סיכום עונה // נלסון סמדו

נלסון סמדו הוא מסוג השחקנים שגורמים לך לתפוס את הראש בידיים ולשאול את עצמך האם אתה פשוט לא מבין כדורגל? לסמדו יש הכל, הוא גבוה, מהיר, בנוי מצוין, טכני מאוד עם הכדור, עושה הגנה טובה בסך הכל ונראה כמו שילוב בין דני אלבס ואריק אבידל. בקיצור, מושלם.

ובפועל? זו העונה השנייה של סמדו בקבוצה, הוא קיבל 26 משחקים בלה ליגה, לא מעט בכלל, פתח ב-20 משחקים ובאופן כללי היה הבחירה המועדפת על וואלוורדה בעמדת המגן הימני אותה חלק עם סרג׳י רוברטו. המספרים לא מספרים הכל, אבל אצל סמדו חייבים להתחשב בהם. 26 משחקים בלה ליגה, 10 משחקים בליגת האלופות, שער אחד ו-0 בישולים. 0.2 בעיטות לשער, 0.2 בעיטות מפתח. ושוב, 0 בישולים לשחקן אגף שעל פי שיטת המשחק בברצלונה אמור לחרוך את אגף ימין הכי קרוב שיש לרחבה. הנתונים האלה, מספרית, הם קצת יותר ממה שנתן יוהאן קרויף השנה בקבוצה, והוא הרי בר מינן כבר למעלה משנתיים. אז נכון, בחלקים רבים של העונה סמדו נראה מאוד מעורב. בחלקים רבים של המשחק אפשר היה לראות ניצוצות שעם רוח נכונה יכולים להדליק אש אמיתית. ובכל זאת, סמדו מייצג את אחד הכשלונות הגדולים של בארסה, מציאת מחליף למגן האגדי דני אלבס. לא במקרה מדברים על קאמבק היפותטי של אלבס, מה לעשות שבגיל 36 אלבס נותן פי כמה ממה שנותן סמדו הצעיר ממנו בעשור. סמדו הוא ההבטחה המושלמת, אבל איכשהו זה לא באמת קורה כבר שתי עונות.

השחקן ביקש בתום העונה לעזוב בגלל שהוא חושב שהוא לא מקבל את הדקות הראויות לו. סמדו מהווה שאלה אמיתית, האם להשאיר אותו בכוח בקבוצה ולקוות שימשיך במגמת השיפור (שנראתה לעין, אבל לא נראתה בסטטיסטיקה), או להבין שמי שלא מסוגל להעביר כדור אחד לרחבה שיהפוך לשער, ולא הפך במקביל לאיזה באנקר הגנתי, אלא מקסימום שחקן הגנתי טוב ולא יותר, כבר לא יהפוך למגן ימני מוביל?

נ.ב, סטטיסטיקה מעניינת מ Sofascore:

סמדו בלי דמבלה באגף ימין: ציון ממוצע 6.6.
סמדו עם דמבלה באגף ימין: ציון ממוצע 7.4.

אז איזה ציון אתם מעניקים לעונה של המגן הימני?

יעוז סבר

יש גם החלטות טובות, למשל ברצלונה, ההיא שהתחלתי לאהוד באמצע שנות השמונים, ברצף האליפויות המטורף של מדריד והוגו סאנצ׳ז. למה התחלתי לאהוד את בארסה? האמת לא יודע. אמא שלי אומרת שלא יודע זו לא סיבה, אבל מצד שני, זה הצליח אז למה להתווכח.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023