בואו נדבר על ג׳רארד פיקה


אולי הגיע הזמן לדבר על ג׳רארד פיקה. הסתכלו על האיש הזה. הוא בנוי כמו אל יווני, גבוה, חזק, מרשים. בשיאו יש לו הכל על המגרש. שכל יוצא דופן, עצבים של ברזל בהנעת כדור בחלק האחורי, עיתוי אדיר לגליץ׳, משחק ראש מהמשובחים שנראו וגם המהירות שלו סבירה. הוא לא סילון, אבל בוודאי לא איזו עגלה. אבל מה, האיש שבע. כל כך שבע עד שעל הדרך הפך משחקן כדורגל לאיש עסקים.
כיוון שמדובר באדם כל כך מוצלח ואינטליגנט, הוא מצליח בצורה לא רגילה. האיש, שחקן פעיל באחת הקבוצות הטובות בעולם, הצליח לשנות את שיטת המשחק של גביע דיוויס ולשלוט בחברה ששווה על פי כמה מחקרים מיליארדים. יום אחד, כשהאיש אולי יהיה נשיא ברצלונה, הוא עשוי להיום הנשיא הטוב בכל הזמנים. כאמור, גם שם יש לו הכל: מורשת (סבא שלו היה סגן נשיא המועדון), הבנה פוליטית, הבנה ספורטיבית ויכולת להפוך כל דבר שהוא נוגע בו לזהב.
הבינג סד דאת׳, כמו שאומרים אצלנו בעדה, האיש מזמן הפסיק להיות שחקן כדורגל. שימו על הקווים מאמן נורמלי ולא רכיכה כמו וולוורדה, והוא נותן לפיקה אולטימטום, או שאתה חוזר להיות שחקן כדורגל, או שהתחת שלך הולך לפגוש את הספסל מהר יותר משהטעויות שלך הופכות לגולים.
אבל ארנסטו שלנו, הצנון הבאסקי? הוא זורם עם החיים. פיקה איש עסקים? אומטיטי יותר פצוע מבריא? זה לא יגרום לו לנסות כוכב עולה כמו טודיבו, או לתת דקות לשחקן מברצלונה ב׳. שמרן, עייף, קפוא ומשדר לשחקנים שלא משנה מה יהיה, המקום שלהם מובטח.
והאמת, מה אכפת לוולורורדה, כל עוד יש לו את מסי בעניינים, כפי שראינו במשחק המזעזע מול ויגו, שאיכשהו נגמר ב-1-4 מאוד עלוב, לרוב הוא יורד עם שלוש נקודות מכל משחק.
אם נחשב אחורה, 11 שנה, מאז שמסי לקח את המושכות, הפסידה הקבוצה 3 אליפויות. שתי עונות מדהימות של ריאל מדריד, כולל עונת שיא, בליגה, תחת מוריניו (והשנה האחרונה של פפ, שדברים פשוט לא הסתדרו) ועונה סיוטית תחת טאטה מרטינו, מאמן שגורם לוולורדה להיראות כמו קלופ. אותה עונה נגמרה, אולי שכחתם, עם שער מכריע של אתלטיקו, בדקה ה-60, בקאמפ נואו ומתיאו להוז אחד שפסל שער אליפות חוקי של מסי. וזה באמת בעונה המזעזעת ביותר של ברצלונה בשתיים עשרה השנה האחרונות. כמובן שבשום שלב ב-12 שנות שלטון מסי לא ירדה ברצלונה מהמקום השני. המסקנה ברורה. כל עוד יש לך את מסי בקבוצה זה באמת לא משנה מה תעשה סביבו. האיש הוא השחקן הטוב ביקום, בפער אדיר וכל עוד מדובר על שיטת ליגה (בה, לא יעזור, הפוקסים מדברים פחות והתמדה לאורך זמן עוזרת), כמעט אי אפשר להתחרות מולו. זה לא משנה אם תשימו סביבו את אלכסיס סאנצ׳ז, פדרו, גומש, דמבלה, קרקיץ׳ או פברגאס (כחלוץ), מסי יכבוש את 40 השערים שלו, לאורך זמן יהיה הטוב בליגה והאליפות היא כמעט עניין של מה בכך. העונות הגדולות באמת של ברצלונה הגיעו כשנוסף על מסי הגיע שילוב של שחקנים גדולים ומאמן שידע להשתמש בהם.
העונה אנו זוכים בדיוק למצב ההפוך, מאמן גרוע ויותר מדי שחקנים שלא אכפת להם, או שהמקום שלהם בטוח מספיק על המגרש, כך שהם לא מנסים אפילו להתאמץ. פיקה בראשם ושלא יהיה ספק, הוא ימשיך לשחק וימשיך לטעות, עד שוולורדה יגמר או שהקריירה של פיקה תיגמר, מה שיבוא קודם.
אז אני מקווה שלא הסתנוורתם מה-1-4 על סלטה ויגו. תורידו את מסי ותקבלו יכולת עלובה בבית מול קבוצה שמתחת לקו האדום. תוסיפו לזה את היכולת מול פראג ומול לבנטה ותבינו שאליפות אולי תהיה בעונה הזאת, כל עוד מסי לובש את החולצה מספר 10, אבל על הישגים אחרים מיותר לחלום. כך לפחות כשיבוא הבום, והוא יבוא, כי יש יותר מדי קבוצות מאומנות באירופה, לפחות תהיו מוכנים.

יעוז סבר

יש גם החלטות טובות, למשל ברצלונה, ההיא שהתחלתי לאהוד באמצע שנות השמונים, ברצף האליפויות המטורף של מדריד והוגו סאנצ׳ז. למה התחלתי לאהוד את בארסה? האמת לא יודע. אמא שלי אומרת שלא יודע זו לא סיבה, אבל מצד שני, זה הצליח אז למה להתווכח.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023