לקראת אספניול

פגרת הנבחרות הראשונה לעונת 2017/18 תמה, וחוזרים ממנה הישר לדרבי לוהט בקאמפ נואו נגד היריבה העירונית והמאוסה אספניול. הדרבי לא יהיה הדבר החם והמעניין היחיד בערב שבת זה. אגוסטי בנדיטו החל באיסוף החתימות לקיום הצבעת האי-אמון, כשחלק ניכר מכך יהיה בעזרת דוכנים שיוצבו מחוץ לאצטדיון לפני המשחק. כולנו, כולנו מאחורי בנדיטו בתקווה שיצליח במסע הארוך להדחת ההנהלה הרקובה בראשות ברתומאו. סיכויי ההצלחה לא גבוהים, אך אם לא מנסים, איך מצליחים?

כל ארבעת שחקני הרכש של קיץ 2017 נכללו בסגל למשחק, כשהשם הבולט ביותר מביניהם הוא עוסמאן דמבלה. הכוכב הצרפתי התאמן עם הקבוצה במהלך כל הפגרה, מכיוון שלא זומן לסגל נבחרת צרפת לאחר שלא התאמן בשבועות שלפני הצטרפות לברצלונה. הגעתו של דמבלה מרגשת במיוחד. עוד לא ידוע אם יפתח בהרכב או ייכנס כמחליף, אבל בוודאות נראה אותו מייצג את מדינו לראשונה. גם פאוליניו נמצא בכוננות הרכב, אם כי קיים סיכוי שאת הבכורה בהרכב יעשה נגד יובנטוס ביום שלישי.

מסגל הקבוצה ייעדר סרג’י רוברטו בשל כאבים בברך. ארדה טוראן, שלא הצלחנו להיפטר ממנו הקיץ, חזר פצוע מנבחרת טורקיה ולא נכנס לסגל גם הוא. ראפיניה פצוע עוד מאפריל וההחלמה שלו מתעכבת. ואלוורדה משאיר ביציע את ורמאלן, דניס סוארס ואלייש וידאל מסיבות מקצועיות. מי שכן יהיו בסגל הם לואיס סוארס, שהחלים מוקדם מהצפוי ואף שיחק בשני המשחקים של אורוגוואי בפגרת הנבחרות, ואינייסטה ששיחק 90 דקות מיותרות נגד ליכטנשטיין במהלך השבוע.

La imagen puede contener: 2 personas, personas sonriendo, personas de pie, estadio y exterior

ראוי לציין שברצלונה תמיד מתקשה במשחקים שלאחר פגרת נבחרות. עם או בלי “וירוס פיפ”א” שתוקף שחקנים שלנו במהלך הזמן הזה, קשה להיכנס לקצב אחרי שלא התאמנת עם חבריך במשך זמן רב, קשה לחזור מטיסות בין-יבשתיות וקשה  כשחלק ערכו רק אימון אחד או שניים לפני המשחק. המאזן שלנו במשחקים מול אספניול בשנים האחרונות נפלא ומצוין, והיו גם כמה תצוגות מרשימות, אבל על הנייר מדובר במשחק קשה. ה”פריקוס” ישמחו לתקוע לנו מקל בגלגלים בניסיון שלנו לזכות באליפות, לא משנה באיזה מצב הם או אנחנו באים.

מה שלומך אספניול?

קיקה סאנצ’ס פלורס החל את עונתו השנייה כמאמנה של אספניול, לאחר שבעונה הקודמת הקבוצה סיימה במקום ה-8 והמכובד מאוד. העונה הקודמת נחשבת מוצלחת יחסית לקבוצה, אם כי היא קיוותה להשיג מקום בליגה האירופית. אף על פי שהקבוצה עברה לבעלות סינית בשנה הקודמת, היא לא השקיעה סכומים גדולים בהעברות, ובכל זאת, היו כמה וכמה העברות מעניינות. סרחיו גארסיה הוותיק, שגדל אצלנו, חזר מקטאר. אסטבן גרנרו המדרידאי עבר בחינם מריאל סוסיאדד. השחקן היקר ביותר של הקבוצה הוא למעשה הבלם הברזילאי נלדו, שנמכר מקרסנודר הרוסית. בכיוון השני, פליפה קאיסדו, שחקן ההתקפה הבולט של אספניול, חתם הקיץ בלאציו. גם חוסה אנטוניו רייס הוותיק עזב את הקבוצה כשחקן חופשי.

את העונה פתחה אספניול בצורה רעה מאוד. במחזור הפתיחה היא סחטה נקודה מסביליה הודות לשער של לאו בפטסיטאו הברזילאי. זה היה משחק שהתאפיין בכמות נמוכה של בעיטות לשני הצדדים ונראה שהקבוצה חזרה מאנדלוסיה מרוצה מהתיקו. במחזור לפני שבועיים, בבית מול לגאנס, היא הפסידה 1 – 0 מעצבן ומתסכל. היא אמנם החזיקה בכדור יותר והגיעה ליותר מצבים מאשר יריבתה, היא לא הצליחה לממש אף אחד מהם. אספניול תגיע לקאמפ נואו עם קצת יותר לחץ מהרגיל. קשה לי לדמיין אותה משחקת באותה צורה.

ההרכב שפתח נגד לגאנס:

פאו לופס
חאבי לופס, דויד לופס, נלדו, אארון מרטין,
הרנן פרס, חוראדו, חאבי פואגו, פבלו פיאטי
ג’רארד מורנו, לאו בפטיסטאו

תקציר המשחק:

לסגל של אספניול מצטרף ויקטור סאנצ’ס בן ה-30, שהיה פצוע במהלך חודש אוגוסט וככל הנראה יערוך את הבכורה שלו העונה כמגן ימני, במקומו של חאבי לופס שנפצע בעצמו במשחק נגד לגאנס. רוב ההרכב של אספניול לא צפוי להשתנות ממשחקה הקודם. בשער ימשיך לעמוד פאו לופס הארור, מלפניו יעמדו דויד לופס ונלדו. בהתקפה ג’רארד מורנו ובפטיסטאו ינסו לעקוץ אותנו במתפרצת, עם תמיכה מהאגפים של פיאטי ושל חוראדו. השאלה העיקרית היא מי ישחק לצדו של חאבי פואגו במרכז הקישור, שכן הרנן פרס לא צפוי לפתוח שוב. זה עשוי להיות אחד מבין פאפה דיופ הקשוח או סרג’י דרדר.

היסטוריה

~ תומר אחראי על החלק הזה מעונת 2015/16, אני עדכנתי בהתאם. ~

אנו עושים דרכנו למפגש מספר 84 בקאמפ נואו ו-167 בדרבי בכל ההיסטוריה של הליגה, מתוך 82 עונות שלהם בליגה בלבד (היה ביניהן צמד משחקים נוסף בעונת 1986/87 כאשר חד פעמית היה פלייאוף עליון נוסף אחרי הליגה הסדירה. יש מספר קבוצות מצומצם איתן נפגשה בארסה בנוסף בליגה בעונה הספציפית הזאת).

מאז ההפסד המעיק בעונת הטריפלט, 8 ניצחונות רצופים בקאמפ נואו.

– בעונת 2009/10 זלאטן איברהימוביץ’ לא נתן חותמו בקבוצה בתמונה הכוללת, אבל כן ברגעים הקטנים כמו השער הפנטסטי בקלאסיקו או הפנדל הזה שניצח את אספניול 1-0 קטן גדול בבית.

– לקראת סוף עונת 2010/11, אירחה את אספניול בדרבי וניצחה 2-0 בעזרת הגולאסו הנדיר הזה של אנדרס אינייסטה ועוד שער של פיקה שעד היום מנסים אנו להבין למי הקדיש אותו מבין האפשרויות המצומצמות. זה לאחר המאניטה ההיסטורית בקורנייה אל פראט כזכור.

– בעונת 2011/12, האחרונה של פפ גווארדיולה, בארסה נלחמת באוויר מול האליפות של מדריד, אבל את אספניול היא מביסה 4-0 על כל פנים בעזרת רביעייה של מסי בראשות גולאסו נהדר מבעיטה חופשית.

– בעונת האליפות של 2012/13, שוב רביעייה עם צמד של מסי ועוד שניים של צ’אבי ופדרו.

– ב-2013/14 בארסה התקשתה מאוד מול אספניול בבית וסבלה לא מעט, רק בדקה ה-68 הצליח איכשהו להעביר ניימאר כדור טוב לאלקסיס סאנצ’ס שדחק פנימה והעניק ניצחון חשוב בבית. גם בחוץ יצאנו עם 1-0 קשה.

– בעונת הטרבל השני מאניטה אדירה על אספניול בדצמבר. בסוף מחצית מתסכלת בה אספניול עלתה ל-1-0 ומיררה לנו את החיים, מגיע מסי עם גולאסו ומחזיר אותנו לחיים. במחצית השניה הוא גם מעלה ליתרון ופותח את הסכר לחלוטין… פיקה ופדרו מגדילים ל-4-1 ומסי סוגר משחק לפנתיאון עם שלושער פנטסטי.

– מחזור אחד לפני הסיום של עונת 2015/16, בארסה לא רצתה לשמוט את האליפות כפי שקרה עם טאמודו יימח שמו ב-2007. השוער של אספניול כבר התרברב בתקשורת איך הוא יעזור לריאל לקחת את האליפות, אבל בסוף קיבל מאניטה לפנים.

– בעונה הקודמת בארסה ניצחה 4 – 1 עם מסי ב-God mode אמיתי במחצית השנייה. הוא סידר לג’ורדי אלבה וללואיס סוארס שני שערים אחרי מהלכים אישיים מטורללים, והוא קינח עם השחלה בין רגליו של דייגו לופס. במחצית הראשונה סוארס הבקיע שער נוסף.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023