלי. אנחנו לא מדברים על כדורגל בחופשות. זה לא יהיה רעיון רע לראות אותם בקאמפ נואו (צוחק)”.

“גריזמן הוא שחקן טופ, כולם יודעים את זה מאתלטיקו. אם יש אפשרות כזאת, אגיד לו שלא יהסס להצטרף לבארסה”.

“הכל הלך לי כל כך מהר? השנים האחרונות היו אינטנסיביות ולמדתי מהכל, לטוב ולרע. התחלתי את היורו כשחקן מחליף ובסופו של דבר נכנסתי להרכב, אבל אז הפסדנו את הגמר בבית. ואז הגעתי לבארסה. זה עזר לי להתפתח ולהתבגר, לא פחדתי מהאתגר. אני צעיר, אבל עברתי מספיק דברים כדי לדעת איך לקחת החלטות”.

“מסצ’ראנו? אני מסתדר מצוין עם כולם. מסצ’ראנו, פיקה, ורמאלן…”

“כולם רוצים לשחק אבל הדבר החשוב ביותר זה הצלחת הקבוצה. גם מסצ’ה משחק. בכדורגל חבר לקבוצה צריך לשחק וככה זה. בין אם אני פותח או מחליף, אני עושה כמיטב יכולתי כדי לעזור לקבוצה”.

“איך זה לשחק עם פיקה? כבלמים אנחנו תמיד צריכים להסתגל אחד אל השני קצת. לכולם יש את המאפיינים והתנאים הדרושים להם כדי להצליח. אתה צריך ליצור חיבור, ‘דיאלוג’, בין אם זה עם פיקה ובין אם זה עם חאבייר”.

“אני הרכש היחיד מהתקופה האחרונה שמשחק? זה לא קל להגיע לבארסה ולשחק, אפילו יותר כשאתה צעיר. הסגנון שונה, הדרך בה כל הדברים הולכים שונה, ואתה צריך להסתגל לזה. רוב הרכישות הם צעירים, הם צריכים זמן”.

“ברצלונה דורשת יותר. בבארסה הכל קורה מהר, יש הבדל גדול עם מועדונים אחרים. כאן אכפת להם מאספקטים רבים, שונים וספציפיים – כאלה שלא מאפשרים לך להיכשל. אם אתה צריך לשנות עמדה, נניח לעבור לצד ימין, אסור לך להיכשל. או בשמאל – אם אתה נכשל, בדרך המשחק שלנו, אתה תספוג שער. אתה צריך לדעת לטפל בכדור, בסגנון. זה סגנון משחק אחר של כדורגל”.

“כשהגעתי לכאן נדהמתי מהרמה של האימונים”.

“הרונדו באימונים שכולם מדברים עליו? כן, זה קצת מפחיד בהתחלה, זה לא דבר קל. עכשיו השתפרתי, אבל באימונים הראשונים איבדתי את הכדור מהר. עם זאת, כן חטפתי המון כדורים שם”.

“כן, לגדול באקדמיה של ליון תרם לי. בליון עבדנו קצת כמו בבארסה, אבל בקנה מידה אחר. אכפת להם מהיכולות הטכניות יותר ממועדונים אחרים וכך גם לגבי הפן הפיזי. זה דבר שעזר לי בבארסה, השתלבתי מהר, גם אם כאן אתה מוצא שחקנים שהם כל כך טובים שזה קשה לפרוץ כבר מההתחלה. הם מקבלים כבוד. זה קשה להגיע לטופ, אבל נהנתי מהתהליך. בליון מצאתי אנשים שהיו חשובים בלעזור לי להתפתח. אני אסיר תודה אליהם”.

“ואלוורדה ולואיס אנריקה? כל מאמן הוא שונה ובעל דרך עבודה אחרת. ואלוורדה שקט יותר, מדבר אחרת, מנהל את הדברים בצורה שונה. ארנסטו רגוע מאוד”.

“הגעתי לברצלונה כדי להשתפר ולהתפתח, אבל מעל הכל, לזכות בתארים – זה מה שאני רוצה בקריירה שלי, אני רוצה לנצח”.

“מועדון כמו בארסה תמיד צריך לשאוף לזכות בכל התארים. יותר מגביע אחד. שתי עונות בלי לזכות בשום דבר חוץ מהגביע לא יהיה נורמלי. זה פשוט לא יהיה מספיק. אני תחרותי מאוד. אני בבארסה כדי לזכות בכל תואר אפשרי, אחרת הייתי הולך למועדון אחר – פחות תחרותי”.

“זה טוב שיש לי מערכת יחסים טובה עם האוהדים. זה חיוני. ברמונטדה לדוגמה, זה היה פשוט מדהים, כי הם עודדו אותנו לאורך כל המשחק”.

“ברצלונה הפכה אותי לבוגר יותר. אני אמנם צעיר, אבל כבר יש לי ניסיון”.

“ביטחון בחדר ההלבשה? יש לנו שחקנים כמו אנדרס, מסי, מסצ’ה ופיקה, שמדברים איתנו כי הם מכירים את המועדון ויש להם ניסיון רב. אני רוצה ללמוד, להתפתח לצד המנהיגים הטבעיים הטבעיים של חדר ההלבשה. אני מקשיב להם. אתה רואה מה הם עשו, במה הם זכו. אתה לומד הרבה כשאתה מקשיב להם”.

“ניימאר? הוא תרם לקבוצה כל כך הרבה אבל השחקנים החדשים השתלבו מצוין. הגבנו לזה קולקטיבית. הקבוצה הסתגלה היטב”.

“הראנו שאנחנו קבוצה חזקה מבחינה מנטלית. לכולנו יש את הבעיות שלנו, אבל בסופו של דבר אנחנו מתרכזים במשחק”.

“דמבלה בסדר. המצב מסובך עבורו, אבל הוא שמח, להוט לחזור במהרה. בואו נראה אם הוא ילמד ספרדית מהר, לפניי (צוחק). הוא סבל בקיץ כשלא הרשו לו לעזוב את דורטמונד. הוא רצה מאוד להגיע, וכשזה קרה – הוא נפצע. זה מתסכל. אבל כשהוא ישחק, אנשים יגלו באמת איזה שחקן גדול הוא”.

“הסיטואציה בקטלוניה? כן, אני מודע לה. אני חלק מהמועדון הזה ואני מתעניין בנושא, אתה לא יכול לבודד את עצמך מדברים כאלה”.

“העמדה הפוליטית של פיקה והמשחק מול לאס פאלמס? ג’רארד הסביר לנו מה קורה בקטלוניה. יש לו את הזכות לבטא את עצמו ולהביע את דעתו. הוא אדם חכם מאוד, אמיץ. אבל אחר כך, הוא יודע להפריד בין הדברים. למרות שדברים אחרים קרו, זה היה חשוב לנצח. זה היה מוזר, אבל לא יכולנו לעשות דבר מלבד לשחק ולנצח, אלה החיים”.

“הפריע לסרג’י רוברטו ופיקה לשחק נגד לאס פאלמס? לא. ההחלטה נעשתה ע”י הנשיא והם הבינו את זה. אז אנחנו צריכים לשחק בלי אוהדים? אוקיי, זה מה שנעשה. כולם קיבלו את ההחלטה, גם סרג’י וג’רארד. אנחנו קבוצה אחת”.

“פיקה לא היה שונה במהלך המשחק. הוא מקצוען גדול, אינטליגנטי מאוד. הוא עשה את ההחלטה הנכונה ושיחק כתמיד”.

“לשחק נגד מדריד שוב כדי להוכיח שהסופקרקופה היה רק תקלה מקרית? אתה תמיד רוצה לשחק במשחקים הגדולים. אבל זה כדי להראות מי אנחנו, לא כדי להילחם באחרים. עכשיו, אנחנו צריכים להבין למה הדברים קרו במהלך הסופרקופה: מאמן חדש, שיטה חדשה, שינויים בקבוצה ובשוק ההעברות… להפסיד את זה היה שילוב של הכל, אבל ידענו איך להגיב וזה מה שעשינו”.

“המונדיאל הוא חלום, ולהיות שם זה יהיה מדהים. אבל צרפת היא לא הפייבוריטית. הפייבוריטיות הן ברזיל, גרמניה וספרד”.

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023