Featured Video Play Icon

הסיקור: ברצלונה 0-3 אייבאר

נתחיל מהסוף: משחק ענק זה לא היה.
אייבאר הגיעה ללא רגשי נחיתות ושיחקה ללא פחד,לחצה גבוה ובחלקים רבים מנעה מבארסה לפתח את סגנון המשחק שלה תוך כדי שהיא “כולאת” אותה בחצי המגרש שלה,מה שהותיר את האלופה ללא אופציות מסירה נוחות ולביצוע טעויות ואיבודי כדור. החניכים של מנדליבר הם הקבוצה הלוחצת הכי טובה בליגה, וראו זאת היטב על המגרש.
אין ספק שאריות היבשת שצופות במשחקים של בארסה העונה סימנו לעצמן את אחת מנקודות התורפה והיא ההתמודדות עם לחץ גבוה שמופעל קרוב לשער של טר שטגן ומול קבוצות חזקות יותר אולי נשלם את המחיר אם יופעל לחץ אפקטיבי ואיכותי יותר. ארתור ובוסי היו אלו שניסו להתחיל את ההתקפה מאחור תוך שהם נכנסים לשטח שאותו יצר ראקיטיץ בכך שעשה תנועה מתמדת קדימה וניסה לשבור את המערך הבאסקי הצפוף, בהצלחה חלקית.

מי שלאחרונה איבד את המקום שלו בהרכב הוא קוטיניו שאתמול קיבל את הצ’אנס במקום דמבלה באגף השמאלי והחזיר עם תצוגה נפלאה כשהוא מבשל לסוארז את הראשון אחרי טריפל פס בניהם, הכל בנגיעה אחת. הברזילאי היה מעורב גם בשער השני כשהחזיר לסווארס והאורגוואי הניח למסי לעשות את מה שהוא עושה טוב יותר מכולם.
קוטיניו הרגיש טוב יותר מדקה לדקה וסיפק כמה מהלכים “ברזילאים” כשהוא משחיל את הכדור בין רגליו של אחד המגנים במקרה אחר ומקפיץ באמנות מעל מגן במקרה אחר. כשהקוסם הברזילאי חתם במועדון – זה מה שקיווינו לראות ממנו, וכשזה מצליח זה נראה פשוט מדהים.
לואלוורדה יש כאב ראש חיובי ואחרי התצוגה של קוטיניו הוא יהיה חייב להמשיך לתת לו קרדיט בהרכב הראשון,השאלה היא האם זה יהיה באותו תפקיד בהתקפה במקום דמבלה או דווקא בקישור במקום ארתור – השילוב בקישור בין ארתור וראקיטיץ כשבוסקטס מאחוריהם נראה כמו השילוב המאוזן ביותר בין שליטה בכדור ובין משחק הגנה בלעדיו וזו כרגע נראית כמו שלישיית הקישור המועדפת על ואלוורדה.
אני יודע שזו לא הדעה הפופולרית ביותר ועל אף העובדה שהייתי רוצה לראות את ארבעת ה”קראקס” אבל אני חושב שארתור לא צריך לצאת מההרכב.
הוא הגיע רק בקיץ האחרון,בן 22 בלבד ,תפס לעצמו מקום קבע בהרכב ומשחק בצורה כל כך בוגרת ואחראית, לעולם לא ינסה לעשות משהו שהוא לא יודע ויש רושם שגדל פה שחקן שישאר בקבוצה שנים רבות.
ליאו מסי הגיע אתמול ל-400 שערי ליגה ומעורבות בכמעט 800 שערים בסך בכל המסגרות – אלו מספרים דמיוניים שניתן להשיג לרוב רק במשחקי מחשב.
הכל כבר נאמר על החייזר הזה אבל כדי לשים את השיא הזה בפרופורציה אציין שלמסי יש יותר שערי ליגה מסך השערים של ראול ורונאלדו הברזילאי, ב-י-ח-ד. בלתי נתפס.

סוארז עם משחק אופייני בו הוא עבד קשה ובא על שכרו עם צמד שערים פשוט נהדרים עם שתי סיומות פשוט מבריקות. לפעמים הגמלוניות במשחק שלו משכיחה את העובדה שיש לו טכניקה ברמה הכי גבוהה שיש.
בארסה רושמת ניצחון ליגה שישי ברציפות תוך שהיא שומרת על רשת נקייה. אם בתחילת העונה ההגנה הייתה מסננת הרי שמאז המשחק מול בטיס ספגה בארסה רק שני שערי בליגה וזה תודות לתרומה הנהדרת של לנגלה והשקט שבו הוא משחק. הוא עושה טעויות פה ושם אבל בהחלט רואים שיש פה בלם עם עתיד גדול לפניו.

הפער בצמרת נשמר על 5 נקודות ובארסה תקווה להגיע למחזור הקרוב אחרי שעלתה לשלב הבא בגביע, במשחק הגומלין נגד לגאנס.

עידן בן חמו

גרתי בברצלונה כמה שנים טובות, עכשיו חזרתי לישראל כדי לכתוב על האהבה הגדולה שלי.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023