ברתומאו פרנקי דה יונג אמסטרדם

הסיקור: ברצלונה 0-3 לבאנטה

1. אמסטרדם.

בארסה של ואלוורדה היא כמו ביקור קצר באמסטרדם, והמשחק אמש הקצין את זה ממש. ב-20 הדקות הראשונות אתה מתחיל את מסע הסאחיות שלך במוזיאון השעווה, כיכר דאם – רגוע ומשעמם כל כך שבא לך לקפוץ לתעלה.

ואז אתה קופץ לאיזה קופי שופ ומתחילה החגיגה, וזה מה שהיה ב-40 דקות פלוס מינוס לפני המחצית ואחריה. מסי כ-9 מזויף, דמבלה הנפלא בצד ימין, וקוטיניו המשתקם בצד שמאל, ומה שהיה הכי מרתק הוא משחק הלחץ של ארתור, וידאל וראקיטיץ’, שלא הפסיקו לדחוף כדורים לשלישיה למעלה. אלה היו דקות ממש טובות של כדורגל.

ואז נגמרה האקסטזה, ואלוורדה הכניס את סווארס למאנץ’, דניס סווארס בתפקיד הצ’יפס מיונז וסרג’י רוברטו כמגן שמאלי, ונמנמנו עד שריקת הסיום.

2. המערך.

בתמונה המצורפת, בארסה שיחקה אמש 3-4-3, אחד המערכים האהובים עליי אישית, ומערך שואלוורדה השתמש בו בשנה וחצי שלו כאן בדיוק 6 פעמים לאורך משחק שלם. היות ולבאנטה לא חיפשה לתקוף כל כך, זה היה מערך אידיאלי.

3. ארתור.

המערך הוא חשוב, אבל מה שמניע את המערך לא פחות חשוב. ארתור אתמול שלט במרחב הזמן במגרש, ספג לחץ, עצר קצת כדי לראות איך כולם מסתדרים, והמשיך. הניע מצד לצד, מסר מסירות חותכות וגם איים לשער. קשה להאמין שהוא איתנו בקושי חצי שנה. בינגו.

4. סמדו.

מעבר לתרומה הגנתית טובה מאוד, סמדו הציג אתמול גם את הפוטנציאל ההתקפי שלו. זה לא בגלל שהחליפו לו מוח, אלא מהסיבה הפשוטה שהיה לו באגף גורם דומיננטי כמו דמבלה, ולא ראקיטיץ’, שגורם לו ב-99 אחוז מהמקרים לדהור 10 מטר קדימה, לעצור, ולהחזיר אחורה. דמבלה גם לוקח איתו שמירה, וגם מפעיל את סמדו, כפי שעשה אמש בבישול לשער השלישי של מסי.

5. וידאל.

אני הרמתי גבה כשוידאל נרכש (בעיקר בגלל הרקורד הבעייתי שלו מחוץ למגרש), אבל וידאל הוא בינגו. אתמול הוא רץ 12.2 ק”מ בלי הפסקה, תיקל הכי הרבה במרכז המגרש, ‘התאבד’ על המגרש כפי שאוהבים להגיד בארץ, ולקהל מאוד קל להתחבר לטיפוסים כאלה. קנה אותי מזמן.

6. לנגלה.

היכולת הנהדרת של הצרפתי היא הסיבה שהחזרה של אומטיטי פחות בוערת בסדר היום הברצלונאי. זה לא מתבטא רק בקריאת המשחק והתיקולים הנאים, זה מתבטא גם במסירות המאוד מדויקות שמבטלות את הלחץ הראשוני של היריבה, זה מרכיב עצום ביכולת של בלמים מודרנים.

7. דמבלה.

דמבוז עם ביטחון הוא אחד השחקנים המפחידים ביותר בעולם הכדורגל, ונראה שהוא מרגיש יותר בנוח בצד ימין. העדות הכי גדולה לכישרון שלו – זה בא לו בטבעיות.

8. מסי.

הליאונל אחראי ל 906 שערים ב 788 הופעות בקריירה. תנו לזה לשקוע.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023