לקראת אתלטיקו מדריד

נרגעתם מהשלושער של מסי? כי אם לא, היום זה הזמן. חוזרים מפגרת הנבחרות ישר למשחק עונה ראשון, נגד אתלטיקו מדריד באצטדיונה החדש, הוונדה מטרופוליטנו. בארסה ניגשת למשחק עם מאזן מושלם של 7 ניצחונות בליגה, ולמרות האתגר הענק שעומד בפניה הלילה, היא בהחלט תשמח לרשום גם ניצחון שמיני, ובכך להשתוות לפתיחת העונה המוצלחת ביותר בהיסטוריה של המועדון – 8 ניצחונות רצופים בעונת 2013/14.

במהלך הפגרה התבשרנו לשמוע על חידוש החוזה של אינייסטה, שחתם על חוזה “לכל החיים”. הוא יפרוש כשחקן ברצלונה, ואין גאווה גדולה יותר מכך. במשחק נגד לאס פאלמס נפצע קלות והוא כבר הספיק להחלים לפני המשחק החשוב היום.

בהעדרו של דמבלה, שפצוע לזמן רב, השאלה לגבי זהות מחליפו נותרת פתוחה. זה יכול להיות דניס סוארס, דאולופאו, סרג’י רוברטו או אפילו פאוליניו, שיעזור לעבות את הקישור ויוסיף פיזיות במרכז השדה. מי שבטוח לא יהיה שם זה פאקו אלקאסר, שפעם נוספת נותר מחוץ לסגל – כמוהו גם אלייש וידאל, ורמאלן וארדה טוראן.

סך הכול, פגרת הנבחרות האחרונה לא הייתה כה נוראית עבור שחקנינו. הדרום-אמריקאים עבדו קשה – מסי היה נמרץ במיוחד בגובה הרב של קיטו באמצע השבוע – אך הספרדים זכו למנוחה: פיקה ואלבה שיחקו רק נגד אלבניה, בוסקטס רק נגד ישראל. גם סמדו, שאני מקווה מאוד שיפתח היום, שיחק רק נגד אנדורה.

מה שלומך אתלטיקו מדריד?

La imagen puede contener: una persona, barba y primer plano

אתלטיקו מדריד של דייגו סימאונה לא צריכה שום הצגה. כולנו יודעים שמדובר בקבוצה חזקה, אגרסיבית ולוחמנית. הסגל של הקבוצה משתנה מעט מאוד לאורך השנים והם שומרים על שלד איתן. אתלטיקו קיבלה באן העברות מפיפ”א, ולכן לא יכלה להחתים אף שחקן בקיץ האחרון. שחקני הרכש ויטולו ודייגו קוסטה יצטרפו רק בינואר. בינתיים היא ויתרה על שחקנים כמו תאו הרננדס, קרנביטר ואוליבר טורס.

הקולצ’ונרס טרם הפסידו העונה בליגה, אך סיימו 3 פעמים בתיקו במשחקי חוץ נגד ז’ירונה, ולנסיה ולגאנס במחזור האחרון, מה שאומר שהם נמצאים 6 נקודות מתחתינו, במקום הרביעי. בליגת האלופות הסיפור שלהם מורכב יותר, עם תיקו במחזור הפתיחה נגד רומא והפסד ביתי לצ’לסי, ממש ברגעים האחרונים של המשחק.

תקציר המשחק נגד צ’לסי:

https://www.youtube.com/watch?v=Gt038kmin2g

ההרכב שפתח נגד צ’לסי:

אובלק
חואנפראן, גודין, הרננדס, פיליפה לואיז
סאול, פארטיי, קוקה, קרסקו
קוראה, גריזמן

תקציר המשחק נגד לגאנס:

ההרכב נגד לגאנס:

אובלק
חימנס, סאביץ’, גדין, סאול
קוראה, גאבי, פארטיי, קוקה
וייטו, גריזמן

כמובן, סיכוי טוב יותר שנראה את ההרכב שפתח נגד צ’לסי מאשר זה שפתח נגד לגאנס, שכן מדובר בהרכב רוטציות. סימה ורסאליקו, המגן הימני שגם ככה רואה מעט דשא, נפצע במהלך הפגרה ויהיה חסר במשחק נגדנו. פיליפה לואיז ולוקאס הרננדס, שהיו פצועים נגד לגאנס, החלימו מפציעותיהם ונכללו בסגל של סימאונה. בחוד ההתקפה אנו צפויים לראות את קוראה וגריזמן, כשסימן השאלה היחיד פחות או יותר הוא בקישור: האם גאבי יוסיף לחימה בקישור או שנראה את קראסקו שורף את האגף; או שמא תומאס פרטיי יפנה את מקומו.

היסטוריה

מחר יהיה המפגש ה-81 אצל אתלטיקו מדריד בליגה, כשמאזן המשחקים עדיין נוטה לטובת המקומיים כשלאתלטיקו 37 ניצחונות ביתיים, לבארסה 24 מה שמשאיר עד כה 19 תוצאות תיקו.

בעונת 2007/08, האחרונה עם רייקארד כמאמן, רונאלדיניו הבקיע את שערו האחרון במדי בארסה, שער מספרת יפהפה, אך לצערנו הרב, אגוארו התעלל בהגנה שלנו ואתלטיקו ניצחה 4 – 2.

בעונת הטיטו, ניצחון 2 – 1 מוזר במידת מה. מסי עם פציעה שבגללה גם הוחלף. פלקאו העלה את אתלטי ליתרון, סאנצ’ס ושער עצמי (הכוכב של הקבוצה העונה לצד מסי) הפכו את התוצאה.

בעונת הטאטה, תיקו 0-0 משמים ששמר על שתי הקבוצות צמודות בראש הטבלה, כל אחת עם 50 נקודות בסוף הסבב הראשון.

בעונת הטרבל של לוצ’ו, בארסה ניגשה לקלדרון בידיעה שניצחון יבטיח לה את האליפות, וכך היא עשתה, הודות לשער בודד של מסי.

בעונת 2015/16, במחזור השלישי, אתלטיקו כבשה ראשונה בביתה כמו לא מעט פעמים במפגשנו האחרונים, אבל התמזל מזלנו לראות תגובה סופר מהירה בדמות בעיטה חופשית אדירה של ניימאר ועוד גול גדול של מסי שעלה מהספסל באותו המשחק.

בעונה שעברה, משחק קשוח כמו תמיד. ראפיניה העלה את בארסה ליתרון במחצית השנייה, גודין השווה במצב נייח דקות בודדות לאחר מכן. ואז בא מסי, כמו תמיד, והבקיע שער ניצחון דרמטי.

בונוס

La imagen puede contener: 14 personas, personas sonriendo, personas de pie y multitud

זהו לא המפגש הראשון בין בארסה ואתלטיקו בוונדה מטרופוליטינו.

ב-1996 הדאבליסטית אתלטיקו מדריד אירחה את גומלין הסופרקופה בין הקבוצות דווקא “לה פיינטה”, “המסרק”, שעל בסיסו נבנה המטרופוליטנו. האצטדיון היה המגרש אולימפי במדריד ואף נכלל בהצעה של העיר לאירוח המשחקים האולימפיים ב-2016.

המשחק הראשון, שהתקיים דרך אגב דווקא במונז’ואיק ולא בקאמפ נואו, הסתיים בניצחון 2-5 של ברצלונה ובגומלין בארסה הניפה את הגביע למרות הפסד 3-1.

תקציר המשחק:

 

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023